Turkulaiset: kumpi on parempi, itä- vai länsi-Turku?
Kommentit (9)
Perinteisesti läntistä Turkua on pidetty parempana, mutta asia ei ole noin yksinkertainen. Esim. Halinen, Runosmäki ja Jäkärlä ovat ovat "lännessä" ja Hirvensalo, Vasaramäki ja Ruissalo ovat "idässä". Itse asun itäisessä keskustassa enkä missään tapauksessa muuttaisi "paremmalle" ydinkeskustan puolelle.
Itäinen keskusta on kivempi, mutta Läntisen Turun esikaupungit ja lähiöt voittavat Itäisen.
Itä! Paljon parjatut Varussuo ja Lauste eivät ole niin pahoja kuin Perno ja Pansio. Muutenkin itä on mielestäni parempi.
Vierailija kirjoitti:
Perinteisesti läntistä Turkua on pidetty parempana, mutta asia ei ole noin yksinkertainen. Esim. Halinen, Runosmäki ja Jäkärlä ovat ovat "lännessä" ja Hirvensalo, Vasaramäki ja Ruissalo ovat "idässä". Itse asun itäisessä keskustassa enkä missään tapauksessa muuttaisi "paremmalle" ydinkeskustan puolelle.
Ruissalo ei ole millään määritelmällä "Idässä".
Suosikki kaupunginosia: Martti, Mäntymäki, Kupittaa, Katariina.
Olen usein lenkillä Katariinanlaaksossa ja siellähän on 80-luvun asuntomessualue, joka on kyllä upealla paikalla merenrannassa puistomaisella alueella luonnosuojelualueen kyljessä. Ainoa vika että siellä ei ole oikein mitään: kauppoja, palveluita. Entä onkohan ne talot remontoitu milloin?
Kyllä se olisi ihanaa asua siellä. Lähteä ensiksi aamulla luontoon lenkille...!
Olen asunut Yo-kylässä, Kohmossa ja Räntämäessä. Kaikista olen tykännyt. Nyt palstailen tyytyväisenä Halisista, joka on mainettaan parempi paikka. Valintani on itä.
Vierailija kirjoitti:
Ruissalo on kyllä lännessä eikä idässä...
Vaikea kysymys, sillä tykkään Hanninniitusta, mutta en tykkää Varissuosta ja Lausteesta. Kaikki nuo ovat idässä.