Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään joka lähtenyt historiaa opiskelemaan yliopistoon?

Vierailija
01.07.2017 |

Mille alalle hait? Onko löytynyt töitä? Millainen tilanne historiaa lukevilla ylipäätään on, onko paljon porukkaa, miten työllistyy jne.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein työllisty. 

Itse en ole lukenut enkä edes pyrkinyt, mutta kyllä epämääräiset humanistiset alat johtavat helposti kortistoon. Epämääräisellä tarkoitan, ettei varsinaisesti valmistu ammattiin. Tai edes sen liepeille (esim. valtiotieteet). 

Eli pitäisi jo opiskeluaikana verkostoitua todella vahvasti ja saada sijaa tutkimuksen piirissä. Tietysti aina voi tähdätä opettajaksi, mikä vaatii tämän kasvatustieteen osuuden. 

En sano mistään alasta, että huono ala. Ja jos on intohimo historiaan, niin ihmeessä sinne. 

Vierailija
2/5 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valmistuin liki 15 v sitten pääaineena Suomen historia. Opiskeluaika oli tosi mielenkiintoista, mutta en silti suosittele kenellekään. Alan töiden saaminen on todella haastavaa, ellei mahdotonta. Mäkin olen päätynyt ihan muihin töihin, kun kyllästyin ikuiseen pätkätyö-työttömyys kierteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valmistuin historiasta 10 vuotta sitten ja olen akateemista koulutusta vaativissa töissä, mutta eivät ne kauheasti historiaan liity. Se on toisaalta ei-ammattiin valmistavan koulutuksen ideakin.

Vierailija
4/5 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri sai vakiviran ekasta hakemastaan koulusta. Parhaat pärjäävät aina.

Vierailija
5/5 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani historiaa opiskellut työskentelee toimittajana paikallislehdessä ja tekee lisätyönä yritysten yms historiikkejä.  Hän kertoi, ettei oikein ollut koulutuksella historiallisia töitä tarjolla. Tai siis ainakin työskenteli toimittajana, keskustelusta on jo vuosia ja yhteys on katkennut ja sanomalehtititoimittajilla on nykyisin entistä vähemmän työpaikkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi