Kai tässä lukion tarvikevarustelurumbassa voi äiti itseäänkin vähän muistaa..
Terv.ostoskeskuksen penkiltä johon istahdin odottelemaan muuta perhettä.
En paljoa törsännyt, mutta silti "tökkii" nupissani. Liittynee siihen, että tässä heinäkuun aikana on mennyt jo n.500€ lukiokirjoihin + vihkot + laskin (2 ensimm jakson kirjat) ja kannettava, reppu, vaatetta, piilareita ja silmälasit.
Itselle pitäisi varata silmälääkäri ja ostaa lasit myös, siitäkään ikinä selviä alle 400-500€ kiitos triplaohennustarpeen.yms.
Pitäisköhän aloittaa lottoaminen..
Kommentit (7)
Minä ostin lukion kirjat kesätyörahoista. Vaatteet ym myös
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin lukion kirjat kesätyörahoista. Vaatteet ym myös
Oletko aikuisopiskelija? On meinaan vanhempien tehtävä maksaa alaikäisen menot. Jos et ole eikä vanhemmillasi ole varaa lukiojuttuja maksaa niin hienoa että sait kesätyöpaikan ja siten mahdollisuuden ostaa mitä tarvitsee!
Ap
Meillä lapset on maksaneet lukionsa omilla säästöillä ja kesätyörahoilla. Lapsille sanottiin suoraan että amis maksetaan mutta lukion saavat maksaa itse. Lukiolla kun ei paljoa mitään enää nykyisin tee
Joo, koko vuoden kirjoja ei kannata ostaa kerralla, vaan jakso kerrallaan. Parhaiten saa juuri koulukavereilta ostettua/lainattua/vuokrattua. Ja nyt kun kaikki kirjat ovat uusiutuneet, eli mitä kauemmin odottaa, sitä varmemmin saa käytettynä. Tottakai kannattaa ennakoidakin kirjalistan kanssa, eli jos huomaa jonkun kirjan käytettynä kannattaa se ostaa, vaikkei olisi vielä ihan täysin 100% varma käykö kurssia. Parhaiten kirjat myyvät sitten heti kun on käynyt kurssin (paitsi yo-koe kirjat pitää säästää) koulun ilmotustaululla, netissä todella hankala myydä. T. yksi köyhänä lukiosta valmistunut
Kertokaa nyt, tarviiko lukiossa erillistä laskinta, vai laskeeko ne tietokoneella kaiken, kuten ylppäreissä?
Ja vielä jotkut pikkulasten vanhemmat luulevat, että eihän ne lapset maksa paljon mitään. Kulut kasvavat samaan aikaan kun lapsilisä lakkaa.
Niin ja ostin siis itselleni tosi kivan puseron, ihan värisen kauniisti kiiltävän huulikynän ja kuivashampoon, juhuuu!
Ap