Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyrmäen neuvolaan

#teiniäiti
24.07.2017 |

Olen muuttamassa ens kuussa 6kk täyttävän tyttäreni kanssa Myyrmäkeen ja vaihdan yksityiseltä kunnalliseen neuvolaan. Mietin onko Myyrmäen neuvola missäpäin? Muutan Myyrmannin lähelle. Ollaanko siellä suvaitsevaisia olen nimittäin 17 vuotias ja yksinhuoltaja. Raskaus aikana neuvolatätini oli aivan hirveä. Sain kuulla sanojen välistä iästäni ja siitä että olen yksin lapseni kanssa tämän synnyttyä, en mennyt neuvolaan kertaakaa yksin sen takia, että koko ajan kun olin yksin tuli piikittelyä, mutta kun mukana oli aikuinen kukaan ei sanonut mitään iästä tai omasta suhteesta vanhempiini joka on toiseen puoleen todella huono.Synnytyksen jälkeen siirryin yksityiselle ja siellä oli aivan ihana neuvolatäti ja sinne menin yksin lapseni kanssa, en tarvinnut aikuista mukaan sillä hän kohteli minua kuin ketä tahansa äitiä joka tulee lapsen kanssa neuvolaan. Voinko siis mennä neuvolaan ilman että saan piikittelyä ja yksin lapsen kanssa että saan silti samaa kohtelua kun täysi- ikäiset äiditkin. Olen aika herkkä jos ruvetaan arvostelemaan tekemisiäni, varsinkin jos ihminen on sellainen että työnsä puoesta hänen kuuluisi tukea ja kertoa eri mahdollisuuksista mitä on. kiitos jo etukäteen vastauksista.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola on lyhyen kävelymatkan päässä Myyrmannilta. En tiedä kaikkia terkkareita alueella, mutta onhan sinulla oikeus vaihtaa terveydenhoitajaa jos koet ettet saa ymmärrystä ja apua.

Vierailija
2/4 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ja tervetuloa samoille kulmille! :-)

Myyrmäen neuvolaan on noin kilsan kävelymatka Myyrmannilta ja sinne pääsee kivasti kävelyteitäkin ja paria siltaa pitkin. Se on Ojahaantie 1:ssä kerrostalon alakerrassa, sisäänkäynti on sieltä kävelytien puolelta. On mun mielestä aika helppo löytää.

Terveydenhoitajat on mun mielestä pääosin ihan kivoja olleet. Parista olen kuullut sekä hyvää että huonoa. Mutta ne huonot kokemuksetkin on liittyneet asioihin, jotka yleisestikin saattaa jakaa vahvasti mielipiteitä hoitajien keskuudessa, vaikka niin ei toisaalta saisi olla (esim. yöimetys, yli 1-vuotiaan imetys jne.). Yksi vanhempi th siellä on, joka on suorastaan legendaarisen ihana ja suosittu. :-) En kuitenkaan ikävä kyllä osaa sanoa, miten suhtautuvat nuoriin äiteihin, kun taidan itse kuulua kategoriaan melkein ikäloppu äiti (oon yli 30). :-) Luulisin, että suhtautuvat ihan normaalisti, ainakin toivon niin! Siellä on ollut myös yksi tosi nuori th itsekin. Ehkä just ja just parikymppinen, tosi kiva, mutta en ole varma, onko vielä opiskelija ja tuuraako vain?

Jos nyt sattuu käymään niin ikävästi, että th ei suhtaudu asiallisesti tai muuten koet, että hänen kanssaan ei synkkaa, niin ota ihmeessä yhteys neuvolan puhelinpalveluun ja kerro, että haluaisit vaihtaa terkkaria. He neuvovat siinä eteenpäin. Sen voi ihan hyvin tehdä ja se olisi oikeastaan vain hyväkin laittaa palautetta eteenpäin, jotta kaikki äidit saisi jatkossa samanlaista, asiallista kohtelua, mikä pitäisi olla itsestäänselvyys.

Neuvolan takana on muuten tosi kiva avoin päiväkoti Vaskikello, minne kannattaa mennä, kun se taas aukeaa elokuun puolivälissä. Siellä on järjestetty mm. vauvalauluja ja ensivauvaryhmiä. Syksyllä varmaan taas alkaa uusi ryhmä. Nuorille äideillekin taisi olla täällä jossain päin joku oma ryhmä? Muistaakseni näin joskus keväällä jossain jonkin mainoksen. Mulla oli aikanaan aika korkea kynnys mennä tuonne avoimeen, kun kammoksuin vähän kaikkia tuollaisia, mutta siellä on ollut oikeasti tosi kivaa ja lapsi on tykännyt. Sieltä saat myös tiedon Myyrmäen alueen äitien fb-ryhmästä, johon kannattaa liittyä. Sähköpostillakin voit sitä sieltä kysyä. En taida tähän uskaltaa laittaa ryhmän nimeä, ettei sinne liity kaikki häiriköt. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/4 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos:) Sain imettämisestäkin pientä paheksuntaa koska en imettänyt vaan pullotin kaiken koska en yksinkertaisesti voinut pitää tyttöä rinnalla. Pullotuskin loppui kun tyttö oli viikkoa vaille 2kk. Toivottavasti saan hyvän th:n jotta ei tarvitse pyytää ketään mukaan ja saan itse samallaista kohtelua kuin kuka tahansa äiti. Täytyykin katsoa niitä päiväkodin ryhmiä, kiitos vinkistä. Toivottavasti löytyy myös joitakin suunnilleen oman ikäisiä äitejä tai vaikka isiä joiden kanssa voisi viettää aikaa ja hengailla ilman että saa ihmettelyä ja paheksuvia katseita aikaan esim. leikkipuistossa tai muualla. 

Vierailija
4/4 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran poistut huoneesta. Jos jäät kuuntelemaan niin huolehdi siitä että saat keskustelun tallennettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan