Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen outo käytös aina kun hän on tehnyt jotain väärin vahingossa

Vierailija
08.07.2017 |

Meillä on akkulaturi seinässä 24/7 ja siihen on päivittäin vaihdeltu akkuja 5 vuoden ajan. No mies oli ottanut johdon pois seinästä ja nyt kaikki akut on tyhjiä. Kysyin että miks on ottanut ja sanoin että nyt ei oo akkuja. Mitä vastaa mies? -no etkö sä nähnyt ettei ne valot syttyneet. Jos 5v on aina vain laittanut ne siihen niin ei enää paljon valoja katsele kun aina se on seinässä. Miten osaakin kääntää kaikki pois itsestään, nyt onkin sitten minun syyni ettei niitä akkuja ole koska en huomannut valojen puuttumista, ei suinkaan miehen syy joka sen johdon on seinästä pois ottanut.

Tää oli vain yks esimerkki, sama kaava joka asiassa mitä hän on vahingossa tehnyt väärin tai unohtanut jotain, kääntää sen aina niin, että minä olenkin jollain tapaa syyllinen. Jos unohtaa jotain niin eikös se ole minun syyni kun en muistuttanut

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono merkki. Jotkut huijaavat itseäänkin säilyttääkseen täydellisyyden illuusion. Eksäni oli tyyppiä joka ei kyennyt olemaan koskaan väärässä missään asiassa ja kaikki mokansa olivat jotenkin jonkun muun syytä. Normaali ihminen tietää ettei ole täydellinen ja että vahinkoja sattuu. Tuo ei ole normaalia. 

Vierailija
2/3 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotias tyttöni on samanlainen. Hermot menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun olin nuori ja asuin kotona. Äiti oli ostanut kauniin, käsintehdyn kannun, josta hän oli hyvin iloinen. Isä pudotti kannun vahingossa, ja siitä lohkesi paha. Äiti pahoitti mielensä. Isä raivosi, "miksi tuollaisia koriste-esineitä pitää edes olla!" Hänen huolimattomuutensa oli siis muiden vika.

Kyse taitaa olla projektiosta, psykologisesta defenssistä.