Vierailija

Onko kokemuksia Primolutista. Sain kuurin ja muutama päivä ennen menkkoja pitäisi aloittaa. Lääkäri ei mitään kummemmin sivuvaikutuksista puhunut ja en sitten kysellytkään, hölmä minä. Nyt luin pakkausselosteen ja siinä on melkoisia juttuja veritulpista ja muusta. Ja jos on suonikohjuja, niin käyttöä pitää harkita. Ja turvotus on normaalia.

Mietin kun lentämään lähden ja on suonikohjut, että onkohan tuo veritulppariski tosi suuri? Uskallankohan noita edes aloittaa vai pitäisikö vain "kärsiä" reissun ajan vuodosta. Ärsyttää kyllä..

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (4)

Vierailija

Itse siirsin sillä kuukautiset gynekologisen leikkauksen takia. 

Mitään sivuvaikutuksia en huomannut, vaikka yleensä saan erittäin herkästi sivuvaikutuksia mm. e-pillereistä.

Jouduin olemaan leikkauksen jälkeen vuodelevossa pari päivää, mutta lääkärini mukaan veritulppariski ei ollut este hoidolle kohdallani.

Varmaan veritulppariskiä valmiste nostaa, mutta onko riski hyväksyttyvissä oleva uhraus siitä, että saat matkustaa ilman kuukautisia? 

Osta pitkävartiset lentosukat, jumppaa pohkeita vähän väliä, jaloittele vähän väliä jne.

Vierailija

Noh, pitää miettiä, onko vaivan arvoinen. Suonikohjuja tosiaan on ja lentosukat kyllä on. Kolmisen vuotta sitten viimeksi matkustin ja silloin tulomatkan jälkeen molempiin sääriin ilmaantui punaisia pisteitä kauttaaltaan ja meni viikkoja, että lähtivät pois. Siksi mietinkin, että onko tuo veritulpan riski lääkkeiden myötä tosiaan iso vai onko noissa selosteissa vain kaikki mahdollinen huomioitu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Selosteissa on huomioitu kaikki mahdollinen, muuten ei olisi yhtäkään lääkkeenvalmistajafirmaa pystyssä!

Olen 2x siirtänyt kiertoani Primolut Nor-tableteilla, kumpikin kerta juurikin etelänmatkan vuoksi. 2vkoa kaukomailla ja 2vkoa lähempänä etelän kuumuudessa-ei kiitos vuotoa ja oireita sinne.

Ongelmitta sujuivat, aloitin napsimisen (se pienempi vahvuus) 3vrk ennen oletettua vuodon alkamista ja jatkoin yht.9pvän ajan kummallakin kerralla. Lentosukkia käytin ekalla kerralla koska kyseessä oli 12h lennot ja olen vetenpainetautinen sukurasitteen vuoksi, ollut teinistä asti ja siksi en käytä mm hormoniehkäisyä. Toisella reissulla ei sukkia ollut ja oli 5-6h lennot.

Uskallan käyttää kolmannenkin kerran, jos tarvetta tulee, en tod pilaa matkojani kuukautisten, turvotusten, kipujen.jne vuoksi.

Vierailija

Olen käyttänyt menkkojen siirtoon Thaimaan lomalle matkustaessani kahdesti. Käytin koska minulla on endometrioosi ja menkat sen takia hyvin ongelmalliset. Alavatsan jäytävä erikoinen olo ( kuin menkat olisi alkamassa) oli koko siirron ajan. Ekalla kerralla oli miedommat Primolutit, toisella vahvemmat. Lentosukkia käytän lyhyilläkin lemnoilla aina.mitä vanhemmaksi olen tullu, sitä enemmän olen tietoinen lennon veritulppariskistä. Ollessani raskaana lensin Kanarialle ja sain sen jälkeen pinnallisen laskimotulehduksen toiseen jalkaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat