Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juotko viinisi aina viinilasista?

Vierailija
29.07.2017 |

Mulle on ihan sama onko tavallinen juomalasi tai vaikka pahvimuki. Pääasia että on puhdas kun ekan lasin kaataa siihen.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon

Vierailija
2/36 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuu paremmalle viinilasiata, joten kyllä. Mökillä käytössä ranskalaiset paksut jalattomat, mutta viinikin enemmän bulkkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aina, joskus mökillä naukkailen suoraan pullon suusta.

Vierailija
4/36 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väliä. Kunhan viini on viileää (valkoviiniä siis juon). Pitkään lasiin kaadan puolilleen ja pidän yläosasta kiinni niin ei lämpiä

Vierailija
5/36 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon, jos sellainen on tarjolla. Eli kerran olen mökkiolosuhteissa juonut muovimukista, muuten viinilasista.

Vierailija
6/36 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen juomalasi käy myös. En edes omista viinilaseja.

Vierailija
7/36 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sellainen on saatavilla, mutta en ala nyrpistellä vaikka tarjolla olisi pelkkä kertakäyttökuppi. Ei minun elämäni siitä pilalle mene, vaikka en aina voisikaan juoda viiniä oikeaoppisesti.

Vierailija
8/36 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Viinilasit on, mutta ne pitää tirkata käsin enkä aina jaksa. Ja jossain mökillä ei edes ole, ja bileissä olen juonut pahvi- tai muovimukistakin. Skumppaa juodaan vappuna piknikillä muovisista skumppalaseista.

Vierailija
9/36 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kiire juon pullon suusta, salaa parsilla juon juomalasista ja sitte ku ei oo em syitä ni viinilasista

Vierailija
10/36 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Mä taajaan aina viinilasin mökille, notskille jne. Mukaan.

Vierailija
11/36 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä "viiniä" on näppärä kuljettaa ja naukkailla esim. Luxus perhesaippuakanisterista.

Vierailija
12/36 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sellainen on saatavilla, mutta en ala nyrpistellä vaikka tarjolla olisi pelkkä kertakäyttökuppi. Ei minun elämäni siitä pilalle mene, vaikka en aina voisikaan juoda viiniä oikeaoppisesti.

No näin mäkin meinaan. Sitten on ehkä eri jos on oikeesti jokin laatuviini maistelussa, niin sitten ehdottomasti viinilasista, mut esim. kyykkyviinit (ja Ekri Bikavér), niin ei oo mulla niin väliä! 

AP  

Vierailija
13/36 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Juon mitä vaan mistä lasista vaan, ainakin jos ei ole "oikeaa" lasia tarjolla. Tosin en kovin paljoa viiniä edes juo ja omia viinilasejani käytän aivan kaiken muun juomiseen kuin viinin.

Vierailija
14/36 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä juon, mutta kyllä muunkinlaisesta törpöstä voi ottaa vaikka retkellä, saunassa, tai pihalla grillatessa.

Vierailija
15/36 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen join kahvimukista, kun tytär vahingossa tiputti viinilasihyllyn. Kaikki meni rikki. Eikä kaupoilla tule mieleen, että ostahan laseja lisää.

Kyllä sillä lasilla on vaan väliä. Vaikka kyykkyviinejä(tai hanasta) pääosin juon, niin niissäkin huomaa maussa eron, että onko viinilasista tai jotain muuta. Ääntä kohti kuitenkin meni kahvimukista huolimatta. ;)

Vierailija
16/36 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon aina kotona kauniista lasista, koska siitä tulee hyvä fiilis. Muuten voin juoda vaikka suoraan pullon suusta tai pahvimukista.

Vierailija
17/36 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullosta suoraan tietenkin

Vierailija
18/36 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on kyykkyviini?

Vierailija
19/36 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona käytän aina viinilaseja, punaviinilasit ovat käytännössä vieraita varten, koska itse pidän valkoviinistä.

Useimmat viinilasit voi pestä astianpesukoneessa, kun ne laittaa sinne vähän vinoon, jolloin mahtuvat. 

Vain yhdet Iittalan viinilasit, joissa on paksu lasinen jalka ja jalan sisällä sellainen pisaramainen ontto kohta, täytyy pestä käsin ja kuivattaa pystyasennossa. Ne lasit on vähemmällä käytöllä.

Vierailija
20/36 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sitä laseja turhaan likaamaan. toisella kädellä juon viiniä ja toisessa kädessä on hk sinistä lenkkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme