Alkuraskauden verinen vuoto
Moikka!
Nyt kaipailisin tosiaankin apua ja kokemuksia aiheesta.
Mulla (pitäis olla) rv 5+4 ja eilen iltapäivällä alkoi verinen vuoto. Ekaks tuli vaan vähän sellasta rusehtavaa, sit pian ihan kuukautisvuodon kaltaista, sitä jatkui pari tuntia ja sit himmas. Nyt yön aikana oli tullut vähän. Siinä "runsaimman" vuodon kohdalla oli ihan menkkakipujen kaltaisia vatsa- ja alaselkäkipuja, mutta ne kesti ihan max tunnin ja sit ei oo ollu mitään. Tosi pieniä hyytymiä olin veren seassa ja yks vähän isompi mut sekin ehkä sentin-kaks pituudeltaan.
Eli voiko tää olla muuta kuin keskenmeno?
Päivystykseen soittelin, ei kuulemma muuta voi tehdä kun tarkkailla kotona tilannetta ja levätä.
Eihän näin alhasilla viikoilla ultrassakaan taitais vielä mitään näkyä, vaikkei ois kesken mennytkään.. Apua!
Kommentit (24)
Niin kuin sanottiin ei voi kuin odottaa. Päivystykseen vain jos pyörryttää tai vuoto runsaantuu niin että taju meinaa mennä.
Kaikki voi olla hyvin tai ei. Alkuraskaudessahan joillain tulee vuotoja. Hyytymä kuulosti huonolta.. jos mitään ei tapahdu niin tee testi vaikka viikon päästä vuodosta.
Minä sain keskenmenon alkuviikolla. En käynyt missään lääkärissä sen takia. En nyt kunnolla muista millaista vuoto oli. Taisi lopulta muistuttaa menkkoja kesti muutamia päiviä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa keskenmenolta jos siihen on liittynyt kipua ja runsasta verenvuotoa. Minulla on kaksi takana ja nyt kolmas raskaus mennyt hyvin vaikka alussa oli parina päivänä vuotoa mutta niihin ei liittynyt mitään kipua. Noilla viikoilla keskenmeno on kuin runsaat menkat sitten kun kohtu tyhjenee kunnolla. Ultrassa ainakin näkisi onko se vauva sielä lähtenyt kehittymään vaikka vielä ei sydämensykettä voi nähdä.
Joo sellasia menkkamaisia kipuja oli hetken aikaa. Ja verenvuoto aikalailla menkkamaista kans. :(
Kuulostaa kyllä keskenmenolta. Pahoittelut. Tee viikon kuluttua testi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa keskenmenolta jos siihen on liittynyt kipua ja runsasta verenvuotoa. Minulla on kaksi takana ja nyt kolmas raskaus mennyt hyvin vaikka alussa oli parina päivänä vuotoa mutta niihin ei liittynyt mitään kipua. Noilla viikoilla keskenmeno on kuin runsaat menkat sitten kun kohtu tyhjenee kunnolla. Ultrassa ainakin näkisi onko se vauva sielä lähtenyt kehittymään vaikka vielä ei sydämensykettä voi nähdä.
Joo sellasia menkkamaisia kipuja oli hetken aikaa. Ja verenvuoto aikalailla menkkamaista kans. :(
Minulle suositeltiin että odottaa 10 päivää ja tehdä uusi testi ja jos näyttää positiivista niin sitten käydä lääkärissä koska voi olla keskeytynyt keskenmeno joten tarkistavat miltä sieltä näyttää. Mutta tosiaan jos se menee itsekseen kesken ja testi negatiivinen niin ei tarvitse tehdä mitään ja voi aloittaa uuden yrityksen myös heti. Sitten jos taas keskeytynyt keskenmeno niin lääkärin ohjeen mukaan jos meinaat uutta yrittää. -1
Voimia!
Minulla verinen vuoto alkuraskudessa on tarkoittanut keskenmenoa. Loppuun asti onnistuneet raskaudet eivät ole vuotaneet ollenkaan. Monilla naisilla vuotoa kuitenkin tulee ja raskaus on jatkanut.
Kyllä km kuitenkin oman kokemukseni mukaan vuotaa pidempään kuin yhden päivän. Seuraa tilannettasi ja tee raskaustesti parin viikon päästä. Jos tulee kovia kipuja, niin varmaan parasta mennä päivystykseen.
Kiitos vastauksista..
Kipua tosiaan ei ollut kuin sen pienen hetken ajan, eikä sekään normaaleja menkkakipuja kovempaa.
Kamalaa kun ei mitään pysty tekemään, 2 viikkoa testin tekemiseen on pitkä aika :(
Minä sain varhaisen keskenmenon noilla viikoilla ja samat oireet. Oli kuin olis ollu normaalia hieman kivuliaammat kuukautiset. Vuoto kesti tosin lyhyemmän aikaa kuin kuukautiseni normaalisti kestävät ja tuli hyytymiä. Raskaustesti näytti negaa jo muutaman päivän päästä vuodon loppumisesta.
Voihan se olla että kaikki on hyvin, nyt pitää vaan malttaa odottaa ja tehdä se testi myöhemmin.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Voimia!
Minulla verinen vuoto alkuraskudessa on tarkoittanut keskenmenoa. Loppuun asti onnistuneet raskaudet eivät ole vuotaneet ollenkaan. Monilla naisilla vuotoa kuitenkin tulee ja raskaus on jatkanut.
Kyllä km kuitenkin oman kokemukseni mukaan vuotaa pidempään kuin yhden päivän. Seuraa tilannettasi ja tee raskaustesti parin viikon päästä. Jos tulee kovia kipuja, niin varmaan parasta mennä päivystykseen.
Se verenvuoto keskenmenossa voi alkaa lyhyinä vuotoina kuten minulla alkoi. Verta silloin ja verta tällöin ilman kipuja joista minulle ensin sanottiin että kuuluu alkuraskauteen osalla naisista. Sitten kun se runsastui ja siihen liittyi kipua se ei kuulemma ole enää normaalia ja sen ekan kipeän vuotopäivän jälkeen meni pari päivää ja kohtu tyhjensi itse itsensä ekalla kerralla ja toisella kertaa sitten vuosin kaksi viikkoa kivutonta ja pientä vuotoa kunnes meni rytinällä kesken kipujen kera.
Eli monia eri tapoja mennä kesken mutta normaaliin vuotoon ei kuulu kipuja.
Harmi vain tosiaan on että noin aikaisilla viikoilla ei voi mitään tehdä. Mutta hyvät uutiset on se että jos tämä on ensimmäinen raskaus se on se yleisin joka kesken menee jos menee ja se ei tarkoita etteikö voisi lasta saada. Eihän se surua poista mutta antaa toivoa. -1
Jos on varaa käydä yksityisellä vaikka ensi viikolla puolessa välissä niin itse menisin. Jollei siis nyt vielä kunnolla ala vuotamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos on varaa käydä yksityisellä vaikka ensi viikolla puolessa välissä niin itse menisin. Jollei siis nyt vielä kunnolla ala vuotamaan.
Tätä itsekkin mietein, mut tuntuu jotenkin tyhmältä maksaa iso summa, jos kuitenkin siellä sit ei mitää oo. Toki voihan näin käydä ilman mitään verenvuotoakaan.
Mulla tuli samoilla viikoilla verta useana päivänä ja todella kovia kipuja. Sitä verta tuli ihan kunnolla ja kivut vei sänkyyn. Nyt kävin ultrassa (viikkoja reilu 7) ja sydän löi.
Tuulimunaraskaus ? Kohtu tyhjenee itsestään.Itselläni tihuuttavaa vuotoa viikolle 16-17,mutta ei hyytymiä eikä minkäänlaisia kipuja.Pelkäsin vessakäyntejä kun aikaisempia keskenmenoja 2.Olen pahoillani ap! Tee testi viikon kuluttua.Jos varaa niin käy gynellä niin saat ns. rauhan eikä tarvitse miettiä pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä itsekkin mietein, mut tuntuu jotenkin tyhmältä maksaa iso summa, jos kuitenkin siellä sit ei mitää oo. Toki voihan näin käydä ilman mitään verenvuotoakaan.
Kyllähän siitä saa ainakin mielenrauhan jos kaikki vastaa viikkoja ja sielä ei näy mitään epätavallista tai sitten näkee että sieltä on se keskenmeno tulossa tai jo alkanut. Samalla myös tietää että jos alkanut mutta ei tyhjentynyt ja vuotoa ei kuulu menee lääkäriin sitten julkiselle tarkastuttamaan ja tyhjennykseen jos tarvis. Toki jos kestät odottaa sinne 6+3 ainakin alkaisi näkyä myös sydämen syke jos sielä moista on.
Muistan itse tuon inhottavan ajan kun oli täysin tietämätön mitä sielä omassa kehossa tapahtuu ja uskaltaako kiintyä yhtään enempää siihen raskauteen. Samalla kun ei voi edes ultralla nähdä täysin onko alkio elossa vaikka kaikki olisikin oikeilla viikoilla. Jokainen päivä tuntuu vuodelta. -1
Toni onhan aina sekin vaihtoehto että vain menet sinne päivystykseen ja sanot luukulla että ollut kipuja ja vuotoja.. ei ne siitä enään kotiin käännytä.. mutta tämäkin kannattaa tehdä vasta kun oletettuja viikkoja tarpeeksi..
Vierailija kirjoitti:
Toni onhan aina sekin vaihtoehto että vain menet sinne päivystykseen ja sanot luukulla että ollut kipuja ja vuotoja.. ei ne siitä enään kotiin käännytä.. mutta tämäkin kannattaa tehdä vasta kun oletettuja viikkoja tarpeeksi..
Niin kun nyt tosiaan ois vasta 5+4, niin eihän siellä näkyis mitään sykettä vielä kai mitään järkevää vaikka joku kyydissä oiskin :/
Vierailija kirjoitti:
Tämä muuten riippuu ihan paikasta. Olen kuullut kavereilta että sieltä käännytetään pois jos et ole tarpeeksi suurilla viikoilla juuri siitä syystä että eivät voi tehdä mitään aikaisilla viikoilla ja eivät myöskään tee lääkkerllistä keskeytystä tai kaavintaa ennen kun voi varmistaa että se lapsi ei tosiaan sielä kehity mihinkään suuntaan.
Onko kellään ollut tälläistä hyytynyttä veristä vuotoa, ja kuitenkin raskaus jatkunut normaalisti? :) toivoa vielä elättelen.
Kaipaisin kokemuksia esim. hematoomasta kohdussa joka aiheuttanut verenvuotoa ja alkaneesta kaksosraskaudesta, jossai toinen alkio kuollut ja vuotanut ulos?
Ap
Mulla on takana useita raskauksia, sekä keskenmenoja että onnistuneita. Viimeisin onnistunut oli sellainen, että aluksi vuotoa oli valtavasti, ihan kunnolla pönttöön lorisi (kipuja mulla ei ole koskaan ollut keskenmenoissakaan). Olin varma että meni kesken ja peruin neuvola-ajankin... No, poika on nyt 5-vuotias.
Sinuna pyytäisin neuvolan kautta ajan alkuraskauden uä:n. Itse sain helmikuussa km:n viikoilla 7+4 ja tänään on taas samat viikot, mutta 6+1 nähtiin syke <3 vuotoja ei ole onneksi tällä kertaa ollut. Tsemppiä!!!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on takana useita raskauksia, sekä keskenmenoja että onnistuneita. Viimeisin onnistunut oli sellainen, että aluksi vuotoa oli valtavasti, ihan kunnolla pönttöön lorisi (kipuja mulla ei ole koskaan ollut keskenmenoissakaan). Olin varma että meni kesken ja peruin neuvola-ajankin... No, poika on nyt 5-vuotias.
Sinuna pyytäisin neuvolan kautta ajan alkuraskauden uä:n. Itse sain helmikuussa km:n viikoilla 7+4 ja tänään on taas samat viikot, mutta 6+1 nähtiin syke <3 vuotoja ei ole onneksi tällä kertaa ollut. Tsemppiä!!!
Kiitos vastauksesta
Oliko sulla tässä vuodossa josta kerroit (ei keskenmeno) minkäänlaista hyytymää?
Ap