Nytkö tämä kropan rapistuminen alkoi. Polvi oudon tuntuinen, jäykkä.
Toinen polvi on "kireä" ja jäykkä kun koukistaa. Ei kipeä mutta inhottavan tuntuinen esim jos istuu eikä saa jalkaa suoraksi, pyörällä polkeminen ja rappusten nousu. Kyykkyyn menoa en osaa edes ajatella...!!Seisoessa tuntuu vähän mutta koukistaessa eniten ja tuntuu ettei saa edes kunnolla koukkuun. Olimme reissussa jossa kävelin paljon vähän huonoilla kengillä. Suvussa on nivelrikkoakin. Lääkärille olen menossa mutta onko kellään ollut vastaavaa? Ikää 29v ja mietin että nytkö nämä krenkat alkavat
Kommentit (9)
Sama vaiva täällä. Seistessä polvi vähän pettää, jos se liikahtaa sivuttain. En tiedä, mikä voisi olla vikana. Vaiva jatkunut kuukauden ajan. Onko täällä huonopolvisten asiantuntemusta vaivasta?
Aloita viljaton ruokavalio, pääset nivelvaivoista.
Minulla sama kuin viestissä 4/4. Välillä myös tunne kuin nivelen sisällä olisi jokin ylimääräinen kangas tai liikaa kudosta nivelen välissä .
Mä varasin heti ajan työterveyteen kun reissussa tuo vaiva alkoi. Pelottaa jos tällä ikää jo jotain kulumaa/rikkoa on..ylipainoa on reilusti sekä yliliikkuvat nivelet. Tiedän että ekat sanat on varmasti;laihduta.
Tuntuu ,että oli vaiva mikä tahansa aina painosta lähdetään hoitamaan. Voihan kulumia vastaan hiukan taistella oikeanlaisella liikunnalla ja hyvillä jalkineilla. Myös riittävä veden juominen voi hiukan lievittää.
Viljaton ruokavalio poistaa kivut nivelistä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama kuin viestissä 4/4. Välillä myös tunne kuin nivelen sisällä olisi jokin ylimääräinen kangas tai liikaa kudosta nivelen välissä .
Nelosen polviongelma selvisi omalla diganoosilla, jännittynyt työasento jalkoja epäluonnolliseen asentoon sivuttain vääntäen, noin puolen vuoden ajan. Resepti: vähemmän stressiä ja enemmän huoletonta liikuntaa, sekä vapaa-aikaa. Ruokavalio ja painoindeksi on ollut kunnossa, päässä vaan ollut huolia joista polviparatkin kärsi.
Mulla alkoi samanlain mutta vasta 40 vuotiaana. Kivut tuli vasta myöhemmin.