Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuminen tien varressa lasten kanssa, turvallisuus?

Vierailija
09.07.2017 |

Olen löytänyt kivan asunnon, jonka ainoa huono puoli on se, että se on taloyhtiön(rivitalo) laitimmainen asunto niin että ulko-ovi on kadulle päin ja välissä kulkee vain pieni kaistale nurmikkoa ja jalkakäytävä. Kai niitä vaaratilanteita voi tulla muutenkin eteen missä tahansa, mutta hirvittää jos lapsi avaa oven ja päätyy sekunnissa tielle :( lapsen pitäisi avata sekä tuulikaapin ovi että ulko-ovi, ei kai voi laittaa mitään salpaakaan, kun silloin lapsi ei pääsisi hädän sattuessa ulos. Pitäisikö vain unohtaa koko asunto?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse niin, että oven avatessa on etupiha, missä autotalleja ja autotielle on n. 10m, etsin asuntoa mikä olisi kauempana vilkkaasta tiestä. Ja kyllä, olen kertaalleen juossut nuoremman perässä kun päätti lähteä juoksemaan tietä kohti. Unohda, jos lapsesi ovat alle kouluikäisiä. Saat hermoromahduksen 6kk sisällä ja alat etsimään asuntoa kauempaa :)

Vierailija
2/3 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on niin iso, että osaa avata ulko-oven lukon, niin kai hän myös tajuaa olla juoksematta tielle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieti että se lapsi on pieni vaan muutaman vuoden. Paljon isompi osa sen lapsen elämää on asua toimivassa kodissa koululaisena ja teininä.

Me rakennettiin talo kun oli kaksi alle kouluikäistä lasta ja kolmas tulossa. Stressasin "kauheista" mokista mitä tehtiin. Meillä on mm. vaatehuone portaiden alla ja se meni pieleen kun ovesta ei mahtuneetkaan rattaat sisään, olin suunnitellut säilyttäväni siellä rattaita. Rattaita käytettiin vuosi-kaksi muuton jälkeen, nyt teinien kanssa se tila on aivan mieletön, kun kaikki kengät, vaatteet, kypärät, rullaluistimet, kassit ja laukut, hupparit jne. jne. uppoaa sinne.

Tosi pienikin lapsi oppii nopeasti tollasen vaaran (joka nyt ei minusta edes kuulosta vaaralta) omassa kodissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi