Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla rahaa säästössä, josta puolisosi ei tiedä?

Vierailija
29.07.2017 |

Onko ok salailla tuollaista asiaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puolison pitäisi tietää raha-asioitani? Kumpikin omistaa omat rahansa. Yhteiset hankinnat puoliksi.

Vierailija
2/7 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kaikki ovat yhteistä. Tai oikeastaan, ei mies täysin kartalla ole meidän rahoista, koska mä hoidan talouden.

Vierailija
4/7 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sekä yhteiset että omat säästöt ja sijoitukset. En tiedä miehen summista eikä hän minun. Ei se ole mitään salailua vaan toisen omia rahoja.

Vierailija
5/7 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole salannut mitään, mutta mies ei pysty pitämään sellaisia mielessään. Minä tiedän miehen omaisuuden kyllä joka penniä myöten, koska minä hoidan meidän talousasiat.

Vierailija
6/7 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En salaile, mutta miksi kertoisin joka kuukausi "no niin nyt säästössä on näin paljon" mitä se hänelle kuuluu....?

Vierailija
7/7 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi suhteessa, jossa rahan salailu tuntuisi olevan edes jotenkin tarpeen. Lain mukaan omista raohistaan ei tarvitse tehdä tiliä, mutta samaisen lain mukaan puolisot ovat elatusvelvollisia toistensa suhteen ja se taas tarkoittaa, että ainakaan mitään sellaista ei saa pimittää, mitä tarvittaisiin jokapäiväisessä elämässä.

Mun mies ei tosin tiedä edes, paljonko rahaa sen omilla tileillä on. Mä pidän sille kerran puolessa vuodessa tai vuodessa selityksen siitä mitä ja missä rahaa on, ja siirrän sen käyttötilille pari tonnia aina kun siellä alkaa raha loppumaan. Hoidan kaikki meidän molempien omat ja yhteiset talousasiat päivittäisistä sijoituksiin ja toivon vaan, että jos satun kuolemaan ensin, mies edes löytää sen sen vihon, missä näihin liittyvät tiedot on. Tai meidän poika. Anopilla olisi kyllä parhaat chanssit selviytyä siitä, se on toiminut samoin appiukon kanssa. Toivottavasti pika aikanaan nai fiksun vaimon, joka pystyy samaan. Koska koko suku on yli vuosisadan rikastunut juuri vaimojen talousymmärryksen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme