Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISKUISET PERJANTAINA 31.3

31.03.2006 |

Jospas minäkin jsokus aloittelisin pinoa...

Laitoin Hannan äsken unille, oli jotenkin tosi väsyneen oloinen tyttö. Yleensähän Hanna nukkuu vain yhdet päikkärit, mutta tänä aamuna heräsi tuossa 6.30 eikä sen jälkeen kunnolla nukkunut, vähän torkkui. Hankasi ientä vasemmalla alhaalla, ien on ihan " levinnyt" eli lienee ajan kysymys enää vaan, koska se hammas sieltä pullahtaa. Yön hän nukkui ihan hyvin, onneksi.

Meillä on rattaissa Hannalla kasvot edelleen minuun päin, paitsi matkiksissa on kasvot menosuuntaan.

Mitäs viikonloppu sunnitelmia muilla on?

Meillä ei ole mitään suunnitelmia. Huomenna olisi tarkoitus käydä poitsun kanssa vaateostoksilla, muttaq muuten ei ole mitään suunniteltua ohjelmaa.

Nyt menen ripustelemaan pyykkejä kuivumaan.

Mukavaa viikonloppua!!!

Hanneliini & Hanna

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna se on sitten huhtikuu jo ja lunta on vaikka muille jakaa..

Aina tuntuu olevan niin kiirus Mimmin unien aikaa, etten ole oikein ennättänyt kunnolla pinoilla. Mimmi kun ei edelleen hereillään ollessaan anna minun olla koneella. Nytkin pitäs kirjoittaa vauvakirjaa ja kirjoittaa Mimmin albumia.(saa sitten synttärivieraat katsella Mimmin ensimmäisen vuoden kuvia..) ja sitten tuossa aamulla yritin Mimmin kanssa vaihtaa kukkiin multia, muttei eihän siitä mitään tullut ;)

Meillä siis ei muuta viikonloppusuunnitelmia ole, kuin huomiset Mimmin synttärikemut Mummolassa. Onneksi he järjestää ja leipoo kaiken,niin ei meidän tarvitse tehdä mitään. Vieraita tulee n.15kpl, mutta ei minun äitini ja hänen miehensä..Eivät kuulema kehtaa tulla appivanhemmille..ärsyttävää,pakkohan heidänkin on pikku hiljaa alkaa tutustumaan.Viimeeksi ovat nähneet Mimmin ristiäisissä.

Sunnuntainta sitten saattaa ystäviä tulla rääppiäisiin, mutta en ole varmaa.

Kiva, kun olen elänyt hieman yli varojen.Mimmille tullut osteltua kaikkea kivaa ja sisustettua.Tänään kun tuli nuo huimat korvaukset, huomasinkin että jäinkin periaatteessa miinukselle.Olen käyttänyt säästörahoja ja hups, en saanutkaa maksettua sinne kaikkea.No, nyt kitkutellaan tämä ja ens kuu, onneksi sitten alkaa rullaamaan äippisrahat.Silti, haluan keittiöön uudet verhot ja pöytäliinan.. =) ( Laitan tämän raskauden piikkiin ;) )

Nyt on kyllä mentävä hommiin..palamisiin!! Miten muuten onkin nämä pinot yht' äkkiä näin lyhentyneet..

Tuulia, Mimmi 1v ja sykerö rv26+6

Vierailija
2/11 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin taas täällä. Kaisa ahkeroi kierrätysasioiden kanssa tuossa vieressä, joten jäänee viesti lyhyen puoleiseksi.

Meillä herättiin 6.08 ja ekat päikkärit nukuttiin 9-10. Huoh. Miten ihmeessä saisin likan pidettyä hereillä illalla vähän pidempään ja mahdollisesti siirryttyä yksiin uniin?? Nyt nukkumaan mennään 19.30. Yöunet on nyt lyhentyneet parilla tunnilla ja mä itse en osaa mennä aikaisemmin nukkumaan. Tuloksena erittäin aamuäreä äiti. Mä kun en muutenkaan ole parhaimmillani aamuiseen aikaan. Jospa tää olis taas joku V A I H E . Niitä tuntuu riittävän..

Tänään mennään selloon miestä vastaan ja käydään sillä reissulla ruokakaupassa. Ei muita suunnitelmia. Huomenna käydään katsomassa pyörää miehelle ja kypärää Kaisalle ja sunnuntaina mä pistäydyn kirppiksellä. Kun mietin taas viikko-ohjelmaani, niin oikein hävettää tämä jatkuva kaupoissa ravaaminen. Tosin mä olen kohtuullinen kuluttuja, en kauheesti osta heräteostoja. Niin mä ainakin luulen :)

Shoppailujen lisäksi koitetaan pistäytyä ystäväpariskunnan luona ja ulkoilla. Mies saa kyllä lykkiä noita kärryjä, mua hiukan rasittaa tuo sohjossa tarpominen. Kevät, kevät, kevät - missä olet??

Kai mä menen suututtamaan lapseni, eli otan pois nuo paperitollot suusta. Neuvolassa kysyivät, että löytyykö omaa tahtoa. Kysyin vaan, että kuinka paljon sitä saisi jo löytyä??!!

kua ja Kaisa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tosiaan on maaliskuun viimeinen päivä ja täällä Turussa ainakin näyttää todella atlviselta. Tuo lumisohjo on hieman jäätynyt maahan ja lunta on jokapuolella. Missä ihmeessä se kevät luuraa???

Viikonloppuna on ohjelmaa vaikka muille jakaa. Nyt yritän lukea tenttiin ja illaksi menen töihin 15-21. Huomenna on työt 10-18.30 minkä jälkeen mennään kaveripariskunnalle kylään. Sunnuntaina olen töissä 7-14. Maanantai on onneksi vapaa. Kohta mullakin on vapaat viikonloput kun irtisanouduin kaupalta. 15.4 on viimeinen työpäivä! Ihanaa, on niin helpottunut olo vaikka tulot tippuu kyllä ihan olemattomiin. Kesällä olen sitten töissä niin saan rahaa. Mä meinaan tykkään kanssa shoppailla ja juuri nyt haluaisin kaikkea kivaa kotiin! Mm. keittiöön uudet verhot ja pöytäliinan ja eteiseen uuden maton.

Pinot ovat kovasti lyhentyneet. Eivätkö ihmiset jaksa enää kirjoitella? En mäkään kyllä päivittäin kirjoittele mutta aina käyn lukemassa juttunne.

Ostettiin Henrille uudet kumisaappaat ja kurakäsineet ja nyt pääsi tarhaan pihalle leikkimään. On joutunut istumaan pari päivää rattaissa ja siitä ei poika oikein tykännyt. Selittivät syyksi sen et pihalla on niin paljon vettä että pelkäävät Henrin hukkuvan...

Meillä menee yöt edelleen ihanasti. Henri nukkuu 21-08 yleensä heräämättä kertaakaan. Nyt on syönytkin todella kivasti mutta sitä omaa tahtoa täältä löytyy valtavasti. Aina tulee huuto jos ei asiat mene niin kuin herra haluaa. Ja kovasti kiipeilee sohvilla ym. Nyt tulee onneksi jo hienosti peppu edelle alas. Mutta kun innostuu niin unohtaa tulla oikeaoppisesti alas ja putoaa sit pää edellä. Hurjannäköistä. Aina ei ehdi ottamaan koppia : )

Löysin Henrille Anttilasta TiTi-Nallen cd:n. Maksoi vain 5 e. Poika on aivan innoissaan kun sen laittaa soimaan. Jammailee kunnolla : )

Paljon onnea kaikille lähiaikoina synttäreitään viettäneille. Pikkuhiljaa kaikki maalikset alkaa olla 1v. meillä ollaan sit jo lauantaina 1v 1 kk. Aika menee aivan liiiiiiian äkkiä!

Hyvää viikonloppua kaikille!

Kalamami ja Henri

Vierailija
4/11 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytti niin säälittävältä tämä pinontynkä, että ajattelin taas kirjoitella, vaikka mitään sen kummempaa asiaa ei olekaan.

Tultiin just Malmilta, kun kävin etsimässä siskonpojalle kevätasua. Ja viimeisestä liikkeestä sitten löytyi. Onneksi. Sisko tulee pojan kanssa Suomeen toukokuun lopulla ja silloin pitäisi olla jotain Suomen alkukesään sopivaa ulkovaatetta, kun eihän siellä Thaikkulandiassa juuri shortsia ja T-paitaa kummoisempaa tarvitse käyttää. Tosin tänään olivat patsastelleet toppa-asuissa! Niin, Bangkokissa on sellainen talvihuvipuisto, joka on sisätiloissa. Siellä on siis lunta ja pakkasta. Ja suuri mäki pulkalla laskemista varten. varmaan melko mielettömän tuntuista astua +35 asteesta sisään rakennukseen, jossa lämpöasteita on -5. No, tietty siskoni oli jo yskän itselleen kehittänyt, kun ei hänellä ollut päällä kuin villapaita. Poika sen sijaan sai suomalaiselta tuttavaperheeltä lainaan toppa-asun. Oli kuulemma ollut aika riemuissaan pikku kaveri, kun oli pulkalla päässyt laskemaan.

Niin, vuosi sitten tänään palattiin laitokselta kotiin lämpimän ilman ja komean auringonpaisteen saattelemana. Molemmilla meinasi palaa hermo, kun Kättärin parkkiksella koitettiin räveltää turvakaukaloa kiinni istuimeen. Kotiin tultuamme meitä tervehti aikamoinen löyhkä, kun pääsiäisaterian tiskit olivat jääneen altaaseen likoamaan meidän laitokselle lähdettyämme, eikä mies ollut niitä alkuviikosta älynnyt tiskata. Loppuviikkohan oltiinkin koko perhe Kättärillä. Joten juu, mukavan imakat oli tuoksut. Eli heti ekana vaan tiskaamaan. Kuinka ihana kotiinpaluu. No, eipähän päässyt arki unohtumaan.

Ja siitä alkoi yhteinen arki pienen tuhisevan ja haisevan käärön kanssa. Voih!

Eilen sain ystävältäni viestin, että pieni (tai pieni ja pieni, 4100g!) tyttö oli syntynyt. 3h kestänyt synnytys. Ja niin uskomatonta kuin se onkin, mulle iski vauvakuume! Kääks! Vaikka siis kokoajan yritämme hommata Helmille pikkusisarusta, niin ei mulla vielä ole vauvakuumetta ollut. Eikä ollut Helminkään teon aikana. Mutta nyt se iski! Mutta kun mietin niitä ensimmäisiä kuukausia Helmin kanssa, sitä epätietoisuutta, univelkaa ja imetyksen kanssa tappelemista, alkaa järki pikkuhiljaa palata päähän. Olisi vain niin ihanaa pitää taas sellaista pientä ihmistainta sylissä!

Jebulis. Oisko muuta? Niin, siitä vaunuasiasta. meillä mennään edelleen pääsääntöisesti selkä menosuuntaan. Rattaissa on kasvot menosuuntaan ja vaunuissakin toisinaan, kun on tuo heittoaisa. Mua vaan häiritsee ihan kauheesti itseäni, kun en näe Helmin naamaa, jos selkä on muhun päin. Tiedä sitten miksi...

Eilen saatiin koevedokset 1v-kuvista. Oli ihan onnistuneita räpsäisyjä. Hankala nyt valita sitten, mistä teettää lisäkuvia.

Nyt ei muuta!

lehtovi ja Helmi 28.3.

Vierailija
5/11 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin " vanhoina hyvinä aikoina" . Aika ei vain riitä ihan kaikkeen. Perjantai on mulla kuitenkin lyhyempi päivä tässä jaksossa, joten tunti sitten tulin kotiin, päästin ukin kotiutumaan, ruokin lapset ja pistin päikkäreille. Ja ennätin siis koneelle!!

Ukin kanssa täällä oli vain leikitty, ja esikko oli halunnut odottaa äiskää ennen unta... Ihan hyvä näin, sillä nyt on ruhtinaallisesti OMAA AIKAA. Lähinnä sekin meni ruuanlaittoon eli potut jo tulilla - kalakeittoa tässä väännän ohessa. Mies pääsi siis tänään aiemmin töihin, kun isäni tuli hetkeksi lapsia vahtimaan. On illalla meilläkin enemmän aikaa yhdessä. Huomenna mies meneekin etsimään meille uutta autoa.

Eilisille sankareille ja sankarittarille onnittelut! Tuulian Mimmille ainakin (kiitos myös onnitteluista!!), ja muistelen että Uupun lapsukainen syntyi myös 30.3. Olikohan näin? Minulla on kyllä aika hyvä nimimuisti (tai nimimerkkimuisti ;).

KUA: Meillä myös Topi menee nukkumaan n. 19.30. Nukkuu nykyään tuohon 7.15 asti, JOS on päivällä nukkunut vain yhdet unet. Mutta kuten tänäänkin, välillä nukkuu kuitenkin kahdet päikkärit. Silloin aamulla noustaan aikaisemmin. Toivo elää meilläkin kovasti, että jäisi jo nuo aamutorkut pois - nyt on noin joka toinen päivä nukkunut aamulla ja sitten seuraavana päivänä taas ei.

Koevedoksia odottelen minäkin. Yksivuotiskuva oli siis viime lauantaina, ja koevedokset tulevat viikon päästä torstaina. Kivaa!

Rattailla sujutellaan kasvotusten. Ei ole vielä kertaakaan matkannut kasvot menosuuntaan päin. Me kun aina reissaamme siten, että esikko kävelee matkassa ja hän on joko rinnalla tai sitten puuhailee jotain jäljessä... Topska tietty haluaa koko ajan nähdä, missä armas veljensä menee ja mitä touhuaa.

Hampaita ei ole pojalle tullut pitkään aikaan, jospas sieltä pian poskihampaita puhkeaisi!

Joo, kirjoittelen lisää viikonloppuna, ellei muuta ilmene. Viime viikonloppuna juhlimmekin jo kuopusta, joten nyt voimme ihan vain levätä, ulkoilla ja leikkiä oman perheen voimin. Kivaa sekin, vaikka juhliminenkin toki on erittäin mukavaa.

Tuulialla on ihan uskomattomana noita raskausviikkoja, eilisestä pinosta kun luin niin ihan nieleskelin.. näin tämä aika vain rientää. Mukavaa odotusta! Hienoa että pääsette valmiiseen juhlapöytään.

Pippandii ja nukkuvat pojat

Vierailija
6/11 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö nukkuu, petivaatteet vaihdettu ja pesukone hurisee. Nyt on tän päivän kotityöt tehty, paitsi kohta teen ruokaa. Mies tulossa nyt vasta kotiin ja lähti kuitenkin jo kahden jälkeen yöllä. Kaupassa pitäis vielä porukalla käydä. Huomenna onkin siivouspäivä, lattiatkin tartteet pestä.

Huomisiltana lähden miehen siskon kanssa " rimpsalle" :) Synttärit ja hulvatonta karaokea tiedossa.

Kaksilla päikyillä mennään täälläkin. Ja tän mamman pää hajoo ihan kohta noihin öihin. Kohta kaks viikkoa menny niin että likka herää vähintään 5-6 kertaa, viime yönä 10. PLAAH! Tarttis oikeesti saada toiset päikyt pois mutta miten? Siis kun neiti heräs tänäkin aamuna klo 6.10. On sit viim. kympiltä ihan valmista kauraa petiin. Nukkuu 1-2 tuntia. Iltapäivällä on taas niin väsy että pakko pistää pihalle nukkumaan. Ei ymmärrä tää mamma mitä tehdä. Maanantaina tarttis alottaa työt ja jos yöt on tälläsiä niin voi voi :(

Nyt meen tekemään kinkkupastaa, katsotaan mitä siitäkin tulee, en oo ikuna tehny.

Moikka ja hyvää alkavaa viikonloppua!

Ps. onnittelut synttärisankareille täältäkin, vähän myöhässä osalle! :)

Vierailija
7/11 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luen joka päivä teidän muiden kirjoituksia, mutta jotenkin sitä on mukamas niin laiska ettei jaksa kirjoittaa.

Meillä on Neealla aivan hirveä räkä tauti, en ymmärrä että miten pienestä ihmisestä voi tulla niin paljon räkää.

Miten te muut joilla on ollut tämä kevät flunssa olette pikkuisten oloa helpottaneet kun tuntuu ettei höyryttely enään hirveästi auta ja ollaan sitä otrivitin nenäsumutetta jo kohta käytetty se sallittu 5 päivää. Tänään sitten päivällä kun piti syödä niin sitä räkää oli niin paljon ettei neiti osannut nielasta ruokaa ja räkää yht' aikaa ja oksennus oli tietenkin loppu tulos. Yhden isonpurkillisen aikan (190 g) meni kahdet vaatteet ja vaikka kuinka monta ruokalappua eli kiva pyykki vuori odottaa taas, mutta illalla sitten pesen kun tuo isäntä on neidin kanssa. Mutta kiitollisena ottaisin vastaa joitakin vinkkejä miten saisin helpotettu pikkuisen oloa.

Meillä mennään rattailla milloin mitenkin välillä on naama menosuuntaa ja välillä muhun päin, riippuu oikeestaan millä päällä neiti on, välillä haluaa vain nähdä mut ja välillä pitää katsella " maisemia" ja matkarattaissa on aina naama menosuuntaan.

Noista öistä oli kanssa jotain puhetta, meillä oli kans tossa nelisen viikkoo aivan kamalat yöt, sain nousta tassutteleen yössä jotain 6-7 kertaa ja yleensä se ei auttanut vaan äitin piti siirtyä neidin kanssa samaan huoneeseen, mut sit ajattelin et kokeillaan unipussia (mitä meillä ei ole ikinä ollut), huusin sitten sellaisen huuto.netistä ja nyt ollaan muutama yön nukutettu neiti siihen ja oikeestaan mun mielestä on yöt parantunu. Kyllä vieläkin ähkii ja itkeskelee öisin mutta rauhoittuu itsekseen, et en sitten tiä olisko ollut jotain sellaista et pitää olla lämpimässä, mut peitto ei tietenkään pysy päällä.

Johan mä romaanin kirjoitin

Hauskaa maaliskuun viimeistä päivää kaikille.

K ja Neea 4.3

Vierailija
8/11 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut nenäfriidaa? Sillä saa kätevästi imettyä limaa pois pienen nenästä. On meidän neidin kanssa ainakin hirveä souvi, isä saa pitää kunnolla kiinni ja minä imen. Mutta helpottaa oloa kyllä kummasti! Niitä saa ainakin ihan sittareita, prismoista ja apteekeillakin on omansa. Voimia sairastupaan, kyllä se on kurjaa!!!

Vierailija
9/11 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, meillä oli tuossa aiemmin melkoinen sinappilinko. Taisi kylläkin olla vatsatautia kun hellitti sen parin viikon päästä. Tavalliseen maitoon ollaan siirtymässä nyt laktoosittoman maitojuoman kautta. Relatippoja olen minäkin antanut, niiden myötä (tai sit jonkun muun) tilanne rauhoittui. ONNEKSI! Nyt tulee se 1-2 kakkaa/päivä.

NASULINAN tytöllä eikö ollut runsasta kakkaamista? Mikä teillä nyt tilanne, onko vatsa rauhoittunut? Meillä tämä maalisneiti on ollut aikamoinen kakkapylly, muistan kun tyttö oli 5-kuinen, niin meni ihan sekaisin laskuissa, et monennenko kerran pesin pyllyä. Havahduin jossain vaiheessa siihen, et tytöllähän on lähes joka kerta vaippaa vaihtaessa kakat. Tosin oli kyllä täysimetyksellä silloin, mut ei kai noin tiheesti pitäs kakkailla. Väliin on piereskellyt ihan kirkasta limaa, kiinteät oltiin silloin jo aloitettu ja kakkaa vaan tuli. Neuvolalääkärin mielestä ei mitään ongelmaa, mut nythän meillä vähän seurataan, onko sittenkin maidon kanssa häikkää. Maitohappobakteerit auttoivat jonkin verran. Kotiäidin jutut pyörivät vain kakkaamisen ja syömisen ympärillä..;D

Vierailija
10/11 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään kävin sellaisen nenäfriidan ostamassa sittarista, jostain päähäni tuli että se voisi olla kätevä. Meillä on ennen ollut niitä apteekin omia missä on kaksi eri kokoista letkua ja mun mielestä se ei ole kätevä kun saattaa mennä vaikka kuinka syvälle nenään.

Tuo nenäfriida oli aika hyvä, mutta meilläkin se on souvi kun nenää niistetään, mutta paljon saatiin pois ja se on pääasia.

Kiitokset sinulle vinkistä.

K ja Neea 4.3

Vierailija
11/11 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnittelut lopuille syntymäpäiväänsä juhliville! Ei vaan, onhan täällä huhtikuun puolellakin syntyneitä " maalisvauvoja" , joten vielä ei ole kaikilla 1 vuotis-synttärit takana. Erityistervehdys Ursulalle, joka juhlii muistaakseni tänään?!

Meillä ei ole viikonlopun suunnitelmissa koiranäyttelyä ihmeellisempää ohjelmaa. Sunnuntaina olisi tosiaan tarkoitus viedä meidän piski Mäntsälään näyttelyyn, kun ei olla tähän asti saatu aikaiseksi (koira 2 v). Saattaa tosin olla, että tämä jää ensimmäiseksi ja viimeiseksi näyttelyreissuksi.

Käytiin tänään tutustumassa lähialueella toimivaan ryhmäperhepäiväkotiin ja samalla jätettiin hoitopaikkahakemus elokuun puolivälistä alkaen. Mikäli saadaan mieluinen paikka, otetaan se vastaan joko osa-aikaisena tai kokopäiväisenä. Jos taas käy niin huonosti, että meille tarjotaan paikkaa, joka ei miellytä - perutaan koko hakemus ja haetaan uudelleen ensi vuoden alusta. Positiivista oli, että Lauri alkoi innoissaan leikkimään eikä olisi millään halunnut lopettaa. Se nyt ei tosin välttämättä kerro mitään siitä, miten hyvin poitsu viihtyisi tarhassa, jos joutuisi siellä kokopäiväisesti olemaan. Sen verran utelias ja vilkas toi meidän vesseli kuitenkin on, että alkuperäistä suunnitelmaa (hoitoon vasta 2007) ruvettiin tässä vähän epäröimään. Lauri selvästikin nauttii, kun on seuraa ja säpinää.

Tässä on aika jännittävä tilanne edessä, kun minipillereitä jäljellä enää 2 tablettia eikä voimassaolevia reseptejä löydy kaapista. Sitä palataan varmaan taas " varmat päivät" -ehkäisyyn ja saadaan vähän jännitystä elämään =) Saas nähdä pääseekö sitä kohta uusijoiden pinoon =)

Hauskaa viikonloppua kaikille!