Tasan eivät käy onnen marjat

Väite lento-onnettomuuteen joutumisen mahdottomuudesta taitaa olla lentoyhtiöiden propagandaa. Miten esim. sylilapsi on sitten voinut ehtiä lentämään niin mielettömän määrän lentotunteja, että joutuu lento-onnettomuuteen?

Taitaa sittenkin olla ihan tuuripeliä tuo lentäminen; joku lentää koko ikänsä ilman onnettomuuksia, toinen kuolee jo elämänsä ensimmäisellä lennolla.

  • ylös 3
  • alas 39

Kommentit (18)

Vierailija

Siinä mitkään lentomäärät vaikuta.
Jos ihminen lentää ekaa kertaa ja tulee jtn ongelmia niin kone putoaaa jos putoakseen..

  • ylös 20
  • alas 0
Vierailija

Lotossakin voitetaan aika usein miljoonia, vaikka täysosuman todennäköisyys on hyvin pieni.

  • ylös 35
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

No eikö se nyt ole kaikille selvää että totta kai se on tuuripeliä joudutko lentäessäsi lento-onnettomuuteen vai et? Joku voi joutua ekalla lentomatkallaan, suurin osa ei joudu ikinä.

  • ylös 23
  • alas 0
Vierailija

Tää on kyllä tosi hyvä aloitus. Olen huomannut, että osalla ihmisistä ajattelu menee juurikin näin. Abstrakti matemaattinen ja tilastolliseen todennäköisyyteen perustuva ajattelu ei tule luonnostaan. Toki tämän ymmärtäminen on siellä aivan alkupäässä, mutta monta kertaa todennäköisyyslaskennan ongelmat vaikeutuvat nopeasti, ja suurin osa porukasta, niistäkin, jotka mielestään ovat teräviä, tippuu kyydistä. Olipa trolli tai ei niin en enää naura tällaisille ihmisille.

t. matikan opettaja

  • ylös 10
  • alas 0
Ratkaisu on olemassa

Jos tahtoa olisi niin lento-onnettomuuksissa ei tarvitsisi kuolla. Mutta ihmiset eivät halua maksaa ja lentokonevalmistajat eivät halua implementoida.

Vierailija

Lento-onnettomuuksia sattuu vaan niillä lennoilla, joilla miehistö ja matkustajat ovat lentäneet yli tietyn tuntimäärän. Lentokoneisiin on sisäänrakennettu järjestelmä, joka laskee kyydissä olevien lentotunnit yhteen. Kun luku kasvaa suureksi, riski onnettomuuteen kasvaa.

Siksi miehistötkin pyritään suunnittelemaan niin, että joka lennolla olisi mukana myös kokemattomampia emoja ja stuertteja. Sen takia esim. Finnair on alkanut rekrytä uutta henkilökuntaa. Miehistön lentotunnit olivat jo uhkaavan korkeat, ja lentoja jouduttiin tästä syystä jopa perumaan.

Paljon lentäneet saattavat joutua myös pakotetulle varhaiseläkkeelle, sillä he ovat riski lentoturvallisuudelle. Kaikki frequent flyer -ohjelmat on kehitetty, jotta lentoyhtiöt voisivat seurata paljon matkustavia asiakkaitaan ja heidän lentotuntimääriään, jotta ennen tietyn tuntimäärän ylittäneet matkustajat voitaisiin laittaa lentoyhtiöiden mustalle listalle.

Jos lentosi miehistö on iältään 40+ ja matkustajina on paljon liikemiehiä, kannattaa miettiä tarkkaan, haluatko todella lähteä niin riskialttiille lennolle. Koneesta pääsee vielä pois ennen kun ovi sulkeutuu. Vielä koneen rullatessa kiitotielle voit tehdä viime hetken paniikkiratkaisun, ja avata hätäuloskäynnin. Et voi joutua syytteeseen mistään, sillä estämällä lennon lähtemisen olet pelastanut useita ihmishenkiä.

T. Lentoemäntä

  • ylös 12
  • alas 1
Vierailija

Nyt ihan tosissaan. On todennäköisempää, että kuolet tieliikenteessä, kuin lentokoneessa. Ja jos kuolet lentokoneessa, niin todennäköisemmin muista syistä kuin onnettomuudessa.

Voit lisätä mahdollisuuksia selviytyä lento-onnettomuudesta seuraamalla tarkkaan ja noudattamalla turvaohjeita, jotka esitetään ennen nousua. Katso turvaohjekortti läpi. Voit vaikka kokeilla pakkolaskuasentoa paikallasi. Tunnustele pelastusliivin paikka. Paina mieleesi missä kaikkialla on uloskäyntejä ja laske montako riviä on lähimmälle uloskäynnille eteen- ja taaksepäin. Hätätilanteessa noudata miehistön käskyjä. Kun kone evakuoidaan, älä ota laukkua mukaasi (kyllä, tätä tapahtuu), pyri vaan pääsemään ulos nopeasti. Jos matkustamossa on savua pakkolaskun jälkeen, pysy matalana. Juokse palavan koneen rungosta 100 m vastatuulen. Pysy muiden kanssa, älä katoa yksinäsi minnekään. Jos kone laskeutuu veteen, pue pelastusliivi.
Jos selviät ja apua joutuu odottamaan joko vedessä tai maalla, se että uskot pelastuvasi, lisää riskiäsi selvitä hengissä. Opettele etukäteen help-kellumisasento sekä taitoja, jota voisi tarvita erilaisissa vaikeissa olosuhteissa, erämaassa, lumisilla vuorilla, metsässä jne.

T. Lentoemäntä

Vierailija

Tasan eivät käy onnen marjat kirjoitti:
Taitaa sittenkin olla ihan tuuripeliä tuo lentäminen; joku lentää koko ikänsä ilman onnettomuuksia, toinen kuolee jo elämänsä ensimmäisellä lennolla.
Haloo? KAIKKI on tuuripeliä. Voit saada vaikka meteoriittin päähäsi, kun lähdet aamulla maitokauppaan.

Vierailija

Tuo on vähän sama kuin "joka kymmenes arpa voittaa". Luuletko voittavasi jos valitset kansiosta kymmenennen arvan? Ei ne voittoarvat järjestyksessä ole.
Ei kukaan lentokoneitakaan fiksaile sen mukaan että jätetäänpäs mutteri löysälle kun tässä kuussa ei ole vielä tapahtunut mitään jännittävää.

Asiat tapahtuu kun tapahtuu, tänään tai puolenvuoden päästä. Kuitenkin yhtenä eriteltynä ajanjaksona voidaan todeta tapahtuvan x-määrä asioita.

Vierailija

Niinpä. Hassuinta on se että monesti kuulee että kaikki lennolla olijat kuolivat. Mikä on todennäköisyys, että kaikki on jotain himolentäjiä yhdellä lennolla?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
 
Sisältö jatkuu mainoksen alla