Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäättekö uida lammessa?

Hassua kyllä
09.07.2017 |

Minusta lammet ovat jotenkin mystisiä paikkoja, varsinkin syrjäiset metsälammet. Mielikuvitus lähtee helposti harhailemaan.
Mietin joskus että joku esihistoriallinen jättikalmari kietutuu jalkoihini vetäen minut syvyyksiin.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa enemmänkin ällöttävältä kuin pelottavalta. En kuitenkaan ole koskaan uinut lammessa joten sinänsä en voi tietää.

Vierailija
2/26 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos se on sellainen musta ja siis havupuiden varjostama.

Sellaisia on oikeasti ja ne on tosi pelottavia :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä voi olla sota-ajan kranaatteja ja varmasti ruumiitakin niistä ajoista. Tosin jo luurankoja.

Vierailija
4/26 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

scary places kirjoitti:

Niissä voi olla sota-ajan kranaatteja ja varmasti ruumiitakin niistä ajoista. Tosin jo luurankoja.

On niissä varmaan tuoreempiakin ruumiita. Kadonneiksi jääneitä jne.

Vierailija
5/26 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uinut lammessa monta kertaan, mutta kyseessä on melko suuri lampi jossa on ihan laituri..

Itellääkin joku epämääräinen pieni lammikko metsän keskellä on hieman vasten mielinen. Sinäällään ihan kauniin näköinen, mutta ajatus tuntemattomaan lampeen menosta ei ole houkutteleva, kun ei tiedä mitä pohjassa on tai kuinka syvää vesi on.

Vierailija
6/26 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää uida ellen näe pohjaa/pääse varpailla kokeilemaan ettei siellä ole mutaa. Hetken aikaa voin lilluskella ja sitten alan kelailemaan talvella hukkuneita kelkkamummoja joita kukaan ei kaipaa ja se on moro!

Vierailija
7/26 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää, mutta päätä en laita veden alle.

Meillä on sauna tuollaisen lammen rannalla ja välillä se pumpataan tyhjäksi ja pohja puhdistetaan kuolleista lehdistä yms. Alkuun aina väitin että siellä osuu jalat kuolleen hirven sarviin kun ui tietystä kohtaa. Iso kuusi sieltä löytyi.

Vierailija
8/26 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uin vain hiekkakuopassa jossa on iiiihanan kirkas vesi. Järveen tai varsinkaan metsälampeen en mene, hyi! Ne on niin likaisia.

Vierailija
9/26 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä sais hyviä kauhuelokuvia aikaiseksi.

Vierailija
10/26 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden kaverilla kävi aika inhottava juttu. Olimme metsässä ja löysimme melko pienen ehkä about 7 m × 7 metriä kokoisen lammikon. Lammen vesi oli tummaa, mutta samaan aikaan oma peilikuva näkyi vedessä.

Itse en halunnut mennä uimaan, mutta kaveri meni..

Yllätykseksi tämä pikkulammikko oli melko syvä sillä lammen keskellä olin monta metriä vettä.

Kaveri uiskenteli lammikossa kunnes parkaisi yhtäkkiä ja huusi, että jokin puri häntä.

Ja hän nousi ylös sieltä niin pohkeessa oli iso purema jälki.

Emme saaneet mikä oli aiheuttaja, mutta ilmeisesti tässä pienessä lammessa eli jtn ja olo kävi liian ahtaaksi, kun tuli ylimääräinen polskija sinne..

Vierailija
11/26 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta etelän merissä kyllä, en usko että haiverkot on täysin riittävä turva rannoilla.

Vierailija
12/26 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellainen mökin pihassa ja pienenä pikkusiskoni pelotteli minua tulemalla sieltä ylös tukka silmillä valuen kuten Ringissä se tyttö, huh huh vieläkin puistattaa

Vierailija
13/26 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kullanarvoinen vinkki miehille: älkää ikinä uiko alasti vesissä, joissa on haukia.

Vierailija
14/26 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kullanarvoinen vinkki miehille: älkää ikinä uiko alasti vesissä, joissa on haukia.

Tarkoitat varmaan kullinarvoinen.

Vierailija
15/26 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lampeen hautaaminen on tunnetun tiedon valossa liki ainutlaatuista Suomessa. Ainoastaan 35 kilometriä Levänluhdalta länteen tunnetaan paikka, jossa ilmeisimmin on harjoitettu vastaavaa tapaa saattaa vainajat tuonpuoleiseen. Ruumiit on ilmeisimmin kiilattu pohjamutaan koivupaalujen avulla."

Lähde: Retkipaikka retkipaikka.fi/vapaa/levanluhdan-ikiajat-luita-pulpunnut-verenpunainen-lahde-isokyrossa/

Vierailija
16/26 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkäällä on Usmin maastossa useita pikku lampia ja sitten se yksi iso, jossa on kaupungin ylläpitämä uimaranta. Siellä olen uinut, niissä metsälammissa en. En uskalla, enkä halua olla paikallakaan, kun joku ui. Mulla on vilkas mielikuvitus.

Vierailija
17/26 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinkäällä on Usmin maastossa useita pikku lampia ja sitten se yksi iso, jossa on kaupungin ylläpitämä uimaranta. Siellä olen uinut, niissä metsälammissa en. En uskalla, enkä halua olla paikallakaan, kun joku ui. Mulla on vilkas mielikuvitus.

Mitä pelkäät tapahtuvan?

Vierailija
18/26 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Karjalassa on todella kirkasvetisiä metsälampia, joista näkyy ihan pohjaan asti 4 metriin ja ylikin. Niissä olen uskaltanut uida. 

Vierailija
19/26 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niissä ainakin kivan kokoisia haukia https://www.youtube.com/watch?v=JY5g7B-N6E8

Vierailija
20/26 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat varmaan kullinarvoinen.

Hajosin 😂😂😂