Jos vahingossa varastat kaupasta, niin mitä teet?
Pidätkö tuotteen maksamatta vai käytkö maksamassa?
Kommentit (21)
Miten kaupasta varastetaan vahingossa?
Kävin maksamassa. Kyseessä oli parin euron juttu joita laskin olleen 10, mutta kotona huomasin että on 11. Pakattu pussiin ja myyjä ei laskenut uusiksi vaan löi kassaan sen 10, jonka sanoin niitä olevan.
Jää vahingossa kärryn reunaan joku pieni tavara tai lapsi on napannut jotakin käteensä ja tavara tulee lapsen mukana kaupasta ulos.
Elintarvike jäi roikkumaan kärryyn, se oli vahinko. Huomasin parkkiksella. Kotona söin todistusaineiston, hyvää oli.
Jos siitä ei tiedä muut kuin minä, niin annan olla. Jos lapset on mukana/ tietää, niin käyn maksamassa.
*Tekopyhä*
Jos ei pokka riitä viemään tavaraa takaisin niin kannattaa käydä silti katsomassa että mitä se tavara maksoi. Sitten voi käydä ostamassa esim. hedelmiä tai irttareita niin että painaa vähän vaakaa jotta hinnaksi tulee suurempi summa kuin mitä oikeasti pitäisi maksaa. Jos on vaikka vienyt suklaapatukan niin sitten painaa vakaa sen verran että tulee se suklaapatukan hinta ylimääräistä ja sitten tietenkin ostaa sen. Näin kauppa saa rahansa takaisin.
En käy maksamassa. Säästyy seki raha.
Olen joskus maksaessa huomannut, että ranteessani roikkui vielä vihannespussi. Ojensin sen kassalle pahoitellen. Jos olisin ehtinyt kauemmas, en palaisi tuollaisen pikkuasian takia, mutta saattaisi hävettää.
Jäi joskus 90-luvun alussa kallis tuplapakkaus Pampers- vaippoja vaunujen alakoriin. Olin jo Cittarin pihalla ja mietin, käviskö maksamassa, mutta jatkoin vaan matkaani sit kuitenkin. Kaiveli kyllä omaa tuntoa hieman.
Ei tuommoiset pikkuasiat haittaa, kaupassa tulee muutenkin hävikkiä niin helposti niin ei kukaan tuommoista huomaa.
Mulla jäi kerran kauppakeskuksessa lasten sukat rattaiden kuppitelineeseen ja huomasin ne vasta kun olin toisessa kerroksessa. Mentiin vaivihkaan takaisin kyseiseen kauppaan kiertäen lastenosasto ja kävin maksamassa ne sukat :'D omatuntoni olisi soimannut muuten pitkään, vähintään joka kerta kun lapseni olisi käyttänyt niitä. Pyrin aina toimimaan rehellisesti näissä asioissa, koska en voi sietää varastamista oikein missään tilanteessa. :/
Jos on kyseessä huokea tuote ja kauppa osana suurempaa ketjua niin asian selvittelemisestä aiheutuva sähellys ja selittäminen on paljon isompi kuin palautuksesta kenellekään koituva hyöty. Huonoa omaatuntoa kokeva voi tilit tasatakseen laittaa tuotteen hinnan seuraavaan hyväntekeväisyyskeräykseen johon törmää.
Riippuu tilanteesta, esim viimeksi itsepalvelukassa temppuili (laskutti tuotteita tuplaten ja herjasi jatkuvasti) ja jouduin pyytämää apua moneen kertaan. Ilmeisesti tyyppi joka mua auttoi sitten vahingossa deletoi yhden tuotteen jonka olin jo pakannut kassiin, huomasin vasta kotona. En viitsinyt lähteä selvittämään asiaa, kyseessä ei ollut mikään arvokas tuote.
Mutta esimerkiksi pienen lapsen jostain hyllystä rattaisiinsa nappaaman tuotteen käyn maksamassa tai palauttamassa.
Palaan tietenkin maksamaan tuotteen.
Varastaminen tai enemmän tai vähemmän vahingossa varastaminen eivät kuulu oppimiini toimintatapoihin.
Kerran kävi niin, että mökkimatkalla pysähdyin ostoksille ja niihin sisältyi korillinen keskiolutta, niin kaupan kassa oli veloittanut yhdestä pullosta ja pelkästä korista pantin. Enpä mennyt sittemmin asiaa korjaamaan, mutta krapula oli vastineeksi harvinaisen kova...
No en palauttaisi. Samoin jos kassa antaa jollekin tuotteelle väärän, halvemman hinnan, niin kuka nyt siitä menisi huomauttamaan? Vahinkoja sattuu.
En kehdannut enää lähteä takaisin maksamaan kun pelkäsin että mua aletaan sitten syystä syyttämään myymälävarkaudesta (mihin toki olin syyllinen).
Jos tuote olisi jokin muu kuin elintarviketuote tai sellainen, joka ei voi pilaantua, saattaisi olla, että lähettäisin postissa tuotteen takaisin kauppaan ja kirjoittaisin myös anteeksipyyntökirjeen. Jos taas kyseessä olisi elintarviketuote tai jokin muu pilaantuva tuote, niin sitten lähettäisin sen hintaa vastaavan rahasumman tuotteen sijasta, koska pilaantuneella tuotteella kauppa tuskin tekisi mitään.
Vaikka menisit kasvokkain rehellisesti tuotteen palauttamaan, niin on silti melko mahdollista, että jutusta tulee siitä huolimatta poliisiasia ja tekijälle on viittä vaille linnan ovi raollaan.
En maksa. Olen iloinen että sain jotain ilmaiseksi.
Tuhoaisin todistusaineiston, eli polttaisin kaupan 😂