Vierailija

Edellinen ketjuni poistettiin? Moni muukin ketjuni on poistettu enkä ole rikkonut sääntöjä...

Maailman kamalin siskoni on ollut erityisen lempeä tämän viikon. Tänään selvisi miksi - tarvitsee minut hoitamaan lastaan taas koko yöksi. Yksinhoitajaa auttaa mielellään, eikä vika ole koskaan lapsessa. Asiaa ei auta että siskoni on hirveä, läpi elämäni minua manipuloinut. Voi sanoa lastenhoidosta seuraavana päivänä "kukaan ei koskaan auta". Hän on 32, minä 21 ja ensimmäinen lomaviikonloppuni. Olin kuulemma luvannut tämän hoitokerran vaikka näin ei ole tapahtunut. Hajottaa läpi elämän rieputus, enkä tiedä mitä enää tehdä. Miten äiteinä ja muina lasten kanssa olleina henkilöinä näette tilanteeni?

• ylös 7
  • alas 0

Kommentit (5)

Vierailija

Sun pitää olla kova ja sanoa että ei, tällaista ei oltu sovittu. Laitan sovitut asiat kännykalenteeriini ja siellä ei tätä ole. Olen sopinut muuta, joten sinä muistat väärin.
Ole kova, pysy kovana. Vanhempi luulee aina tekevänsä sopimukset ja sopimukseksi heillä riittää oma ajatus/toive.398

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Sanot tiukasti että et ole luvannut hoitaa jos kerran et ole. Sulla on omat menosi. Tee siskolle selväksi että et ole ilmainen lapsenvahti aina kun siskosi haluaa.

Vierailija

Ensinnäkin, olet aikuinen ihminen. Tällä hetkellä peilaat itseäsi isosisko-pikkusiskosuhteen kautta, etkä sen, että olet itsenäinen, aikuinen ihminen, joka päättää ja vaikuttaa itse tietoisella tasolla siihen, miten tällaiset kanssakäymiset parhaiten kaikkien kannalta sujuvat.

Mitään ei tarvitse alkaa riehua, eikä ilkeillä. Sanot kaiken rehellisesti, mutta jämäkästi. Esimerkiksi että hoidat ja autat oikein mielelläsi, mutta hyvissä ajoin etukäteen sovittuna. Lisäksi et kuuntele höpöjuttuja siitä, miten kukaan ei auta. Ymmärrät, että siskoa väsyttää, mutta valehteluun ja huonon olon purkamiseen sillä ei saa oikeutusta. Kysyt, josko istuttaisi vaikka rauhassa alas ja katsottaisiin yhdessä vähän pelisääntöjä jatkoon.

Ja mielestäni voisit sanoa myös, että jos ennalta sovitaan että sinä hoidat (kirjallisesti esim tekstiviesti) niin sitten ei hänenkään tarvitse väsyneenä sinua mielistellä, kun tietää että apu tulee vaikka sisko olisikin väsynyt.

Siskosi voi toki olla sen sortin ihminen, että manipuloi sinut uhkailulla välien katkaisemisesta ja valheilla jne. Mutta sen yläpuolelle sun pitäisi nyt nousta, koska muuten se ei lopu koskaan. Sisko imee sinusta elämän, ja pieni tauko voisi jopa tehdä hyvää jos tilanne eskaloituu. Muista kertoa hänelle, että olet valmis heti kun hän pystyy asioista aikuisten kesken sopimaan taas.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.