Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäisen rakkaudettomuus

Vierailija
15.07.2017 |

Olen neljäviitonen lapseton nainen. Jo pari vuotta päällimmäinen fiilikseni on ollut haapea vähintään puolimerkityksetön kitkuttelu päivästä toiseen.

Käyn töissä, teen vapaaehtoistyötä, harrastan ja minulla on ystäviä. Mikään ei poista sitä, että ilman parisuhdetta elo tuntuu aika ankealta. Kaipaan niin paljon merkityksellistä keskustelua ja fyysistä läheisyyttä. Asiaa ei tokikaan auta se, että olen tosi rakastunut varattuun mieheen. (Hän ei tiedä siitä enkä aio kertoakaan, koska hän ei ole saatavilla.)

Kohtalotovereita? Miten olette löytäneet elämäänne lisää mielekkyyttä, kun sitä parisuhdetta ei vaan näy eikä kuulu?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuu töissä niin ei ehdi miettiä parisuhteen puutetta, kun käy asunnolla vain nukkumassa.

Sinkkum

Vierailija
2/18 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tulossa samaan tilanteeseen tosin lasten kanssa ja kieltämättä pelottaa ja surettaa yksinäisyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Olen samanikäinen kuin sinä, minulla osa lapsista pois muuttaneita, osa vielä kotona. Minulla sinkkuutta takana vajaa vuosi, ja fiilis samanlainen; yksinäisyys korostuu varsinkin nyt lomalla ollessa. Töissä olisi muutakin ajateltavaa.

Seuraa olen yrittänyt etsiä nettideittisivustoilta, sieltäkään en ole löytänyt kuin lisää pettymyksiä.

Eniten kaipaan läheisyyttä, kosketusta, rakasta, jonka kanssa touhuta arkipäivän asioita.

Vierailija
4/18 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hankkinut sen parisuhteen.

Ei rakkauden, läheisyyden ja yhteyden tarpeita tyydytetä harrastuksilla tai työllä.

Vierailija
5/18 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap! Olen samanikäinen kuin sinä, minulla osa lapsista pois muuttaneita, osa vielä kotona. Minulla sinkkuutta takana vajaa vuosi, ja fiilis samanlainen; yksinäisyys korostuu varsinkin nyt lomalla ollessa. Töissä olisi muutakin ajateltavaa.

Seuraa olen yrittänyt etsiä nettideittisivustoilta, sieltäkään en ole löytänyt kuin lisää pettymyksiä.

Eniten kaipaan läheisyyttä, kosketusta, rakasta, jonka kanssa touhuta arkipäivän asioita.

Joo, eipä minullakaan ole kovin ruusuinen kuva nettideiteistä ja siksi en niitä enää harrastakaan.

Jotenkin minun pitäisi pakottaa itseäni enemmän ihmisten ilmoille. Huomaan, että kun on alakuloinen olo - tämän asian tähden - herkästi jämähtää kotiin eikä varmasti tapaa ketään...

Vierailija
6/18 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pitää itsensä kiireisenä niin ei ehdi kaivata parisuhdetta kun sille ei olisi aikaa.

Vierailija
7/18 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei rakkauden, läheisyyden ja yhteyden tarpeita tyydytetä harrastuksilla tai työllä.

Niinpä niin. Sitähän tässä on yritetty ja yritetään. Harmi, että se ei ole toistaiseksi tuottanut tulosta.

Ap

Vierailija
8/18 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin. Sitähän tässä on yritetty ja yritetään. Harmi, että se ei ole toistaiseksi tuottanut tulosta.

Ap

Kyllä 45-vuotias lapseton nainen korjataan pois sinkkumarkkinoilta, en kantaisi siitä huolta.

Tärkeintä on, ettet yritä täyttää romanttisia tarpeita harrastamalla, työllä tai muulla sellaisella. Yhteyden kokeminen ja palkkioiden tavoittelu ovat aivoissakin aivan eri rakenteissa, ja myönteiset kokemukset yhdessä eivät heijastu tyytyväsyydeksi toisessa.

Vierailija
9/18 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä 45-vuotias lapseton nainen korjataan pois sinkkumarkkinoilta, en kantaisi siitä huolta.

Tärkeintä on, ettet yritä täyttää romanttisia tarpeita harrastamalla, työllä tai muulla sellaisella. Yhteyden kokeminen ja palkkioiden tavoittelu ovat aivoissakin aivan eri rakenteissa, ja myönteiset kokemukset yhdessä eivät heijastu tyytyväsyydeksi toisessa.

Kiitos kannustuksesta, mutta olen ollut yksin jo aika pitkään. Taidan olla ajatusmaailmaltani hiukan oman tieni kulkija; en kiinnostu helposti eikä minusta kiinnostuta helposti. Toista se oli nuorena, kun kriteerit olivat pinnallisia.

Niin. Läheisyydentarvetta ei korvaa jokin muu tekeminen. Jollakin minun kuitenkin pitää aikani täyttää, vai mitä?

Vierailija
10/18 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen neljäviitonen lapseton nainen. Jo pari vuotta päällimmäinen fiilikseni on ollut haapea vähintään puolimerkityksetön kitkuttelu päivästä toiseen.

Käyn töissä, teen vapaaehtoistyötä, harrastan ja minulla on ystäviä. Mikään ei poista sitä, että ilman parisuhdetta elo tuntuu aika ankealta. Kaipaan niin paljon merkityksellistä keskustelua ja fyysistä läheisyyttä. Asiaa ei tokikaan auta se, että olen tosi rakastunut varattuun mieheen. (Hän ei tiedä siitä enkä aio kertoakaan, koska hän ei ole saatavilla.)

Kohtalotovereita? Miten olette löytäneet elämäänne lisää mielekkyyttä, kun sitä parisuhdetta ei vaan näy eikä kuulu?

Sinulla on sentään mahdollisuuksia löytää suhde, koska ei ole lapsia. Olen samanikäinen nainen ja olen usein saanut kuulla, että ei kiinnosta, kun minulla on alaikäiset lapset. Naiset näköjään ottavat mielellään miehen, jolla on lapsia, ikäiseni miehet kai kuvittelevat saavansa nuoren naisen ilman lapsia.

Vierailija
11/18 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaipaat vain jotain ajan täytettä niin onhan maailmassa miljoona harrastusta ja asiaa jota voi opiskella. Matkustele, ota lemmikki. Ei kai sitä muutakaan voi tehdä.

Vierailija
12/18 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaipaat vain jotain ajan täytettä niin onhan maailmassa miljoona harrastusta ja asiaa jota voi opiskella. Matkustele, ota lemmikki. Ei kai sitä muutakaan voi tehdä.

Et tainnut lukea aloitustani? En kaipaa ajantäytettä vaan merkityksellisen ihmissuhteen.

Ap

Vierailija
13/18 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on sentään mahdollisuuksia löytää suhde, koska ei ole lapsia. Olen samanikäinen nainen ja olen usein saanut kuulla, että ei kiinnosta, kun minulla on alaikäiset lapset. Naiset näköjään ottavat mielellään miehen, jolla on lapsia, ikäiseni miehet kai kuvittelevat saavansa nuoren naisen ilman lapsia.

Miksi omasta halustaan lapseton mies, joka ei lapsista edes pidä, alkaisi seurustella alaikäisten lasten huoltajan kanssa? Ei tuosta kuviosta seuraisi mitään hyvää.

Vierailija
14/18 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut lukea aloitustani? En kaipaa ajantäytettä vaan merkityksellisen ihmissuhteen.

Ap

Aiemmalle vastaajalle sanoit että kun parisuhdetta ei ole eikä tule niin jollainhan sinun pitää aikasi täyttää, aloituksessa myös kysyt miten löytää mielekkyys elämään ilman parisuhdetta. Et kysynyt, miten voisit löytää parisuhteen.

Vierailija
15/18 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aiemmalle vastaajalle sanoit että kun parisuhdetta ei ole eikä tule niin jollainhan sinun pitää aikasi täyttää, aloituksessa myös kysyt miten löytää mielekkyys elämään ilman parisuhdetta. Et kysynyt, miten voisit löytää parisuhteen.

Sinulle olisi siis pitänyt vääntää rautalangasta, että nimenomaan kohtalotovereiden hyviä vinkkejä sekä tilanteen sietämiseen & parisuhteen löytämiseen kaipaan. Tosin eipä se taida vinkeistä olla kiinni vaan tuurista / onnesta / kohtalosta: löytyy jos on löytyäkseen.

Ap

Vierailija
16/18 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ollut yksin jo vuosia. Ei ikinä nuorena olisi uskonut päätyvänsä yksinäiseksi. No, ehkä päivä joskus vielä paistaa risukasaankin.

Vierailija
17/18 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös vuosia yksinäisenä. Joskus se ihmisen ikävä tuntuu ihan fyysisenä kipuna. Edellisen kerran kun kävi niin sietämättömäksi, että itku pääsi, löytyikin kumppani "naps" tosta vaan.

Nyt olen tosin ollut pari vuotta yksin omasta aloitteestani, koska sattui alistava narsistimies siihen kipeään tarpeeseen. Jaksoin kuitenkin yrittää ja toivoa tilanteen muuttumista monta vuotta.

Vierailija
18/18 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös vuosia yksinäisenä. Joskus se ihmisen ikävä tuntuu ihan fyysisenä kipuna. Edellisen kerran kun kävi niin sietämättömäksi, että itku pääsi, löytyikin kumppani "naps" tosta vaan.

Nyt olen tosin ollut pari vuotta yksin omasta aloitteestani, koska sattui alistava narsistimies siihen kipeään tarpeeseen. Jaksoin kuitenkin yrittää ja toivoa tilanteen muuttumista monta vuotta.

Näinhän se menee. "Kumppani" läytyi yllättäin, kun olit henkisesti todella heikoilla. Narsistille tuhannen taalan paikka, helppo uhri, poimivat kuin kypsän hedelmän.

Mutta eihän kukaan tuommoista halua. Parempi yksin kuin alistettuna, halveksittuna mukasuhteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi