Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia leluja sinulla oli lapsena?

03.07.2017 |

Minä vuonna olet syntynyt?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän kalupakki oli mieluisa pengottava. Pikkuautoja ja sellainen pöydän reunaan kiinnitettävä autorata niille pikkuautoille, jossa oli surmanajosilmukka. Legot tottakai ja kiinalainen Meccano-kopio. Polkupyörällä pelleiltiin sitten hieman isompana mopo-ikään asti.

M 42

Vierailija
2/19 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radio-ohjattava Nikko auto oli paras. -77. Turbo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

My little ponyja, barbeja, polly pocketseja, coca cola jojo, sellaisia pieniä muovisia vauvoja, joiden vaippa tuli pinkiksi tai vaaleansiniseksi vedessä. Nindendo ja super Nintendo ja sega. -84

Vierailija
4/19 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barbeja, legoja ja paperinukkeja. Junarata oli myös ja pikkueläimiä. Vm 1973

Vierailija
5/19 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tehty räsynukke, isän tekemä puuauto, pallo,vieteri vetoine vihreä peltinen sammakko. Paperinukkeja ,niitä tehtiin myös itse. -50luvulta

Vierailija
6/19 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkekoti, paperinuket, barbit, peleistä mieluisia kimble, muistipelit, monopoli. 1965 syntynyt.

Vierailija
7/19 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

My little ponyja, barbeja, polly pocketseja, coca cola jojo, sellaisia pieniä muovisia vauvoja, joiden vaippa tuli pinkiksi tai vaaleansiniseksi vedessä. Nindendo ja super Nintendo ja sega. -84

Aika samat kun mulla 😀

Mun siskolla oli tommoisia pieniä vauvoja muuten!

Sitten oli nukkekoti, lundby ja joku toinen. Niillä en hirveästi leikkinyt.

Sitten oli pari vauvanukkea ja vaunut.

Eniten leikin barbeilla ja nukeilla.

Onkohan lapsuuden leikeillä jotain yhteyttä siihen mikä kiinnostaa aikuisenakin?

Olen kohta neljän lapsen äiti ja kiinnostunut muodista ja sisustamisesta.

Olen syntynyt vuonna -82

Vierailija
8/19 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjapaino, tv-peli, autorata, kaikki mahdolliset lautapelit, legoja monta kiloa, jääkiekkopeli, jalkapallopeli, corona, barbi, nalle, nukkeja, ompelukone, ruletti, pulkka, potkukelkka, palloja, uimapatja.

Vuosimallia 1964

Vierailija
9/19 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barbeja, legoja, playmobileja, pyssyjä, muovieläimiä, pehmoleluja... Mulla on vuotta nuorempi pikkuveli, jonka kanssa leikin paljon, barbeilla leikin käytännössä vain ala-astebestikseni kanssa.

Vierailija
10/19 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Punainen muovinen maatila ja siihen kuuluvat muoviset eläimet.

- Pehmoleluja

- Ulkona mm. palloja, polkupyörä...

Varmaan oli muutakin, mutta ei ole jäänyt mieleen. Meillä oli kyllä paljon eläimiä/lemmikkejä joiden kanssa touhuttiin, mutta niitä ei oikein voi kutsua leluiksi.

Vierailija
11/19 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

My little ponyt, barbiet, nuket, pehmolelut, legot, jojoja, furby, pikkuleluja autoista sellasiin muovieläimiin ja ties mitä muuta robottikoirasta nukkekotiin ja leikkiastiastoihin ja pokemonjuttuihin... ei ees muista mitä kaikkea.

Eniten leikin pehmoleluilla ja nukeilla. Siskoni tykkäsi enemmän barbeista, itse leikin niillä lähinnä siskon/kavereitten mieliksi. Veljeni kanssa rakastin leikkiä legoilla ja miekkailla puu/muovimiekoin.

-91 syntynyt.

12/19 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- My Little Ponyja sekä ponitalli ja -koulu

- Starcastle-linnoja

- "Vaippapöksyjä" eli noita pieniä vauvanukkeja, joiden vaipat vaihtoivat vedessä väriä

- sellaiset viitoset (pikku vauvoja, joille oli kaikkea tavaraa kuten peittoja, nalleja, tuttipulloja, sänky yms.)

- Kinder-leluja (krokoja, leijonia, kilpikonnia ym.)

-  Suklaalta tuoksuva muffinssityttö, jolla oli mukana suklaapisarakaveri ja muffinssipelti

- toinen muffinssinukke, joka hametta kääntämällä muuttui muffinssiksi

- nukke, jonka hiuksiin sai värjättyä raitoja ja sydänkuvioita

- Puppy/Kitty/Pony in My Pocket -pikkueläimiä, joiden mukana tuli nimikortit (näitä oli myös perheinä)

- Legoja, nukkeja, nukkekoti, Muumitalo jne.

- unohtamattakaan Tamagotcheja!

1985.

Vierailija
13/19 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1972

Nukenvaunut, Lundbyn nukkekoti, Brion junarataa, pikkulegoja, sellainen portaita alaspäin itsestään menevä vieteri, Monchici, Kaalimaan kakara -nukke, muita nukkeja, jättimäinen pehmoapina, pehmoponi, muita pehmoja, nuken kantokoppa, Uno-kortit, Kimble, Monopoli, Trivial Pursuit, muovihevosia, uitettava isohko purjevene, krikettipeli, kaleidoskooppi, jojoja, hula-hula-vanne, Kalkitos-kuvia, ruskea tekoturkiskarvainen keinuheppa, Afrikan tähti.

Minulla EI OLLUT sellaista laitetta, joka vaihtaa kuvia joita katsottiin kuin kiikarista, rubikinkuutiota, Donkey Kong -peliä tms.

Vierailija
14/19 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1972

Nukenvaunut, Lundbyn nukkekoti, Brion junarataa, pikkulegoja, sellainen portaita alaspäin itsestään menevä vieteri, Monchici, Kaalimaan kakara -nukke, muita nukkeja, jättimäinen pehmoapina, pehmoponi, muita pehmoja, nuken kantokoppa, Uno-kortit, Kimble, Monopoli, Trivial Pursuit, muovihevosia, uitettava isohko purjevene, krikettipeli, kaleidoskooppi, jojoja, hula-hula-vanne, Kalkitos-kuvia, ruskea tekoturkiskarvainen keinuheppa, Afrikan tähti.

Minulla EI OLLUT sellaista laitetta, joka vaihtaa kuvia joita katsottiin kuin kiikarista, rubikinkuutiota, Donkey Kong -peliä tms.

Ai niin, eikä barbeja, ei My little ponyja.

Niin ja pattereilla kulkeva panssarivaunu oli.

Vierailija
15/19 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsi 80-luvulla ja leluina oli mm.:

- kova, muovinen vauvanukke jonka silmät sulkeutuivat makuuasennossa

- pehmeä vauvanukke, joka äänsi makuuasentoon käännettäessä

- nukenrattaat

- yksi My Little Pony

- hääbarbie (tai Daisy)

- pattereilla toimiva vatkain

- lempileluni, tai -esineeni, oli tummansininen korurasia; välitin ihanasta korurasiasta enemmän kuin koruista (jotka olivat yleensä hujan hajan)

Kaverillani oli tummansinistä samettia olevat nukenvaunut, jollaiset olisin halunnut. Hänellä oli myös nukkekoti, josta haaveilin.

16/19 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperinukkeja, enimmäkseen itse tehtyjä. Yksi Barbie ja nukketalo. Wiew-Master kuvakiekkolaite. Legoja, palapelejä, Monopoli-peli, paljon kirjoja, päiväkirja, hyppynaru. Olen 50-luvun lapsi.

Vierailija
17/19 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 70-luvun lapsi. Leluina oli paljon Legoja ja rakennussarjoja, muutamia pikkuautoja, jokunen palapeli ja pelikortit, mutta ei lautapelejä. Omia kirjoja ei ollut kovin montaa, mutta kannoin lisää kirjastosta. Puukko oli tärkeä "lelu" pienestä pitäen, koska sillä sai väkerrettyä pajupillit, jousipyssyt ja vaikka mitä muuta. Polkupyörä laajensi elinpiiriä tavattomasti. Sain tietokoneen varsin nuorena.

Vierailija
18/19 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkaita.

Vm -74

Vierailija
19/19 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1960-luvulla syntynyt nainen vastaa, että leluja oli niin vähän, että ne muistaa tarkasti:

Yksi iso vauvanukke (vieläkin tallessa)

Nalle (ränsistynyt, mutta se löytyy edelleen jostakin laatikosta)

Nukenvaunut

Muovinen pyörillä kulkeva lehmä (mummon älynväläys, meni serkkutytölle myöhemmin)

Metallinen pieni kattila

Halpoja "Barbie-nukkeja" (tallessa edelleen)

Apu-lehdistä leikattuja paperinukkeja mm. Anne Pohtamo, Ossi Karttunen, Lasse Virén jne.

(tallessa nekin)

Muovihevosia (tallessa tietenkin)

Vanhat Viisikko-kirjatkin, joiden väliin on murusteltu näkkileipää, löytyvät tuolta hyllystä.

Äidin mielestä minä en tarvinnut mitään nättiä tai kivaa, olivathan uuden avioliiton lapset hänen silmäteriään. Kaikki, mitä sain, oli muka "mummon ostamaa." Mikä lie totuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan