Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten puhelimen näprääminen eroaa esim. Helsingin Sanomien lukemisesta?

Vierailija
29.07.2017 |

Kun aina tästä saa kuulla, niin onko sillä eroa, jos minä luen uutiset puhelimesta kun äitini luki ne aina Helsingin Sanomista ja oli aivan yhtä uppoutunut lukemiseen? Ylläri ylläri, jos luet lehteä/kirjaa/kännykkää, on vaikea keskittyä kuuntelemaan mitä ympärillä tapahtuu. Muistan ne lukemattomat kerrat, kun äitiä hoin ja äiti ei vaan vastannut kun luki sanomalehteä. Mikä on ero?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa äitisi oli kiinni siinä Hesarissaan koko valveillaoloaikansa kuten moni nykyäiti kännyköissään. Ei ole kyse siitä, että ihminen lukee vaan että puhelin vie kaiken huomion eikä sitä pistetä koskaan kokonaan syrjään.

Vierailija
2/3 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa että olen samaa myös miettinyt. Juuri muutama viikko takaperin kuuntelin kun muutama vanhempi rouva vilkuili suuntaani ja kovaan ääneen alkoi sen normaalin "Kyllä on joku vikana nykynuorisossa kun aina täytyy ruutua tuijotella." keskustelun, ja suoraan sanottuna tuli hieman paha mieli.

Oma ruudun toljotteluni oli sillä hetkellä kirjan lukemista. Jos minulla olisi ollut käsissäni paperinen kirja, niin mitään ei olisi varmasti mutistu, mutta kun kirja on ruudulla niin yhtäkkiä se onkin perisyntiä.

On kyllä pakko myös sanoa, että en niin näe somen käytössäkään mitään niin hirveän vaarallista? Toki jos koko elämä pyörii 100% sen ympärillä ja aiheuttaa oireita niin ei se tervettä ole, mutta se että selaa bussissa jossa ei muutakaan tekemistä ole Facebookkia, niin en koe että se olisi mikään maailmanloppu. Itse asun kaukana kotikaupungistani, ja on mukava kun pysyy silti ajantasalla läheisten arjesta. Juu, tietty olen heihin myös suoraan yhteydessä, mutta on mukava nähdä päivittäin pieniä muistutuksia arjesta kotiseudulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä. Tiedän paljon vanhempia ja keski-ikäisiä ihmisiä, jotka aina ihmettelevät miksi toiset ovat puhelimella eivätkä tee asioita z, x ja y. Mutta sitten heille ei kuitenkaan kelpaa kun selittää, että asiat x, z ja y voi tehdä sillä puhelimella ja näin ei tarvitse kantaa mukanaan erillisiä tavaroita ja maksaa enempää niiden asioiden tekemisestä, kun kaikki on siinä puhelimessa.

Toki puhelimessa on haittansakin ja 247 somen seuraamisen sijaan voisi tehdä jotain hyödyllisempääkin. Silti suurin osa varmasti käyttää puhelintaan myös oikeasti hyödyllisiin ja sivistäviin asioihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi