Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelijat, miten olette varautuneet ensikuun alussa tulevaan muutokseen kun opintotuki lakkautetaan opiskelijoilta?

Vierailija
18.07.2017 |

Otatteko lisää lainaa vai menettekö töihin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisen 50 e asumislisän sijaan saan 400 e asumistukea! JES!

Vierailija
2/9 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisen 50 e asumislisän sijaan saan 400 e asumistukea! JES!

mistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan jopa enemmän tukia kun saa asumistukea, mihin tässä pitäisi siis varautua? :D

Vierailija
4/9 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan koulun ja alan elämään perustoimeentulotuella. Tätä kerjäsitte, Sipilä ja kumppanit.

Vierailija
5/9 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä niin paljon kun vaan pystyn sekä otan lainaa. 4,5 vuotta kestävät opinnot joten kauhulla odotan valmistumista velkaantuneena. Harjoittelua suurin osa opinnoista, joten töiden teko saattaa jossain vaiheessa käydä liian raskaaksi. Toivottavasti ei opinnot veny tavoiteaikaa pidemmälle. Pari kuukautta sitten oli neljän viikon jakso jolloin minulla oli tasan yksi vapaapäivä, muuten joka päivä koulua tai töitä. Ei voi suomea kyllä sanoa opiskelijaystävälliseksi maaksi.

Vierailija
6/9 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei opintotukea LAKKAUTETA, määrä vähenee. Opiskelijoiden asumistuki lakkaa, he siirtyvät yleisen asumistuen piiriin. Ap, etkö tuota tiennyt?

Vierailija
7/9 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan ottamaan lainaa ja tekemään töitä opintojen ohessa, valmistun yliopistosta ekonomiksi 25-vuotiaana ja olen jo silloin loppuunpalanut kun viimeisin yli viikonlopun kestävä loma on ollut lukioaikana. Sitten jään toimeentulotuen ja muiden tukien varaan eläen sillä onnellisesti loppuelämäni

Vierailija
8/9 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä opintotukia lakkauteta, pienennetään vaan. Asumistukea en enää saa :(

Eli entisen 500e tilalle saan 250e. Vuokraa en enää kykene maksamaan, joten mies maksaa vuokran, ja minä ruoan (näin saan itse päättää millä budjetilla syödään). Lainaa pakko ottaa, en muuten kykene maksamaan muita laskuja (vakuutus, sähkö, matkakortti, puhelin, sali).

Vierailija
9/9 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun asumislisäni ja opintotukeni on tähän asti riittänyt vuokraan ja sähköön. Opintolainaa en ole ottanut vaan elänyt säästöilläni. 

Nyt opintotukeni pienenee mutta asumislisä suurenee, sain kesäksi töitä joten varmaan pärjään kuten aiemminkin. Lainaa en aio ottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä