"Ei ole kallis,maksaa vain 4 euroa".
"Se on siellä tarjouksessa,osta sieltä". Puhutaanko teille muille köyhille noin?
Kommentit (9)
Minä puhun köyhille noin. Kun tuttu on nappaamassa merkkiliikkeestä 17 euron hintaisen meikkisienen, niin muistutan, että saman saisi huomattavasti edullisemmin muualta. Osasyynä köyhyyteen on se, että ei kyetä hillitsemään impulsseja eli "näen sen, haluan sen, ostan sen" miettimättä, että ruokaankin pitäisi jäädä rahaa
Vierailija kirjoitti:
Puhutaan vaikka ei niin hirveän köyhiä ollakaan. Se on ystävällinen suositus, ei alentuvaa sormenheristelyä.
Minusta tuo on alentavaa sormenheristelyä. Etenkin kun ollaan nuuskia ja tuollaista saa aina kuulla.
Mun mielestä ainakin kiva jos tollaisia kerrotaan, tottakai jos jostain muualta saa halvemmalla, niin mieluummin se ostan. Eikä väliä onko elämäntilanteeni silloin köyhä tai ei. Muutenkin kun kavereitten kesken opiskelijoita ollaan, niin tollaset vinkit on aina mukavia. Vaikka nyt kesällä töitä tehdessä on enemmän rahaa, niin silti ostan yleensä sen halvemman vaihtoehdon.
Hohhoi. Kylläpä sitä kaikesta viitsiikin ottaa itseensä. Kyllä minullekin noista mainitaan (ja itse mainitsen muille) vaikka ihan hyvätuloinen olenkin. Opiskeluaikana tottui katsomaan tarkasti mitä osti, ja edelleen nyt vuosien jälkeenkin korpeaa jos menen ostamaan jotain kalliimmalla vain koska kävin väärässä kaupassa. Helsingissä kun asun on eri kaupassa käyminen aika triviaali vaiva, tietysti jos asuisi jossain syrjempänä niin pitäisi laskea matkakustannukset mukaan. Enkä todellakaan osta sitä halvinta, vaan yleensä sitä missä hinta-laatusuhde on paras.
Joo, mutta en muutenkaan osta juuri mitään. Varmaan se talous sillä nousee että kukaan ei kuluta mitään. Tai sitten ei.
Siis apua voiko tästäkin joku loukkaantua? Itse en ainakaan ole tällä koskaan tarkoittanut mitään pahaa tai halunnut ketään loukata. Jos löydän jostain hyvän tarjouksen, tietenkin mainitsen siitä. Tälläkin hetkellä on hyviä aleja, itse olen tehnyt monta löytöä jopa -50% -80%, ja näistä olen kertonut sellaisille tutuille joiden tiedän haluavan saman tyyppisiä tavaroita/vaatteita. Jos minulle on kaveri soittanut ja kertonut että tuolta saa jotakin haluamaani juttua halvalla, olen tästä tiedosta kiitollinen.
Puhutaan vaikka ei niin hirveän köyhiä ollakaan. Se on ystävällinen suositus, ei alentuvaa sormenheristelyä.