Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos vahingossa varastat kaupasta, niin mitä teet?

Vierailija
09.07.2017 |

Pidätkö tuotteen maksamatta vai käytkö maksamassa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhoaisin todistusaineiston, eli polttaisin kaupan 😂

Vierailija
2/21 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaupasta varastetaan vahingossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin maksamassa. Kyseessä oli parin euron juttu joita laskin olleen 10, mutta kotona huomasin että on 11. Pakattu pussiin ja myyjä ei laskenut uusiksi vaan löi kassaan sen 10, jonka sanoin niitä olevan.

Vierailija
4/21 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää vahingossa kärryn reunaan joku pieni tavara tai lapsi on napannut jotakin käteensä ja tavara tulee lapsen mukana kaupasta ulos.

Vierailija
5/21 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintarvike jäi roikkumaan kärryyn, se oli vahinko. Huomasin parkkiksella. Kotona söin todistusaineiston, hyvää oli.

Vierailija
6/21 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siitä ei tiedä muut kuin minä, niin annan olla. Jos lapset on mukana/ tietää, niin käyn maksamassa.

*Tekopyhä*

Vierailija
7/21 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pokka riitä viemään tavaraa takaisin niin kannattaa käydä silti katsomassa että mitä se tavara maksoi. Sitten voi käydä ostamassa esim. hedelmiä tai irttareita niin että painaa vähän vaakaa jotta hinnaksi tulee suurempi summa kuin mitä oikeasti pitäisi maksaa. Jos on vaikka vienyt suklaapatukan niin sitten painaa vakaa sen verran että tulee se suklaapatukan hinta ylimääräistä ja sitten tietenkin ostaa sen. Näin kauppa saa rahansa takaisin.

Vierailija
8/21 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy maksamassa. Säästyy seki raha.

Vierailija
9/21 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus maksaessa huomannut, että ranteessani roikkui vielä vihannespussi. Ojensin sen kassalle pahoitellen. Jos olisin ehtinyt kauemmas, en palaisi tuollaisen pikkuasian takia, mutta saattaisi hävettää.

Vierailija
10/21 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi joskus 90-luvun alussa kallis tuplapakkaus Pampers- vaippoja vaunujen alakoriin. Olin jo Cittarin pihalla ja mietin, käviskö maksamassa, mutta jatkoin vaan matkaani sit kuitenkin. Kaiveli kyllä omaa tuntoa hieman.

Vierailija
11/21 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuommoiset pikkuasiat haittaa, kaupassa tulee muutenkin hävikkiä niin helposti niin ei kukaan tuommoista huomaa.

Vierailija
12/21 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi kerran kauppakeskuksessa lasten sukat rattaiden kuppitelineeseen ja huomasin ne vasta kun olin toisessa kerroksessa. Mentiin vaivihkaan takaisin kyseiseen kauppaan kiertäen lastenosasto ja kävin maksamassa ne sukat :'D omatuntoni olisi soimannut muuten pitkään, vähintään joka kerta kun lapseni olisi käyttänyt niitä. Pyrin aina toimimaan rehellisesti näissä asioissa, koska en voi sietää varastamista oikein missään tilanteessa. :/

Vierailija
13/21 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kyseessä huokea tuote ja kauppa osana suurempaa ketjua niin asian selvittelemisestä aiheutuva sähellys ja selittäminen on paljon isompi kuin palautuksesta kenellekään koituva hyöty. Huonoa omaatuntoa kokeva voi tilit tasatakseen laittaa tuotteen hinnan seuraavaan hyväntekeväisyyskeräykseen johon törmää.

Vierailija
14/21 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta, esim viimeksi itsepalvelukassa temppuili (laskutti tuotteita tuplaten ja herjasi jatkuvasti) ja jouduin pyytämää apua moneen kertaan. Ilmeisesti tyyppi joka mua auttoi sitten vahingossa deletoi yhden tuotteen jonka olin jo pakannut kassiin, huomasin vasta kotona.   En viitsinyt lähteä selvittämään asiaa, kyseessä ei ollut mikään arvokas tuote. 

Mutta esimerkiksi pienen lapsen jostain hyllystä rattaisiinsa nappaaman tuotteen käyn maksamassa tai palauttamassa. 

Vierailija
15/21 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaan tietenkin maksamaan tuotteen.

Varastaminen tai enemmän tai vähemmän vahingossa varastaminen eivät kuulu oppimiini toimintatapoihin. 

Vierailija
16/21 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävi niin, että mökkimatkalla pysähdyin ostoksille ja niihin sisältyi korillinen keskiolutta, niin kaupan kassa oli veloittanut yhdestä pullosta ja pelkästä korista pantin. Enpä mennyt sittemmin asiaa korjaamaan, mutta krapula oli vastineeksi harvinaisen kova...

Vierailija
17/21 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en palauttaisi. Samoin jos kassa antaa jollekin tuotteelle väärän, halvemman hinnan, niin kuka nyt siitä menisi huomauttamaan? Vahinkoja sattuu.

Vierailija
18/21 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehdannut enää lähteä takaisin maksamaan kun pelkäsin että mua aletaan sitten syystä syyttämään myymälävarkaudesta (mihin toki olin syyllinen).

Vierailija
19/21 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuote olisi jokin muu kuin elintarviketuote tai sellainen, joka ei voi pilaantua, saattaisi olla, että lähettäisin postissa tuotteen takaisin kauppaan ja kirjoittaisin myös anteeksipyyntökirjeen. Jos taas kyseessä olisi elintarviketuote tai jokin muu pilaantuva tuote, niin sitten lähettäisin sen hintaa vastaavan rahasumman tuotteen sijasta, koska pilaantuneella tuotteella kauppa tuskin tekisi mitään.

Vaikka menisit kasvokkain rehellisesti tuotteen palauttamaan, niin on silti melko mahdollista, että jutusta tulee siitä huolimatta poliisiasia ja tekijälle on viittä vaille linnan ovi raollaan.

Vierailija
20/21 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa. Olen iloinen että sain jotain ilmaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan