Onko mitään järkeä muuttaa Tampereelle?
Olen siis opiskelija, joka valmistuu kohta sosiaalialalle. Asun tällä hetkellä pienellä paikkakunnalla ja haluaisin aloittaa elämäni puhtaalta pöydältä ja aloittaa alusta. Liikaa kaikkea vanhoja muistoja nykyisessä kunnassa ja haluan muualle. Tampereella ei kuitenkaan hirveästi taida töitä olla?
Kommentit (18)
Helsingin asuntotilanne on karsea. Aivan pienillä paikkakunnilla ei ole töitä. Voi olla fiksua valita asuinpaikka välimuotopaikkakunnalta, jos voi vapaasti liikkua.
Tampere on muuten oikein hyvä kaupunki, mutta tosiaan työllisyystilanne heikko. Koeta ensin hakea täältä töitä ja jos löydät, muuta vasta sitten. Terveisin tamperelainen työtön.
Niin joo se pitää varmaan lisätä, että jos katselet mielelläsi tyylikkäitä ihmisiä, älä muuta tänne, sillä tämä on junttila :) Minulle kyllä sopii se, että saa pukeutua rennosti.
Vierailija kirjoitti:
Tampere on muuten oikein hyvä kaupunki, mutta tosiaan työllisyystilanne heikko. Koeta ensin hakea täältä töitä ja jos löydät, muuta vasta sitten. Terveisin tamperelainen työtön.
Niin joo se pitää varmaan lisätä, että jos katselet mielelläsi tyylikkäitä ihmisiä, älä muuta tänne, sillä tämä on junttila :) Minulle kyllä sopii se, että saa pukeutua rennosti.
Eiköhän vähän koko Suomi ole sellaista junttilaa. Tampereesta nyt vaan tykätään leipoa väkisin sitä juntti-keskittymää ihmisten puheissa. En tiedä miksi, joku Popeda ja jääkiekko syynä? Oikeastihan täällä näkee tosi erityyppisiä ihmisiä.
Jos töitä etsii, niin ei todella kannata. Työttömyysministeriö lienee julkaissut taas jotain kaunisteltuja tilastoja Tampereen työtilanteesta, mutta se ei vastaa todellisuutta. Joka hommaan satoja hakijoita. Täällä on jopa sairaanhoitajia työttömänä.
Ei sitten niin minkään maailman järkeä! Tule järkiisi! Suomen juntein kaupunki! Popeda, kummeli, eppu normaali! aaaaaargh!!!!
No et kai nyt noin vain muuta johonkin kaupunkiin, Tampereellekaan (niin mukava paikkakunta kuin se onkin).
Muutat tietenkin sinne, mistä saat työpaikan. Niitä varmaan jo haetkin. Jos Tampere kiinnostaa, pane hakemuksia myös (ja etenkin) siihen suuntaan.
t. Täti
Kaveri on sosiaalityöntekijä, ja työpaikkoja on kuulemma Tampereen seudulla niin, että valita saa minkä haluaisi. Eli ainakin sillä koulutuksella ei tarvitse työttömyyttä pelätä sosiaalialalla.
Tervetuloa vaan jos työpaikan saat! Täällä pn helppoa ja halpaa asua verrattuna vaikka Helsinkiin ja toisaalta tunnelma ei ole niin takakireä kuin vaikka Turussa/Vaasassa.
Kannattaa ehdottomasti muuttaa jos tuntuu tuolta. Itsekin olisin halunnut muuttaa, mutta sainkin opiskelupaikan täältä, joten tänne jään. Toisaalta tämä ei ole synnyinkaupunkini, eikä minulla ole täällä juurikaan tuttuja, joten minulla ei ole varsinaisesti mitään syytä miksi en voisi aloittaa uutta elämää täällä samassa paikassa, jossa olen asunut nyt viisi vuotta.
En tosin tiedä kannattaako muuttaa Tampereelle vai onko sinulla jokin syy miksi haluat nimenomaan sinne? Mielestäni kannattaisi muuttaa sinne mistä saa töitä, eikä ensin muuttaa ja sitten etsiä töitä jos ei ole mitään varsinaista syytä valita nimenomaan tiettyä paikkakuntaa. Turussa ja Helsingissä on parempi työtilanne ja mielestäni kaupunkeina yhtä mukavia kuin Tampere.
Tampere on tällä hetkellä ainoa järkevä paikka asua Suomessa. Normaalilla ihmiselläkin on varaa ostaa asunto ja työtilanne tällä hetkellä ihan hyvä.
Ostin Tampereelta uuden ja tilavan rivitalokämpän noin 250 k€. Helsingistä saa tuolla hinnalla paskahuusin.
Tampereelta sulla on mahdollisuus yksin asuvana pieni-/keskipalkkaisenakin naisena ostaa itsellesi kunnollinen, kiva koti kivalta alueelta. Pääkaupunkiseudulla tällaista mahdollisuutta ei ole. Sitten on tietysti maakuntakeskukset, mutta jos niistä ostaa asunnon, niin edes omiaan ei saa ikinä pois, saati että arvo voisi kasvaa. Nythän on ennustettu, että ainoastaan Helsingin, Tampereen ja Turun seudut kasvavat ja kaikki muu näivettyy pikkuhiljaa kituviksi.
Tampere on ihana paikka. Rento, ei mikään junttila kuitenkaan.
16 vuotta sitten muutin enkä ole katunut päivääkään.
Komppaan edellisiä, että muuta vasta sitten, kun olet töitä saanut. Itse haeskelin keväällä sosiaalialan paikkoihin töihin (sosionomi), kun nykyisen työpaikan jatko ei ollut varmaa. Onneksi sainkin sitten vakkaripaikan työharjoittelun kautta, ei napannut nimittäin niistä n. 10 paikasta joihin hain. Vain kahteen työhaastatteluun pääsin. Kolmivuorotöitä lienee tarjolla jonkin verran, itse en kyllä niitä edes hakenut. Lastensuojelussa oli ainakin silloin runsaasti paikkoja avoinna.
Vierailija kirjoitti:
Tampere on tällä hetkellä ainoa järkevä paikka asua Suomessa. Normaalilla ihmiselläkin on varaa ostaa asunto ja työtilanne tällä hetkellä ihan hyvä.
Pitää paikkansa. Kuten edellä sanottiin on ennustettu, että ainoastaan Helsingin, Turun ja Tampereen alueet tulevat kukoistamaan tulevaisuudessa ja jos näistä kolmesta pitää valita, niin se on Tampere.
Kaupunkien työttömyydestä - Tampere alkaa olla hyvässä vauhdissa, työttömys pienenee kovaa vauhtia:
http://www.ess.fi/uutiset/paijathame/art2387746
Sosiaalialan paikat näet varmasti netistä itse, mutta olen siinä käsityksessä, että alam paikoissa vaihtuvuus kohtalaista, joten pätevä/valmistunut saattaa hyvinkin saada töitä, ja isossa kaupungeissa niitä paikkoja ylipäätään on luonnollisesti enemmän. Asumisen hinta Tampereella pääkaupunkiseutuun verrattuna alhaisempi, ja siten reaalinen ostovoimasi työpalkalle saattaisi olla hieman parempi.