Rippijuhlien menusta
Kahvileipomukset on päätetty eli on tulossa karjalanpiirakoita munavoilla, voileipäkakkua (joo tiedän ettei ole maailman trendikkäin tarjottava, mutta meidän juhlissa tehnyt aina kauppansa), täytekakkua, juustokakkua ja lusikkaleipiä. Sankari itse ei syö täyte- eikä voileipäkakkua vaan haluaa ehdottomasti juustokakkua. Haluaisin tarjota lisäksi kevyttä lounasta: pastasalaattia, vihersalaattia ja esim.lihapullia. Miltä kuulostaa? Voiko kaikki tarjottavat olla esillä kerralla vai ensin salaatit ja lihapullat? Ensimmäiset rippijuhlat järjestettävänä, enkä ole käynyt vuosiin toisten juhlissa.
Kommentit (11)
Laittaisin kaikki yhtaikaa tarjolle, siitä sitten jokainen ottaa sitä, mitä haluaa.
n.30 vierasta ja suurin osa tästä ihan läheltä. Lähinnä mietin että onko ihan ok menu vai puuttuuko jotain oleellista mitä en ole tajunnut? Olen yrittänyt huomioida että on kalaa, lihaa, gluteenitonta, laktoositonta jne.
On ihan ok. Kaikille varmasti jotakin. Salaatin voi tehdä myös niin että jokainen kokoaa sen itselleen. Niin me tehdään juhlissa että varmaati jokaiselle käy. Esim pastaa voi olla tavallista ja gluteenitonta tarjolla.
Voileipäkakku on trenditqrjottava! Ja senkin saa gluteenittomaksi ilman että kukaan maistaa eroa.
Kuulostaa tosi hyvältä! Laittaisin kaikki kerralla tarjolle:)
Kiitos kommenteista😊 Näillä siis mennään!
Ap
Laita vaan kaikki kerralla tarjolle.
Me yritettiin viime vuonna niin, että oli ensin suolaiset tavallaan lounaaksi, eli meillä oli paria erilaista salaattia, lihapullia ja kolmea erilaista suolaista piirakkaa. Näiden kanssa oli kivennäisvettä, jäävettä, mehua ja limua tarjolla ja kahvit ajateltiin tarjota sitten kun pöytään laitettiin makeat. Mutta miehen suku oli jo kyselemässä kahvia ennen kuin saatiin edes noi suolaiset pöytään.
Hyvältä kuulostaa ja voileipäkakku on taas tosi trendikäs tarjottava. Olin just rippijuhlissa ja se meni hujauksessa.
Tuleeko kahvi tarjolle niin, että sitä voi itse ottaa? Vai kaadetaanko se valmiiksi kuppeihin? En haluaisi kahvia ja salaattia samaan aikaan. (helppoa, ellei sitä kahvia juuri tarjoiltu nenän eteen) enkä toisaalta kahvia kylmänä salaatin jälkeen (koska se oli jo kupeissa).
Joku raikas juoma olisi hyvää salaatin kanssa. Kakkua hakiessani ottaisin sitten mieluusti sen lämpimän kahvikupillisen.
Aqu kirjoitti:
Tuleeko kahvi tarjolle niin, että sitä voi itse ottaa? Vai kaadetaanko se valmiiksi kuppeihin? En haluaisi kahvia ja salaattia samaan aikaan. (helppoa, ellei sitä kahvia juuri tarjoiltu nenän eteen) enkä toisaalta kahvia kylmänä salaatin jälkeen (koska se oli jo kupeissa).
Joku raikas juoma olisi hyvää salaatin kanssa. Kakkua hakiessani ottaisin sitten mieluusti sen lämpimän kahvikupillisen.
Ei kai kukaan enää kuppeihin valmiiksi kaatele? Itse syön aina salaattini kahvin kanssa. Amerikassa tullut tapa.
Kuulostaa hyvältä, tontyyppistä olisi minunkin juhlissa. Laittaisin kaikki esille. Jos vieraat ovat läheltä nuo ruoatvarmasti riittävät . Juomiakin olisi hyvä olla useampaa sorttia. Tulen mielelläni kuokkimaan :)
Tuleeko vieraita kauempaa? Ja kuinka paljon vieraita tulee yhteensä? Ei siihen oo mitään sääntöä mitä tarjotaan vaan teette oman näköiset juhlat :)