Mikä ärsyttää asiakaspalvelussa?
Haluaisin kuulla etenkin asiakkaiden kokemuksia.
Kommentit (17)
Se, jos kaupan kassa ei katso silmiin eikä tervehdi. Nimenomaan tuo silmiin katsominen on tärkeää. Ilme voi olla silloin happamampi.
Pitkät jonot. Liian vähän kassoja.
Olen itse aspa ja en välitä teennäisyydestä, tekopirteydestä ja fraaseista, joita väkisin on firman puolesta laitettu aspan suuhun.
Se kun kassa työntää hihnalta sivuun tavaroita. Laitan ne hihnalle siten, että viimeisenä olevat on kevyitä tms, joten ne ei mene siellä hihnalla rikki. Ensimmäisenä painavat ja sellaiset, jotka ei käytännössä voi hajota. Jos on vaikka pesuaine ja maitoa, sekä leipäpussi (tässä järjestyksessä), niin miksi se leipä pitää nakata siihen sivuun kauas, ettei pakkauspäästä siihen enää yllä.. Tiedän kyllä mitkä tavarat hajoaa hihnalla jos hajoaa, koska kassa olin aikanaan töissä yli 6 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Pitkät jonot. Liian vähän kassoja.
Mikä on liian vähän kassoja? Vähemmän kuin jokaiselle asiakkaalle oma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkät jonot. Liian vähän kassoja.
Mikä on liian vähän kassoja? Vähemmän kuin jokaiselle asiakkaalle oma?
No meidän lähellä on K-Market ja S-Market. Tiedän, että K-kaupassa on aina vain yksi kassa ja pitkä jono. Tyyliin 8 asiakasta sun edellä. S-Marketissa soitetaan toinen kassa paikalle jos jonossa on tyyliin yli neljä henkilöä ja/tai jollain on tosi isot ostokset.
Tästä syystä valitsen S-Marketin, vaikka K-kaupassa on joskus tosi hyviä tarjouksia. En jaksa niiden euron banaanien vuoksi jonottaa 15 minuuttia.
Vrn konnari joka sanoo minulle lippua katsottuaan 'olkaa hyvät'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkät jonot. Liian vähän kassoja.
Mikä on liian vähän kassoja? Vähemmän kuin jokaiselle asiakkaalle oma?
No meidän lähellä on K-Market ja S-Market. Tiedän, että K-kaupassa on aina vain yksi kassa ja pitkä jono. Tyyliin 8 asiakasta sun edellä. S-Marketissa soitetaan toinen kassa paikalle jos jonossa on tyyliin yli neljä henkilöä ja/tai jollain on tosi isot ostokset.
Tästä syystä valitsen S-Marketin, vaikka K-kaupassa on joskus tosi hyviä tarjouksia. En jaksa niiden euron banaanien vuoksi jonottaa 15 minuuttia.
Tiesitkö, että S-Marketeissa on yleensä enemmän myyjiä? Joten on varaa soitella myös myyjiä kassoille. K-Kaupat on usein paljon pienempiä myymälöitä.
Etteivät suomalaiset aspat usein uskalla ottaa "tilaa haltuun", eli ovat liian arkoja.
Kerron asiakkaan palvelun näkökulmasta että sori. Eniten vituttaa kun asiakas on oikein tyytyväinen työhön naamatusten ja soittaa sen jälkeen pomolle ja haukkuu maanrakoon. Sanoin pomolle että usko ihan kumpaa haluat. Hänkin oli vähän pakkoraossa kun asiakasta piti mielyttää ja uskoi sen että työt oli varmasti tehty.
Ehdotin kameran käyttöä ettei tarvi miettiä kuka puhuu totta. Mulla ei ole mitään tarvetta valehdella niin sellainen kameran käyttö sopii erittäin hyvin.
Joskus kauan sitten ärsytti pankissa, kun ne virkailijat, jotka antaa rahaa /hoitaa laskunmaksun siinä tiskillä eivät ottaneet asiakasta kuin vasta siinä vaiheessa , kun sitä porukkaa oli kertynyt sen 6-10 jonottamaan. Tämä Nordeassa ja muissa pankeissa en asiaan törmännyt. Toinen on se, kun ns. palveluliikkeessä ei huomioida asiakasta mitenkään, vaikka edes nyökkäämällä. Asiakas kuitenkin on se palkanmaksaja loppujen lopuksi. Enkä nyt tarkoita, että pitäisi aaltoliikkeitä tehdä. Näissä paikoissa olen äänestänyt jaloillani. Monissa paikoissa taas on tosi mukava palvelu esim. Glitterin liikkeissä on ollut tosi mukava asioida.
Voin allekirjoittaa itse asiakaspalvelijana sen, miten vähän saamme nykyään tehdä emmekä voi oikein ratkaista mitään. Tämä näkyy asiakkaana kun soitan toisten firmojen puhelimiin. Usein vastaukset ovat luokkaa ei onnistu, ei käy, valitettavasti en pysty, pari "en tiedä" kin on tullut vastaan. Yritetään päästää irti lopuistakin asiakaspalvelijoiden työvoimasta mitä ei pakolla tarvitse, huonontamalla aspaa. Usein en itsekään vaivaudu enää soittelemaan vaikka tulisikin palvelun kanssa ongelmia, koska tiedän ettei apua saa. Asiakaspalvelijoita en koskaan syytä sillä tiedän mitä se on kun ei anneta lupaa.
Ihmiset joilla ei ole käytöstapoja.
Mumisevat, asiansa epämääräisesti ilmaisevat asiakkaat. (Tyyliin: "Mulle oli toi!" - on joskus puhelimitse nimettömänä tiedusteltu jotain tuotetta ja tullaan kahvioon hakemaan sitten sitä, esimerkiksi maidotonta suklaakakkua, josta ei ole jätetty edes tilausta ja väitetään, että viisi viikkoa sitten on siitä soitettu..)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkät jonot. Liian vähän kassoja.
Mikä on liian vähän kassoja? Vähemmän kuin jokaiselle asiakkaalle oma?
No meidän lähellä on K-Market ja S-Market. Tiedän, että K-kaupassa on aina vain yksi kassa ja pitkä jono. Tyyliin 8 asiakasta sun edellä. S-Marketissa soitetaan toinen kassa paikalle jos jonossa on tyyliin yli neljä henkilöä ja/tai jollain on tosi isot ostokset.
Tästä syystä valitsen S-Marketin, vaikka K-kaupassa on joskus tosi hyviä tarjouksia. En jaksa niiden euron banaanien vuoksi jonottaa 15 minuuttia.
Tiesitkö, että S-Marketeissa on yleensä enemmän myyjiä? Joten on varaa soitella myös myyjiä kassoille. K-Kaupat on usein paljon pienempiä myymälöitä.
Mitä varten K-kauppiaan pitää siis haalia vaikka mitä Postin hommaa siihen normaalin kassatyön päälle? Joskus jouluna kävin pakettia hakemassa K-kaupassa pitkästä aikaa ja oli kyllä niin absurdi tilanne, kun ensinnäkin kassa-postihenkilönä hääri vartija ja sen lisäksi tuolla ei ketään muuta henkilökuntaa edes näkynyt! Mistä lähtien vartija on kassamyyjä, postitäti, veikkaushenkilö - mitähän vielä hänen toimenkuvaansa oli ympätty! Olisi ollut edes kassan vaatteissa mutta ei, vartijanpuku oli päällä tällä.
Jos ei katsota silmiin tervehdittäessä tai muuten. Esim. Kaupankassa.