Millaista sellaisen ihmisen elämä on, joka istuu päivästä toiseen samassa kaljabaarissa ympärikännissä?
Mistä he saavat rahaa? Mitä he syövät? Ovatko he koskaan ilman alkoholia? Onko heillä perhettä?
Kommentit (9)
No, itse en koskaan istunut baarissa, mutta olin vuosia melkein aina kännissä yksin kotona. Rahat meni alkoholiin, joten en paljon syönyt. Mulla on jokin diagnosoimaton pään sairaus. Jo lapsesta asti olen kokenut ahdistavia harhoja. Alkoholi pitää harhat poissa, samoin kaikki ikävät olot. Halusin elämän vain menevän nopeasti ohi, tai edes kulloisenkin päivän. Usein maalasin vain ja join aamusta iltaan.
Nyt en juo, ja edelleen yritän vain selvitä seuraavaan päivään. Elämä tuntui paremmalta kun vielä join. En kykene ihmissuhteisiin. En kykene mihinkään. En voi tehdä itsemurhaa sukulaisten takia. Hyvä kun saan vietyä roskat ulos viikon välein. Ammatti-ihmisten mielestä olen ihan normaali ja työkykyinen. Kasvotusten en näytä ollenkaan siltä, miltä tällaisen ihmisen luulisi näyttävän.
Niin, joku ikävä juttu tuollaiseen elämäntyyliin vetää.
On laitonta tarjoilla baarissa niin, että asiakas on "päivän ympärikännissä". Luvat menee, jos tarkastus tulee, ja aina joku käräyttää. Baareissa notkuvat työttömät juovat sen pari kolme tuoppia hitaasti ja juttelevat toistensa kanssa. Harvempi siellä kukaan koko päivää tolkuttomassa humalassa pörrää. Jotkut baarinpitäjän monivuotiset asiakkaat toki, jotka komennetaan aina välillä päiväunille ja otetaan hanojen ääreen kunnon sen jälleen salliessa.
Useimmat ovat yksinäisiä ihmisiä, jotka tulevat hakemaan omanlaistensa seuraa. Päivän lehdistä metsästetään tarjouksia ja annetaan vinkkejä mm. edullisista hankinnoista ja minne kannattaa mennä niiden perässä. Halpaa kaalisoppaa saatetaan syödä koko viikko.
Monilla on ihan oikea ura takana, mutta elämä (työttömäksi jääminen, sairaus, riipaiseva ero, kova menetys tms.) suistunut eri syistä vieraalle kiertoradalle. Olen silloin tällöin tavannut "aivan oikean" lääkärin, biologin, omaisuutensa menettäneen ex-miljonäärin ym.
Onko tämä nyt uusi vainottu ihmisryhmä? Mitä väliä on sillä, menevätkö ne veroeurot ruokaan vai juomaan, kun ne kuitenkin menevät joktap? En menisi kadehtimaan.
(En puolustele elämäntapajuoppoja, jotka ovat omasta halustaan työttömiä ja yhteiskunnan ulkopuolella)
Siitä tulee äkkiä normaalia.Koko elämä pyörii sen baarin ja alkoholin ympärillä,"perhe" on ne alkoholisti kaverit (jotka ovat muuten lojaaleinta porukkaa mitä tiedän.)Ryypätään aina sen rahoilla jolla sitä on ja ruokaa syödään jos sitä jostain saadaan vaikka alkoholisti ei yleensä edes nälkää tunne vaan huono olo menee ruualla ohi joten siksi välillä pitää syödä.
T ex alkoholisti nainen
Olen kans välillä ihmetellyt, eivätkö tarvi ruokaa ollenkaan. Tämmöisten ostokset on yleensä alkoholivoittoisia, sitten jonkun valmisruoan voi joskus myös ostaa, jos rahat riittää.
Asiakkaina tämmöiset on välillä ylimielisiä ja töykeitä, omasta mielestään ovat "sentään parempia kuin kaupan kassa", vaikka siellä pubissa joka päivä pelkästään vain istuvatkin.:D
t: kaupan täti
Tuskin eroaa kovasti sellaisen elämästä, joka istuu päivästä toiseen av-palstan ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kans välillä ihmetellyt, eivätkö tarvi ruokaa ollenkaan. Tämmöisten ostokset on yleensä alkoholivoittoisia, sitten jonkun valmisruoan voi joskus myös ostaa, jos rahat riittää.
Asiakkaina tämmöiset on välillä ylimielisiä ja töykeitä, omasta mielestään ovat "sentään parempia kuin kaupan kassa", vaikka siellä pubissa joka päivä pelkästään vain istuvatkin.:D
Ai jaa..?
Minusta taas ovat äärettömän ystävällisä -- jotenkin nöyriä. Nyt kyllä puhun niin rapajuopoista, että istuvat lähinnä tuossa ostarin penkeillä kaljatölkin kanssa. Moni ei kapakkaan enää pääsisikään epäsiistin olemuksensa takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa..?
Minusta taas ovat äärettömän ystävällisä -- jotenkin nöyriä. Nyt kyllä puhun niin rapajuopoista, että istuvat lähinnä tuossa ostarin penkeillä kaljatölkin kanssa. Moni ei kapakkaan enää pääsisikään epäsiistin olemuksensa takia.
Avaus käsitteli kyllä kaljabaarissa istujia, ei pultsareita. Pultsarit ovat yleensä mukavia/neutraaleja/vähän sekaisin, yleensä harmittomia.
Millaista on sellaisen ihmisen elämä kuin ap, joka väänsi tällaisen paskaketjun, jotta saisi muutkin irvistelemään alkoholisteille? Tässäpä vastakysymys: onko ap tosiaan niin säälittävä kuin antaa ymmärtää pohdinnoillaan?
Äläs muuta sano. Ei tuollainen elämä ole antoisaa, kyseessä on sairaalloinen, kieroutunut ja vääristynyt riippuvuus. Normaali elämä olisi paljon auvoisempaa, mutta rapajuopot eivät normielämään syystä tai toisesta pysty.