Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua harmittaa se, että joudun olemaan itsekäs ja sanomaan ei lastenhoitoa pyytäville itsekkäistä syistä.

Vierailija
24.07.2017 |

Olen tämän viikon lomalla yksin. Yksin niin, että muu perhe lähti viikoksi mummolaan. Meillä on kolme 3-7-vuotiasta lasta ja meillä on joka kesä tapana tehdä niin, että mies saa viikon täysin yksinään ja minä myös. Mies haluaa lähteä useimmiten yksin mökille ja minä jään mieluiten kotiin. Tämä viikko on siis minun oma lomani itseni kanssa.

Olen tietenkin hehkuttanut omaa viikkoani esim. Facebookissa ja kavereille, kun olen nähnyt heitä. Viisi henkilöä on pyytänyt, että ottaisin tällä lomallani heidän lapsiaan hoitoon, kun minulla on nyt varmasti aikaa. Meillä on muiden lapsia usein hoidossa, lähes viikottain, enkä koe sitä raskaana - päinvastoin, omatkin lapset saavat muita leikkikavereita. Viisi lasta menee siinä missä kolmekin. Nyt vain haluan nimenomaan olla yksin, nukkua pitkään, maata vaikka koko päivän sohvalla, tehdä ihan mitä mieleen juolahtaa, siis olla vain ja nauttia hiljaisuudesta.

Ymmärrän, että voi olla vaikeaa ymmärtää, miksen ota ketään nyt hoitoon, kun olen yksin kotona. Kun olen tällainen kiltti luonteeltani, minun tekee oikeasti tosi pahaa sanoa, etten ota hoitoon, vaan haluan olla lomalla. Koen siitä suorastaan syyllisyyttä, että olen näin "itsekäs". Tiedän, että monille se parin tunnin lepohetki tulisi todellakin tarpeeseen, eikä pari tuntia oikeasti tuhoaisi lomaani. Mutta pyytäjiä on viisi!

Harmittaa. Ja vie vähän terää tästä lomasta, kun koen typerää syyllisyyttä sohvalla makoilusta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yhtään harmittele asiaa. Ei sinulla ole mitään velvollisuutta ottaa lapsia hoitoon, silloin kun otata niin teet sen hyvää hyvyyttäsi ja muut saisivat olla onnellisia kun olet niin avulias. Sanot vaan reippaasti että tämä viikko sinulla on lomaa myös hoitolapsista. :)

Vierailija
2/6 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan, että nyt on lomaviikko että arkena taas voit hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku edes kehtaa pyytää :D "ihanaa olla lomalla!" "joo varmasti, otas meidän lapset hoitoon niin on vielä ihanampaa!" en ikinä kehtaisi.

Vierailija
4/6 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tasan tarkkaan, mitä tarkoitat. Olen samanlainen. Mä en vaan aina pysty sanomaan ei, kun väsyneet vanhemmat suorastaan itkevät parin tunnin lepohetkeä. Meillä on teini-ikäiset lapset, joten tilanne on vähän eri.

Nyt kun ollaan koko perhe lomalla, niin näitä pyytäjiä riittää. Välillä on kiva teineillekin "hoitaa" noita pieniä, mutta kyllä hekin väsyvät, jos meillä on jatkuvasti kiljuvia taaperoita. 

Joskus vaan on pakko saada maata sohvalla ja katsoa kattoa, eikä millään jaksaisi auttaa.

Vierailija
5/6 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua, kyllä sä olet lomas ansainnut. Pieni itsekkyys on hyvästä. Nauti lomastasi:)

Vierailija
6/6 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että voi olla vaikeaa ymmärtää, miksen ota ketään nyt hoitoon, kun olen yksin kotona.

Ei pitäisi olla kellekään normaalijärkiselle vaikea ymmärtää. Miksi ihmeessä sinä hehkuttaisit omaa vapaatasi, jos et sitä todella haluaisi, ja miten jollekin voi tulla edes mieleen, että haluat nyt hoitaa toisten lapsia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan