Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä kihlasormuksen valintaan?

Vierailija
27.07.2017 |

Nyt kävi niin onnellisesti, että mies kosi. Saan itse valita sormuksen.

Muutamia kriteerejä minulla on: haluan valkokultaisen sormuksen, jossa on joko yksi tai useampia pieniä timantteja.

Sormuksen pitäisi olla tyylikäs, ajaton ja käytännöllinen. Ei saa olla kovin bling eikä sellainen, joka haittaa askareita ja tarttuu joka paikkaan.

Olisinkin kiitollinen, jos saisin vinkkejä valintaan.
Onko merkeissä eroja, esim. Kohokohta, Sandberg.. Paljonko kannattaa maksaa? Mihin ylipäätänsä kannattaa kiinnittää huomiota?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai maksat vähintään puolet sormuksesta?

Vierailija
2/15 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tämä: https://kultajousi.fi/fi/tuotteet/timanttisormus-0-16ct/44244/dp?openGr…

Alkuun näytti vähän turhan blingiltä ja sellaiselta, mitä en koskaan olisi itse valinnut, mutta nyt jonkin aikaa katseltuani oon havainnut, että tää onkin ihan täydellinen mulle :)

Jos haluat käytännöllisen, en suosittele kovin korkeaa istutusta kivelle. Jää kuuleman mukaan joka paikkaan kiinni :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä kannata ostaa liikkeestä ylihinnoiteltuja sormuksia joita on kaikilla.

Tutki esim Etsyn valikoimaa niin saat huomattavasti halvemmalla sormuksen jota ei tule vastaan joka nurkalla.

Vierailija
4/15 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman makusi mukaan, tietenkin! Ainoa vinkkini on, että ota valinnassa huomioon millaisen vihkisormuksen aikanaan haluat, mikä sopii sitten kihlaasi (ellet sitten ajatellut käyttää vain jompaa kumpaa). Itselleni oli tärkeää, että kihla oli pelkistetty ja yksinkertainen ja vihki sitten samanlevyinen ja samankaltainen mutta pienillä kivillä.

Vierailija
5/15 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi timantteja? Varsin tylsiä ja ylihinnoiteltuja kiviä vrt iso keino- smaragdi/rubiini/safiiri (hiusten tai silmien värin mukaan)

Vierailija
6/15 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: jätä sormus kokonaan ostamatta. Eroatte kumminkin parin vuoden päästä. 

Vierailija
7/15 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksa vaivaa, jos oot niin hölmö että ostat niin älä ainakaan kaiverruta. Kihlautuminen on niin teiniä.

Vierailija
8/15 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista valkokullassa että sen käyttöhinta kohoaa useilla sadoilla euroilla vuosien mukana koska se pitää käyttää aina uusiksi rodinoitavana tai se ei enää ole se valkoinen kaunis sormus vaan pinnoituksen alla olevan seoksen värinen joka voi olla kaikkea todella tumman keltaisesta sotkuisenkeltaiseen. Lisäksi samalla pitää tarkastuttaa kivien istutukset.

Vierailija
9/15 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysele täällä. Lähtekää ostoksille ja kierrelkää.

Vierailija
10/15 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: jätä sormus kokonaan ostamatta. Eroatte kumminkin parin vuoden päästä. 

Venäläinen nainen kävi tässäkin halvaksi. Ei tarvitse kuin yhden sormuksen.

Vierailija
11/15 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ihan tavallinen kultainen sileä sormus. Ei haittaa askareita eikä tartu mihinkään ja siihen on hyvä sitten tulevaisuudessa tällätä näyttävämpi vihkisormus jos sinne asti selviää.

Vierailija
12/15 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Pitää tosiaan lähteä kiertelemään.

Millaisia kokemuksia teillä on sormuksista, joissa pieniä timantteja rivissä?

Vierailija
13/15 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksivärinen (kulta & valkokulta) sormus, jossa kivet ovat syvälle istutettuja. Pidän siitä sen vuoksi, että sen kanssa voi pitää useammanvärisiä koruja, eivätkä kivet tartu mihinkään.

Vierailija
14/15 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksivärinen (kulta & valkokulta) sormus, jossa kivet ovat syvälle istutettuja. Pidän siitä sen vuoksi, että sen kanssa voi pitää useammanvärisiä koruja, eivätkä kivet tartu mihinkään.

Nämä on aina sotkuisen ja vanhan näköisiä kompromissiratkaisuja, kun ei ole osattu valita haluaako kultaisen vai valkokultaisen. Vielä kiviä niin on vielä sekavampi lopputulos.

Eihän korujakaan pidetä sekaisin kultaista ja valkokultaista tai hopeaa, miksi ne pitää samaan sormukseen tunkea..

Vierailija
15/15 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo itse saat valita sormuksen, niin suosittelisin sinua ja tulevaa puolisoasi suuntaamaan esim. Tillanderille. Siellä kauniita sormuksia ja voitte myös teettää sormukset. Tosi taitavat kultasepät!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi