Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 dobermannia hyökänneet pariskunnan

Vierailija
09.07.2008 |

kimppuun! uskomatonta,ettei agressiivisia koiria pidetä kytkettyinä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin muutama viikko sitten kävelyllä ja vastaan tuli jo toista kertaa rottweiler irti. Laittavat sen aina kiinni kun näkevät että joku tulee vastaan. Tällä kertaa kävin kysymässä että onkohan tuo ihan viisasta, kun koirista ei ikinä tiedä mitä tekevät. Että meillä oli itsellä taluttimessa pienikokoinen koira, josta olisi tullut selvää jauhelihaa jos rotikka olisi päättänyt hyökätä.

Omistajan kommentti oli että ikinä ei ole mitään sattunut ja hän kyllä tuntee koiransa. Me sitten päätettiin ruveta kiertämään tuo seutu kaukaa, äidin naapurissa viime talvena raateli rotikat kaksi pikkukoiraa henkihieveriin niin ei halua itse ottaa samaa riskiä. Mutta vituttaa, kun joutuu suunnittelemaan lenkkinsä todella huolella, alkaa olla turhan monta korttelia jossa on joku aggressiivinen sakemanni irti pihassa.

Mutta oikeasti alkaa kärsivällisyys olla loppu. Tuon kokoinen koira väärällä omistajalla on hengenvaarallinen ja mielestäni vaatisi aseenkantolupaan verrattavan lupamenettelyn. Mutta hei, ehkä Suomessakin saadaaan asiaan joku tolkku ( kuten Saksassa ) kunhan tarpeeksi monta vauvaa on raadeltu. Ihan uskomatonta toimintaa.

Vierailija
2/13 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rotikka olisi silloin kiinni, kun ne ohittavat sinut niin mistä valitat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira kulkee hiljaa vieressä toisten koirien ohi, se ei ole ongelma. Täytyy kuitenkin huomioida, että liikkeellä on myös pentukoiria, joiden koulutus on vasta vaiheessa. Myös pentukoirien kanssa täytyy voida lähteä lenkille, ilman että täytyy pelätä vastaantulijan hyökkäävän kimppuun.

Koiran aistit on ihmistä paremmat. Ensi kerralla rotikka ehkä huomaa vastaantulevan koiran ennen omistajaa, ja päättää lähteä kimppuun.

Eli sinun mielestä on siis ok pitää koiria irti, jopa rottweilerin kokoista koiraa. Siis ihan tosissaan? Voisitko hieman perustella kantaasi?

Vierailija
4/13 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut dobermanniuros pennusta asti. Koira on nyt 6v. Totta on, että koira on isokokoinen ja voimakas, mutta luonteeltaan niin lempeä ja hyväntahtoinen, että harmittaa kovasti joidenkin ihmisten asenteet.

En koskaan pidä koiraa vapaana, mutta usein vastaan tulee vapaana olevia pikkukoiria, jotka ovat suoraan käyneet koiramme päälle. Mitä näille omistajille voisi tehdä? Viime aikoina huomio on kiinnittynyt etenkin jack russelin terriereihin, jotka ovat ainakin pääkaupunkiseudulla kovasti suosiossa. Tuntuu, että rotu on erittäin dominoiva ja vaatii määrätietoista koulutusta ja paneutumista omistajaltaan. Valitettavasti lenkittäjinä näkyy usein lapsia tai omistajia, joilla ei ole minkäänlaista kontaktia koiraansa. Ajattelenkin usein, että kuinka monta pikkukoiran hyökkäystä dobberini vielä joutuu kokemaan. Tavallisesti oma koirani ei reagoi näihin räksyttäviin räsymattoihin millään lailla, mutta minua ne ovat pikkuhiljaa alkaneet enenevässä määrin raivostuttamaan. Ehkäpä saatte lukea jonakin päivänä lööpeistä, kuinka raivostunut dobmermanninOMISTAJA raateli pikkukoiran.

Anyway, keskustelu näistä asioista on varmasti paikallaan, mutta tälläkin asialla on se toinen puoli.

Vierailija
5/13 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, monet unohtavat, että myös pieni koira täytyy kouluttaa. Nämä tapaukset ovat todella surullisia.

Mutta kun aggressiivinen 5 kiloinen koira hyökkää kimppuun, sen saa todennäköisesti tarvittaessa vaikka potkittua hengiltä. Mutta kun kyseessä on 50 kiloinen koira, ei siinä itsellä ole hirveästi mitään tehtävissä. Tämän takia olen paljon huolestuneempi näistä isoista koirista.

Vierailija
6/13 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki räkyttävät pikkukoirat on ärsyttäviä ja pikkukoirat saattaa myös purra

ihmisiä. Mutta nämä ärsyttävät pikkukoirat eivät kuitenkaan saa ihmistä hengiltä.

Sen sijaan dobermannit, rottweilerit ja muut tälläiset koirat voivat TAPPAA

ihmisen.

Ranskassa on ollut useampi tapaus, joissa em. koirat ovat

raadelleet lapsen kuoliaaksi. Sveitsissä pitt bullit on tappaneet kaksi ohikulkevaa

lasta näiden kahden vuoden aikana, kun olen asunut täällä. Varsinkin laumana

kyseiset isot koirat on hengenvaarallisia ja en todellakaan tajua, miten niiden

pitoa ei tarkemmin säädellä tai kielletä kokonaan. Kun kaiken maailman muita

ihan turhiakin juttuja säädellään.

Vierailija
7/13 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään isoja "vihaisia" rotuja ja just varsinkin noita Jack Russeleita.

Mulla ei ole koskaan ollut koiraa, joten en osaa lukea koirien tarkoitusperiä ennalta. Kokemuksen puute tuo pienen pelon mukanaan.

Vierailija
8/13 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän ei todellakaan tarkoita että kaikki koirat jostain tietystä rodusta on päästään vialla jos yksi on naksahtanut. Yhtälailla niitä kultseja ja lapukoitakin naksahtelee.

En puolustele, vaan mielestäni se koiran käytös johtuu 90% siitä hihnan toisessa päässä olevasta, eli ihmisestä!

MIelestäni koiran ei tulisi saada kokemuksia (varsinkaan pentuaikana) rähinöistä. ja itse en ainakaan ole koskaan ikinä suvainnut mitään rähinää omaltani.

Vierailija
9/13 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki isot koirat eivät ole vihasia!

Mutta kun tulee muutama läheltä piti tilanne ( kiitos imbesillien omistajien ), alkaa pelkäämään kaikkia isoja koiria.

Mutta tietyt rodut ovat erityisen riskialttiita ja vaativia ja minusta näiden kasvatusta / omistusta tulisi säädellä tiukemmin.

Eli dobermannit, rottweilerit ja saksanpaimenkoirat ovat kaikki loistokoiria oikeassa kodissa ja oikeassa kasvatuksessa, mutta näiden luovutus osaamattomiin käsiin tulisi jotenkin pyrkiä estämään.

Vierailija
10/13 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki isot koirat on sen sijaan POTENTIAALISIA riskejä ihmisten terveydelle ja hengelle. Minua puri todella pahasti saksanpaimenkoira, joka ei omistajansa mukaan ollut ollenkaan vihainen. Ja olin aikuinen enkä tökkinyt koiraa silmiin enkä jahdannut enkä vetänyt hännästä. Ihan vaan kävelin kadulla ja koira hyökkäs puskasta kimppuun.

Eikä siis kuulemma ollut yhtään vihainen koira.

Vierailija
11/13 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli naksahtavat. Samoin pelkään räkyttäviä terriereitä, mutta myös muita. Pointtini oli, että pitäkää ystävät rakkaat ne koirat kiinni, koska kaikki eivät halua tehdä tuttavuutta edes siihen iki-ihanaa ihmisystävälliseen kultsuun tai labbikseen.

On siis ihan luonnollista pelätä isompaa koiraa enemmän, koska halutessaan sellainen voi tappaa. En silti tarkoita, että kaikki koirat ovat tappajia. Ymmärrättekö?

Vierailija
12/13 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on rottweiler ja vielä uros. Koira on koulutettu ja harrastamme koiran kanssa Tokoa. Koira on lenkillä aina kiinni.

Koira ei kiinnitä huomiota vastaantulijoihin eikä muihin koiriin (ellei ole tuttuja).

Mutta minua häiritsee muiden vastaantulijoiden käytös. Viime viikolla eräs nainen alkoi huutaa, että tappajakoira pitäisi tappaa. Pikkukoirien omistajat huutavat pidä se koirasi kiinni (joka ON hihnassa ja juoksee rinnalla) ja samalla oma koira on joko vapaana tai pitkässä hihnassa.

Minä ymmärrän, että moni pelkää koiria ja isojen koirien löytyy myös häiriköitä, mutta älkää koko ajan yleistäkö.

Vierailija
13/13 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koirien omistajien pitää lähteä kuntoradalle lenkkeilemään koiran kanssa vaikka radan vieressä on montakin kylttiä joissa on kuva että ei koiria!! sitten siellä lenkkeilee vastavirtaan näitä ns. tappajakoiria kytkettynä että irti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän