Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookin sisustus-ryhmä

Dahlia85
07.07.2017 |

Olen mukana facen moderni ja skandinaavinen sisustus- ryhmässä. Tosi usein olen huomannut että useimpien kodit ovat toistensa kopioita. Haytray-pöytää ja se ritilä-tuoli jne. Ja nykyään aina se yksi sama jännän mallinen rottinki-kori koristamassa olkkarin lattiaa. Okei, sellaiset korit on nyt näköjään in, mutta että se sama kori on tosi monessa kodissa. On siis tietyt tuotteet eli tää tuoli,pöytä ja kori jotla on monessa kldissa. Ja valkoista ja hopeaa kaikki. Itsekin tykkään valkoisesta ja neutraalista, mutta en välttämättä ole heti valkoista haytrayta laittamassa. Eli sitä en ihmettele että monilla on sama tyyli vaan sitä että monilla on just samat tuotteet.

Toinen jota hämmästelin em.ryhmässä tänään, on pikkutarkkuus tyylissä. Esim. tiskiaineet keittiössä on oltava kaikilla mustassa pullossa ja tiskirättien on oltava mustia tai harmaa/valkoisia. Eräs kommentoikin siellä että ostaa itse vain kauniita tiskirättejä kun joku kysyi miten säilytätte tiskirättejä ja harjaa. Moni ei halunnut niiden olevan näkösällä, mutta ne jotka halusivat, oli tiskiharjakin modernisti mustan värinen. Mistä näitä mustiA tiskiharjoja edes löytää?? No googlettamalla varmasti, mutta on mennyt pikkutarkaksi vaikka täytyy sanoa että kaunista on😉

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Persoonatonta. Minusta kaikista kauneimpia koteja tuolla ovat ne, joissa on taitavalla sisustussilmällä yhdistelty uutta ja vanhaa, vaaleaa ja yhtä tai kahta tehosteväriä. Ei liikaa kuoseja, mutta toisaalta ei myöskään liikaa tyhjää pintaa. Monet tuolla esitellyistä kodeista ovat aika kolkkoja.

Vierailija
2/13 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ollut ryhmässä hetken aikaa.

Huomioita erilaisista sisustajista:

1. sopulit. Näille se joku tietty (merkki)juttu tekee sisustuksen. Oli silmää tai ei. Sopuleissa on kyllä tyylitajua omistavia ihmisiä myös.

2. edellisten alalaji on ihmiset, joiden sisustusmaku nojaa johonkin merkkiin, vaikka artekiin. Kunhan kaikki on sitä niin asiat kunnossa. Näilläkin voi olla kaunis lopputulos, mutta vaikutelma välillä sellainen, että koti oikein huutaa sitä, että on tiettyä merkkiä.

3. hätkähdyttävät sisustusilmän omaavat ihmiset. Osaavat todella yhdistellä erilaisia pintoja ja kuoseja. Oli niukka tai runsas, toimii. Näiden takia aina inspiroituu uudestaan

4. tylsät. Kun suurin osa (valkoisista/harmaista/beigeistä) kalusteista on hankittu Ikeasta/Jyskistä/Sotkasta niin ihanasti piristää risut/osmankäämit/tuikut/kynttilät/sopulitavara, vaikka sisustus on muuten täyttä tusinaa.

5. ihmiset, jotka ei osaa sisustaa ollenkaan ja kodin sisustus vähintään 20 vuoden takaa. Ihmettelee, mitä nämä tekee ryhmässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noissa tarvitse kaikkea huomioida, keskittyy siihen, mikä itseä kiinnostaa.

Vierailija
4/13 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Persoonatonta. Minusta kaikista kauneimpia koteja tuolla ovat ne, joissa on taitavalla sisustussilmällä yhdistelty uutta ja vanhaa, vaaleaa ja yhtä tai kahta tehosteväriä. Ei liikaa kuoseja, mutta toisaalta ei myöskään liikaa tyhjää pintaa. Monet tuolla esitellyistä kodeista ovat aika kolkkoja.

Mun mielestä taas yllämainitut ”persoonalliset” kodit näyttävät siltä kuin koira olisi oksentanut hawaiipizzan kukkaverhoon. Hirveä sekamelska, mikään ei sovi yhteen, vaikka sillä kuuluisalla p.silmällä katsois.

Vierailija
5/13 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt ollut ryhmässä hetken aikaa.

Huomioita erilaisista sisustajista:

1. sopulit. Näille se joku tietty (merkki)juttu tekee sisustuksen. Oli silmää tai ei. Sopuleissa on kyllä tyylitajua omistavia ihmisiä myös.

2. edellisten alalaji on ihmiset, joiden sisustusmaku nojaa johonkin merkkiin, vaikka artekiin. Kunhan kaikki on sitä niin asiat kunnossa. Näilläkin voi olla kaunis lopputulos, mutta vaikutelma välillä sellainen, että koti oikein huutaa sitä, että on tiettyä merkkiä.

3. hätkähdyttävät sisustusilmän omaavat ihmiset. Osaavat todella yhdistellä erilaisia pintoja ja kuoseja. Oli niukka tai runsas, toimii. Näiden takia aina inspiroituu uudestaan

4. tylsät. Kun suurin osa (valkoisista/harmaista/beigeistä) kalusteista on hankittu Ikeasta/Jyskistä/Sotkasta niin ihanasti piristää risut/osmankäämit/tuikut/kynttilät/sopulitavara, vaikka sisustus on muuten täyttä tusinaa.

5. ihmiset, jotka ei osaa sisustaa ollenkaan ja kodin sisustus vähintään 20 vuoden takaa. Ihmettelee, mitä nämä tekee ryhmässä.

Lexingtonkodit on ihania.

Lexington tyynyliinat ja pyyhkeet. Maustettuna paksuilla köydenpätkillä eri paikoissa. Lisäksi koristetauluja, joissa ankkureita ja teksti ”hampton yacht club since 1948”

Niissä kodeissa asuu yleensä joku vantaalainen lähiöperhe, joka makuuttaa nelimetristä lasikuituvenettä trailerilla taloyhtiön parkkipaikalla kesät talvet, että kaikki varmasti näkee kuinka varakasta purjehdussakkia ollaan.

Vierailija
6/13 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua alkaa masentaa aina kun kattelen niitä. Siis vaikka itsellä on oikein kiva ja muidenkin kehuma koti. Silti kaikki näyttää niin nukkavierulta noiden käsiteltyjen ja stailattujen kuvien jälkeen. Tekee mieli välittömästi heittää sohva ulos ikkunasta ja ostaa pari design- esinettä. Ehkä lapsetkin laittaa mummolaan asumaan.

Vierailija
7/13 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kuulu ko. ryhmiin. Kaveri kuuluu ja naureskelee juurikin näille tyylistä toiseen trendien perässä vaeltaville sopuleille.

Muutama vuosi sitten nämä sopulit laittoi sisustustekstejä joka paikkaan. Minusta ne oli korneja ja rumia jo silloin. Vähentyneet ovat jo monissa kodeissa, mutta tiukasti moni pitää kiinni näistä.

Todella rumana pidän myös näitä kuormalavoista tehtyjä pöytiä ja mitä vain heinäseipäistä tehtyä. Erään tutun kodissa takkahuoneen seinät on päällystetty harmaantuneilla laudoilla ja sisustus on tätä led-valo-hopea-heinäseiväs-sisustusteksti tyyliä. Tulee mieleen navetta.

Tähdet tähdet tähdet; niitäkin olen aina inhonnut. Nekin jäämässä pois onneksi monessa kodissa.

Minulle on tärkeää että koti tuntuu omalta. En saa mitään mielihyvää tämmöisistä sisustusjutuista, joiden ainoa funktio on näyttää muka kauniilta. Olen käytännöllinen ja koti on elämistä varten. Kehyksissä on mm. mietelauseen sijaan perhekuva ensimmäiseltä Linnanmäen-reissulta jne.

Kaikkein isoin kammotus minulle kuitenkin on ystäväni koti. Hän elää yhdessä äitinsä kanssa. Kodissa on KAIKKI tavara tallella sitten 70-luvun. Kymmenen vuotta sitten edesmenneen isän vaatteet, työkalut, tietosanakirjat etc. Ja tämä ystäväni puolestaan on innokas maalaisromanttisen sisustuksen fani; koko ajan askartelee kaikkea, jossa sulkia, röyhelöä ja muka vanhaa. Ja tavaraa on valtavasti. Asetelmia kuten virkattu kori, johon aseteltu pieniä silkkinauhalla rullattuja nuottipapereita ja tämän korin reunalle aseteltu helminauha osittain korin ulkopuolelle roikkumaan. Olohuoneesta laskin roikkumasta ainakin viidet eri koristeluistimet; osa oikeaa, osa sellaista aasian posliinisälää.

Onneksi oma koti on tiskiharjoineen ja lasten tavaroineen sellainen, että siellä voi elää, hengittää ja viihtyä.

Vierailija
8/13 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moderni ja skandinaavinen sisustus-ryhmää selatessa tulee aina jotenkin huono fiilis. Kodit on siellä kaikki toistensa kopioita ja tärkeintä tuntuu olevan esitellä mitä kallista merkkiä mikäkin hieno design-esine on. Kodit on stailattu vimpan päälle viimeisintä muotia eikä tuo asujien persoonia kovin kummoisesti esiin. Seinän väriä vaihdetaan kerran kuussa, jotta se varmasti olisi juuri tämän hetken in-sävyä. Itsestä näyttää lähinnä persoonattomalta markkinavoimien impulssien toteuttamiselta ja/tai pelkän oman statuksen esittelyltä.

Kodikas koti-ryhmä sen sijaan on tosi kiva ja hyvä henkinen. Kodit ovat tosi kodikkaita ja niissä sisustetaan ihmisiä itseään varten ei siksi että tiskiharja olisi varmasti trendikäs. Kaikki kodit eivät ole kummoisia, mutta niitä yhdistää se että asukkaat itse viihtyy.

Vierailija
9/13 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei edes ole kaunista.

Vierailija
10/13 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tökkii skandiryhmässä. Pesuaineet kaadetaan mattamustiin pulloihin yms. jotta kaikki olisi sisustuksessa linjassa. Varmaan pikkuhousunsuojatkin on jollain skandihenkisellä kuosilla. Ihan hirveän rajoittunutta ja stressaavaa. Tulee sellainen olo, että keskittykää nyt hyvät ihmiset johonkin olennaisempaan.

Vierailija
11/13 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodikas koti-ryhmä on ihana! Tädit esittelee kynttilälyhtyjään, mutta tunnelma on nimenomaan kodikas. Ketään ei kiinnosta, eikä kukaan arvostele vaikkei kaikki olekaan trendien kärjestä. Skandiryhmässä on tosi trendikkäitä, mutta niiin samanlaisia koteja ja juuri tolla tiukkapipoisella ja ahtaalla katso mun Haytä ja Marimekkoa asenteella..

Vierailija
12/13 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noissa tarvitse kaikkea huomioida, keskittyy siihen, mikä itseä kiinnostaa.

Mutta kun kaikki on juuri sitä samaa. Aivan samat pampaheinät, julisteet ja merkit. Poikkeuksia ei juuri sallita tai joku tulee huutamaan, ettei tämä ole modernia ja skandinaavista! Oikea nimi ryhmälle olisi trendihuorien sisustus.

Vierailija
13/13 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tykkää ryhmästä niin eikö voi olla vaan pois?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän