En kuule sängyssä hyttysen ininää. Mies kuulee ja väittää kuuloni olevan alentunut.
Pitäisikö mennä lääkäriin ja onko tuo jo vakavaakin "kuuroutta"? Joudun kyllä usein kysymään MITÄ kun en kuule hiljaista tai epäselvää puhetta. Tai en kuule sisällä esim ukkosta tai koiran haukkumista ulkona tms, jonka muu perhe kuulee.
Kommentit (8)
Siis mulla on tosi herkkä kuulo nimenomaan sille hyttysen ininälle. Kuulen ne jo ennen kuin kukaan muu kykenee niitä kuulemaan! (Tai sitten olen vain vainoharhainen). Olisin vain iloinen, jos en kykenisi niitä kuulemaan.. hyi
Suosittelen käymään kuulotestissä varmuuden vuoksi.
Ehkä ne sääsket on miehen puolella joten kuulee ne. Noi viimeiset esimerkit taas on jo vähän pahempia, tuo toka taas ei niinkään kun jotkut puhuvat todella epäselvästi.
Lääkäri ei voi mitään kuulolle tehdä. Kuulon kun menettää, niin se on poissa lopun elämää. Mitään kuulokojeita et kuitenkaan selvästi tarvitse.
Itseltäni on ampumaharratuksen yhteydessä kuulo tietyiltä taajuuksilta heikentynyt, ja kyllähän se alkaa korkeammilla taajuuksilla jo heikkenemään jo hyvin nuorena. Kaikilla tämä tapahtuu eri tahtiin, ja sulla se vaan on tapahtunut nopeampaa kuin äijällä.
Oikeesti mua ärsyttää kaikki äänet nukkumaan mennessä jopa toisen ihmisen hengitys. Ehkä mulla on liiankin hyvä kuulo
Niin ei kai sille kuulolle mitään voi tehdä, ennenkuin tarttee kuulolaitteen. Ja silloin täytyy olla jo ilmeisesti ihan oikeasti kuuro.
Jos sinua ei häiritse olla puolikuuro niin mikäs kiire sitä on lääkäriin...