Oon muuttamassa yksin tosi pieneen yksiöön
Ja ajattelin laittaa sinne kerrossängyn yövieraita varten... Hölmöä?
Alapeti leveämpi, että mahtuu erityiset vieraat nukkumaan viereen.
Kommentit (20)
Sun vieraat voi nukkua patjalla, en jaksa uskoa että sulla on niin pieni asunto on.
Kuulostaa ihan järkevältä. Alasängystä saa tyynyillä yms. Sohvan tapaisen.
Vierailija kirjoitti:
Miksei vuodesohvaa?
Ei mahdu sänkyä ja vuodesohvaa
Ei ole hölmöä. Minä majoitin pikkuyksiössä vieraat patjalla joka vei suuren osan lattiapinta-alasta. Oli todella vieraanvaraista hyppiä vieraan yli yöllisillä vessareissuilla tai aamulla matkalla kahvinkeittimelle.
Miksi ei. Itse kyllä ottaisin 120cm leveän sängyn johon mahtuu myös yövieras.
Näppärää, kun ei tartte säilyttää vieraspatjaa erikseen missään.
Ihana ajatus! Ja käytännöllinen. Täällä ehdotettu 120 cm leveä sänky on yhtään vieraampien kuin oman kultapupusen kanssa nukkumiseen ehdottomasti liian kapea, ja soisin muutenkin vieraille vähän nukkumisrauhaa. Ja tuo tarjottu alasängyn sohvakäyttö on myös hyvä idea. :)
Jos tarpeeksi korkea huone, niin voit rakennuttaa parven nukkumiseen. Sen alle sitten vaikka vuodesohva.
Se on niin kuin näin tosi pieni ja ihan normaalin korkuinen :)
Näppärä siivota!
Jotenkin ihailen niitä, jotka pystyy karsimaan kaiken turhan ja mahtuvat pieneen.
Vaatii melkoista priorisointia.
Riippuu siitä kuinka paljon sulla käy yövieraita. Jos käy vain harvoin, niin kannattaako sun hankkia erillistä vuodetta niitä varten? Itseä ainakin alkaisi kerrossänky ärsyttää aika nopeasti. Tosin jos se ei sinua mitenkään haittaa, niin hanki sitten ihmeessä.
Osta kierrätyksestä sellainen ns. laverisänky joka on kapea sänky muuten, mutta tarvittaessa siihen aukeaa sivusta vetämällä toinen 80cm viereen sen alta. Kapeana ollessa, ja pedattuna voit heittää vaikka hyviä tukevia tyynyjä siihen ja käyttää sohvana. Tai jos hommaat siihen päälle hyvät taittopatjat (sellaiset yleensä puisen sohvasängyn mukana myytävät), niitä voi sitten käyttää tarvittaessa vielä tuplaleveyden lisäksi erillisinä majoituspatjoina lattialla, jos sulla sattuisi olemaan enemmänkin majoitettavia kuin yksi vieras. Sille ei voi mitään, että kerrossänky aikuisen asunnossa (jos lapsia ei ole) on kerrassaan kammottava ja näyttää vanhempien kotoa mukaan raahatulta teinikalusteelta.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ihailen niitä, jotka pystyy karsimaan kaiken turhan ja mahtuvat pieneen.
Vaatii melkoista priorisointia.
Varmaan se pieneen asuntoon muuttaminen on haaste sitten, kun on ensin elänyt paljon suuremmassa asunnossa ja haalinut sinne paljon tavaraa tilantäytteeksi. Itse asun myös pienessä yksiössä ja ei ole ahdasta, ennemminkin olen saanut hankkia lisää turhahkoja huonekaluja, että ei olisi ihan niin tilavaa. :D
Musta toi kuulostaa ihan hyvältä idealta. Itelleni ei olisi tullut mieleenkään hankkia itselle kerrossänkyä, kun yksin asun. Toisaalta itse en ehkä haluaisikaan vieraita ihan niin lähelle itseäni (siis itseni ylös tai alas).
Itelläni vieraita varten on ilmapatja. Tykkään siitä miten sen saa halutessaan superpieneen tilaan. Voisipa kaikki huonekalut olla sellaisia (ilman että laatu kärsii). :D
Tosiaan toi on hyvin pienessä tilassa tosi järkevää ajatella noin, että käyttää tilaa myös pystysuunnassa mahdollisimman paljon.
nro 15
Hommaa seinäsänky eli murphy bed.
Sun kotihan se on, joten sisustat kuten tykkäät. Itse en kyllä kerrossänkyä hankkisi. Tai muuttaisi asuntoon, jossa on parvi. Mutta makuasioita. Säästäähän se hylly/lattiatilaa ja tavallaan kätevä pienessä asunnossa tai huoneessa, mutta ei vaan miellytä silmääni. Kokemusta on molemmista.
Runkopatjasängyt nurkkaan nurkittain=kulmasohva.päälle nätit peitot ja paljon tyynyjä.sänky sulle ja vieraalle.
En kyllä kerrossänkyä ostais ikinä, karmea kapistus. Montako neliötä sulla on?
Miksei vuodesohvaa?