Miehen ajankäyttö, annanko vaan olla?
Mies on aloittanut alkuvuodesta uudessa työpaikassa, joka on niin fyysisesti kuin psyykkisestikin kuormittavaa. Ymmärrettävistä syistä vapaa-ajalla on ollut aika veto pois, eikä jaksanut hirveästi ylimääräisiä.
Paitsi: Mies käy noin kolmena viikkona neljästä kavereiden kanssa viihteellä, mökillä, saunaillassa ym. Sitten vasta onkin uupunut, eikä jaksa enää yhtään mitään. Minulle on kaatunut käytännössä kodinhoito + ruoanlaitto ja sen lisäksi harmittaa, ettei miehestä saa enää seuraa mihinkään. Laskin juuri, että tämän vuoden puolella ollaan käyty kaksi kertaa yhden yön reissussa miehen kanssa ja mitään ylimääräistä muuta kivaa ei olla tehty. Yhteinen vapaa-aika kuluu siihen, että mies nukkuu, on koneella tai katsoo telkkaria, koska ei jaksa muuta. Edes kävelylle en miestä saa houkuteltua.
Nyt alkoi taas pinnaa vähän kiristämään kun mies ilmoitti lähtevänsä taas viikonlopuksi kavereiden kanssa mökille. Minusta tuntuu, ettei minulla ole enää sitä samaa miestä kuin aikaisemmin ja muut saavat poimia miehestä ne parhaat puolet, minä kuulun huoltojoukkoihin.
En tiedä ymmärränkö miehen väsymystä liikaa, sillä viime aikoina olo on alkanut tuntua kynnysmatolta. :/
Kommentit (13)
Elä sinäkin omaa elämääsi tehden itsellesi mieluisia asioita ystäviesi kanssa. Tai tee matkoja, käy teatterissa jne. Ei miehen varaan kannata omaa onnellisuuttaan laittaa.
No höh, ei mitään kivaa. Mä niin tiän tunteen. T. Pirkko 7 v.
Oma ilmaisu "huoltojoukko" on varsin osuva. Mitä sinä saat tuosta parisuhteesta? Ukkosi saa hoidetun kodin (ruuat, puhtaat vaatteet jne), kustannusten jakajan ja oletettavasti seksiä silloin kun haluaa. Jos olisin mies, tilanne olisi unelmani.
Keskustelun paikka ja jos ei muutosta tule niin sitten mies ulos. Hän hyväksikäyttää sinua nyt raskaaseen työhönsä vedoten. Pahimmassa tapauksessa poikien reissuilla on mukana myös muuta viihdykettä.
Oletteko keskustelleet asiasta?
Kyllä minä ainakin ymmärrän, että asia harmittaa. Ja tuo, että kehoitetetaan alkamaan itsekin menemään ei mielestäni ole ratkaisu. Tottakai omia ystäviä, menoja ja harrastuksia pitää parisuhteessakin jokaisella olla. Mutta en ymmärrä mikä sellaisen parisuhteen idea on, jossa molemmat huitelee jatkuvasti omissa menoissa tuskin toista nähden ja kotona käydään vaan nukkumassa. Tiedostan olevani ehkä vähän vanhanaikainen tämän suhteen. Kerrottakoon esimerkkinä, että oman mieheni kanssa olen ollut yhdessä 30 vuotta ja vaikka molemmilla on omat mielenkiinnon kohteensa, ei niitä missään vaiheessa ole laitettu parisuhteen edelle.
Sinuna minä keskustelisin miehen kanssa asiasta kunnolla. Luulisi, että on jo uuteen työhönsäkin tottunut, jos on sen jo alkuvuodesta aloittanut. Vai meinaatko, että mies voi luistaa loputtomiin kodinhoidosta ym. vedoten työnsä raskauteen? Kyllä muutkin raskasta työtä tekevät jaksavat pyörittää kotia ja hoitaa parisuhdettaan.
Tsemppiä aloittajalle: puhukaa, puhukaa ja puhukaa!
Ei kuulosta oikein toimivalta. Ite oon vasta tapailuvaiheessa, mutta heti, kun molemmilla vapaa viikonloppu (juttu alkanu toukokuussa eli molemmilla "ennen meitä" kesälle sovittuja menoja), niin se varataan kalenteriin yhteiseks ajaks.
Kyllä itelläni ois sun tilanteessa vakava keskustelunpaikka suhteesta ja sen tulevaisuudesta.
Riittääkö tuollainen parisuhde sinulle nyt ja tulevaisuudessa?
Mies tuskin haluaa luopua enää saavutetuista eduista. Miehellä on varmasti kaikki ok...huolto pelaa, vapaus tulla ja mennä ja vakipillu.
Mies ei jaksa siis kotitöitä eikä jaksa sinun kanssa tehdä mitään mutta kavereiden kanssa jaksaa juhlia ja touhuta ties mitä. JEP!
Puoli vuotta meni ja nyt tajusit missä mennään. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Jos haluat jatkaa kynnysmattona, huolto/taustajoukoissa niin anna olla. Jos haluat oikean parisuhteen ja läsnäolevan/osallistuvan kumppanin niin älä anna olla.
Ei se mies ole väsynyt kun jaksaa jatkuvasti saunoa, juhlia ja mökkeillä kavereiden kanssa. Sitä väsyttää vaan kun pitäisi tehdä tylsiä kotihommia tai olla sinun kanssasi.
Mulle kävi samalla lailla miehen kanssa ja se vaan valitettavasti tosta pahenee. Meillä meni siihen, ettei kotona näkyny enää ollenkaa ja jostain aina ne likaiset pyykit vaan siihen koneen eteen ilmesty ja ruoka hävis jääkaapista. Onneks tajusin lähteä, ei se oo mitään parisuhdetta.
Tommy Hellsten rakastamisesta ja puolisoiden välisestä rakkaudesta:
Rakkaus kunnioittaa toista ihmistä. Se antaa toisen olla sellainen kuin on ja tahtoo toiselle pelkkää hyvää.
Minun mielestäsi olet ollut ymmärtäväinen miestä kohtaan. Et maininnut miten pitkään mies kaverireissuillaan viipyy (ilta, viikonloppu), mutta siitä huolimatta jossain vaiheessa hänen täytyy päättää tärkeysjärjestys parisuhteen ja kavereiden välillä.
Taidatte olla vielä aika nuoria eikä lapsia ole?