Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsesi lempiruuat

Vierailija
05.07.2017 |

6-v. tyttö on hoikka ja huono syömään, mutta lemppareita menee hyvin. Uusia ideoita etsin, mitä kannattaisi tarjota. Olen itse pitkän linjan laktovegetaristi ja aina ei tule mieleenkään kaikki "normaalit" arkiruuat. Mies ja lapset sekasyöjiä. Esim. tänään ekaa kertaa pakasteranskalaisia ja kananugetteja ja hyvin upposi. Lapsen lemppareita on jauhelihakastike, pizza, kalaruuat ja hernekeitto. Kasviksia menee hyvin, maitotuotteita ei niinkään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä omien rajoituksiesi takia et ymmärrä miten lasta ruokitaan. Vaikea antaa ohjeita.

Vierailija
2/8 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään rajoituksia muun perheen ruokailuun. Ihan kokkailen kaikkia ruokia muille mutta en syö lihaa. Perheessä on myös toinen aikuinen joka kokkailee yhtä lailla. Kysyin lapsesi lempiruokia koska meillä ei yleensä syödä esim. Nugetteja ja ranskalaisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudeli ja kanakastike (voi pannulle ja currya, paistetaan maustamaton kana suikaleina, perään kanaliemikuutio ja kerma). Tätä meillä toivotaan viikoittain. Lisäkkeeksi vaikka kukkakaalia ja parsakaalia.

Vierailija
4/8 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus on supernirso, tässä hänen lemppareitaan:

Makaronilaatikko uppoaa meillä hyvin. Senhän voi tehdä vaikka soijarouheesta kokonaan, vaikka jauhelihasta tulee kyllä paljon parempaa, tai voit tehdä itsellesi siihen rinnalle soijarouheesta version. Syötte tavallaan kaikki samaa. Me tehdään vegaanille usein näin.

Meillä uppoaa myös paistetut kanasuikaleet (paistan usein sipulisilpun ja valkosipulisilpun kanssa) tai ne koipi-reidet, riisi ja curry-kastike (ihan se Knorr -valmispussi tässä tapauksessa).

Ihan perinteiset lihapullat ja perunat ja kermakastike (jälleen Knorr). Tykkää myös purkkilihapullista.

Pinaattiletut

Uunilohi ja perunamuusi

Hänellä ei siis ole kovin sofistikoitunut maku :) Meillä on perheessä vegaani, joten meillä tehdään kyllä jos jonkinlaista wokkia ja systeemiä, mies rakastaa ruoanlaittoa ja kokeilee kaikenlaista. Mutta noi on nirson, pienikokoisen ja luikkulaihan pojan lemppareita. Hän pitää kovasti myös koulun ruoasta. Ja tämän lapsen kohdalla olen kaikista kolmesta varmaan eniten sörssännyt itse soseita milloin mistäkin ja maistattanut ja koittanut tarjota vauvana erilaisia makuja...

Vierailija
5/8 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset jo isoja ja ovat aina syöneet kaikkea. Äyriäiset ym herkut

Hyviä ruokia oienenäkin

Spagettia ja tonnikalakastiketta. Hyvä tomaattikastike (oliviöljyä, sipulia ja valkosipulia, tomaattimurskaa ja ihan lopuksi hyvää tonnikalaa ja tuoretta basilikaa)

Tuorepasta ja savulohi tai pekoni ja muna antamaan kosteutta

Itsetehty pizza

Paella

Tortillat. Meillä itsetehty salsa ym. Usein sen kanssa kokonainen grillattu broileri

Tortillavuoka

Pastapaistos

Nakkikastike

Uunilohi ja sen vierelle perunat lohkoina. 25 min uunissa ja ateria on valmis

Wokit

Vierailija
6/8 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko on toisen lemppari ja karjalanpaisti toisen. Ja tietenkin molemmat inhoaa sitä, mistä toinen pitää eniten.

Vierailija
7/8 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyviä ja kokeiluun menee! Kiitos vinkeistä ja lisääkin toivotaan

Vierailija
8/8 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaakao ja murot on helppo tapa saada maitoa menemään. Riisimurot on meillä parasta herkkua. Itse en ainakaan meidän nirson kanssa ole kovin tarkka mitä syö, kunhan syö.