Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja, tarkistatko kesällä sähköpostisi?

Vierailija
05.07.2017 |

Odottelen vastausta puolitärkeään asiaan..

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai, en ole lomalla, vaan vietän "opetuksetonta aikaa".

Vierailija
2/21 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö itse töitä lomalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luetko työsähköpostiasi lomalla, jos luet niin miksi ihmeessä. Kuvitteletko olevasi korvaamaton?

Vierailija
4/21 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on puolitärkeä asia

Vierailija
5/21 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetukseton aika ei ole lomaa joten kyllä.

Vierailija
6/21 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia liittyy elokuun leirikouluun.

Vierailija
7/21 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai, en ole lomalla, vaan vietän "opetuksetonta aikaa".

Miksi alapeukut?

Vierailija
8/21 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No luetko työsähköpostiasi lomalla, jos luet niin miksi ihmeessä. Kuvitteletko olevasi korvaamaton?

Luen, vaikka en kuvittele olevani korvaamaton. Mielenrauhan takia.

Ap

Vierailija
9/21 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetuksettomana aikana ei tehdä työtä. Ei opetusta eikä muutakaan.

Minä kyllä luen sähköpostia myös lomalla, mutta vain sen takia, että sinne tulee viestejä muiltakin kuin huoltajilta.

Jos sinulla on kiireellinen asia, joka ei voi odottaa elokuun alkuun, ota yhteys rehtoriin. Hänellä on opettajien lomayhteystiedot ja hän antaa viestisi eteenpäin.

Vierailija
10/21 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ope on palkattu vain elokuun puolivälistä toukokuun loppuun, hän ei pääse työsähköpostiinsa kesällä. Hänhän ei ole silloin kunnalla töissä, vaikka syksyllä työt jatkuvatkin.

Vierailija
11/21 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mun tutut (minä mukaanluettuna), jotka ovat asiantuntijatyössä tai jonkinlaisessa esimiesasemassa lukevat työsähköpostia myös lomalla. Ei joka päivä, mutta silloin tällöin tarkistavat.

Asiat on hoidettava, jos asiakkaalta tulee joku kiireellinen pyyntö, se on vaan hoidettava eteenpäin. Muuten huomaat pian olevasi ilman työtä. Vaikka olis miten lomavastaajat jne. Menetetty asiakas voi olla firmalle kriittisen tärkeä.

Se voi olla vaikeaa ymmärtää kun köllöttelee virassa, josta ei voi käytännössä saada millään potkuja vaikka hoitais kaiken ihan vasemmalla kädellä.

Vierailija
12/21 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä luen sähköpostia myös lomalla, mutta vain sen takia, että sinne tulee viestejä muiltakin kuin huoltajilta.

Jos sinulla on kiireellinen asia, joka ei voi odottaa elokuun alkuun, ota yhteys rehtoriin. Hänellä on opettajien lomayhteystiedot ja hän antaa viestisi eteenpäin.

Rehtoriko päivystää kesälläkin?

Vierailija
13/21 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ope on palkattu vain elokuun puolivälistä toukokuun loppuun, hän ei pääse työsähköpostiinsa kesällä. Hänhän ei ole silloin kunnalla töissä, vaikka syksyllä työt jatkuvatkin.

Pääsen kyllä, mutta en mene, koska en saa palkkaa. Sama Wilman kanssa.

Vierailija
14/21 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai, en ymmärrä miten se muka on työntekoa. Mun mielestä opettajan kuuluisi olla kesälläkin edes jollain tavalla tavoitettavissa ja sähköposti on tähän hyvä keino. En kaipaa monen kuukauden täydellistä irtiottoa työmaailmasta vaan haluan, että vanhemmat saavat minut tarvittaessa kiinni, jos tulee kysyttävää seuraavasta lukuvuodesta tai mistä tahansa. En nyt silti istu koko päivää koneen ääressä, vaan tarkistan työsähköpostin ehkä pari kertaa viikossa. Muutama viesti sillin tällöin vain tulee.

Vierailija
15/21 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sellaista joka ei voi odottaa elokuuhun?

Vierailija
16/21 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sellaista joka ei voi odottaa elokuuhun?

Peruuntuminen lapseni osalta. Voinee odottaa, mutta asia vaivaa minua.

Vierailija
17/21 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se voi olla vaikeaa ymmärtää kun köllöttelee virassa, josta ei voi käytännössä saada millään potkuja vaikka hoitais kaiken ihan vasemmalla kädellä.

Tai sitten on vaan kyvyttömiä ihmisiä hoitamaan asiansa. Se ettei pilaa lomaansa lukemalla sähköpostiaan ei tarkoita ettei hoitaisi asioita kunnolla. Jotenkin luterilaisen ahdasmielinen lähestyminen jos uhraudut, miten olisi delegointi ja tilapäiset roolimuutokset lomasi ajaksi? Ja en ole viranhaltija.

Vierailija
18/21 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehtorilla on normaali virkamiehen työaika ja lomat.

Vierailija
19/21 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on opettajallakin.

Vierailija
20/21 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on opettajallakin.

Ei ole. Rehtori ja opo ovat normaalin vuosilomalain piirissä, opettajat eivät ole. Rehtori on yhteyshenkilö opettajien ja muun maailman välillä loma-aikoina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan