En saa yhteyttä huonokuntoiseen ystävääni
Ystäväni oli minuun viimeksi yhteydessä keskiviikkona. Hän vastasi tekstiviestiini ja kertoi, että joka paikkaa särkee. Ystäväni yritti soittaa minulle vielä myöhemmin illalla. En kuitenkaan kuullut tuolloin puhelimen soivan. Kun myöhemmin yritin soittaa hänelle takaisin, ei hän enää vastannut. Olen yrittänyt soittaa to-su välillä useamman kerran päivässä ja laittanut myös sähköposti- ja tekstiviestejä. Puhelimesta kuuluu aina sama ilmoitus, että"puhelimeen ei saada yhteyttä". Olen erittäin huolissani. Ystävälläni on lukuisia terveysongelmia ja pelkään, että hänelle on tapahtunut jotain.
Olen valitettavasti toisella puolella Suomea eikä minulla ole vara-avainta ystäväni asuntoon. Hän asuu yksin. Ystäväni isä asuu samassa kaupungissa, mutta hänen yhteystietojaan minulla ei ole. Ei ole varmaankaan mahdollista soitella sairaaloihin ja saada selville, että onko ystäväni mahdollisesti tuotu sinne? Kellään hyviä neuvoja?
Kommentit (20)
No entä jos hän vain haluaa olla rauhassa?
Koeta soittaa sairaalaan. Vastaavat jos vastaavat.
Tiedätkö isän nimen, silloin voit katsoa vaikkapa Fonecta.fi:stä, onko hänellä puhelinta.
Soita naapuriin. Saat numeron osoitteen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Mihin naapuriin? Jos ap ei muista kaverinsa isän nimeä niin miten hän mitenkään naapuriin soittaa!
Vierailija kirjoitti:
No poliisi? Palokunta?
Kuvitteletko että ne vois rynnätä sinne asuntoon vai? No just!
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö isän nimen, silloin voit katsoa vaikkapa Fonecta.fi:stä, onko hänellä puhelinta.
Kiitti ideasta. Etunimestä en ole varma, mutta yritän etsiä, että löytyykö.
Soita maistraattiin , saat sieltä selville isän nimen ja mahdollisesti puhelinnumeronkin.
Vierailija kirjoitti:
Kiitti ideasta. Fonectasta vai jostain muualta?
Valitettavasti sairaaloista ja maistraateista ei anneta tietoja ulkopuolisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No poliisi? Palokunta?
Kuvitteletko että ne vois rynnätä sinne asuntoon vai? No just!
Tottakai ne voi jos on epäilyksiä toisen kunnosta/kuolemisesta. Varsinkin jos koputuksiin ei vastata.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti sairaaloista ja maistraateista ei anneta tietoja ulkopuolisille.
Nimi- ja osoite/numerotiedot eivät ole salaista tietoa, ellei niitä ole erikseen salaisiksi pyydetty.
Tuuhan ap kertomaan sitten miten kävi
Oletatko siis, että kaverisi voisi tarvita apua vai haluaisitko vain tietää tilanteen? Varmaan tiedät ystäväsi osoitteen. Yritä etsiä osoitteen perusteella netistä, mikä isännöintifirma tai huoltoyhtiö hoitaa talon asioita ja ota yhteyttä isännöitsijään. Ehkäpä isännöitsijä voisi käydä kolkuttelemassa kaverisi ovella ja arvioida tilanteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin naapuriin? Jos ap ei muista kaverinsa isän nimeä niin miten hän mitenkään naapuriin soittaa!
Ehkä tässä tarkoitettiin sen ystävän naapuria, eikä isän naapuria... Jos olisit vaan malttanut miettiä hetken ennen pätemistäsi. Idiootti.
Miksi et soita 112? Kerro että huoli kun et saa yhteyttä.
Poliisin partio käy ovella tarkistamassa onhan kaikki ok. Ja kyllä, poliisilla on partio myös tällaisille kiireettömille hommille. Ns c partio hoitaa näitä, kuskaa juopot, päivystää kylillä jne.
Poliisi kävi kuukausi sitten ilmoittamassa minulle siskoni kuolemasta. Iso lappu oli hänellä meidän lähisukulaisten nimiä siinä. Sairaalasta eivät anna mitään tietoja, jos ei ole merkitty lähiomaiseksi.
No poliisi? Palokunta?