Vierailija

Mua on ihmetyttänyt jo pitkän aikaa vanhemmat, jotka valittavat kuinka heidän lapsensa kitisee tylsyyttään tai vaihtoehtoisesti eivät "tee" mitään vaan kököttävät vaan huoneessaan kaikki päivät. Ja kun lapsi kasvaa, niin vanhemmat alkavat valittaa kuinka lapsi ei tee kotitöitä tai mene kesätöihin. Tekisi kyllä mieli kysyä, että onkohan tämä lapsi itse päättänyt tulla tähän maailmaan? No ei ole. Jos ihminen on ihan itse päättänyt lisääntyä, niin silloin siitä jälkikasvusta tulee huolehtia vaikka hamaan loppuun asti.

• ylös 4
  • alas 0

Kommentit (1)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mua on ihmetyttänyt jo pitkän aikaa vanhemmat, jotka valittavat kuinka heidän lapsensa kitisee tylsyyttään tai vaihtoehtoisesti eivät "tee" mitään vaan kököttävät vaan huoneessaan kaikki päivät. Ja kun lapsi kasvaa, niin vanhemmat alkavat valittaa kuinka lapsi ei tee kotitöitä tai mene kesätöihin. Tekisi kyllä mieli kysyä, että onkohan tämä lapsi itse päättänyt tulla tähän maailmaan? No ei ole. Jos ihminen on ihan itse päättänyt lisääntyä, niin silloin siitä jälkikasvusta tulee huolehtia vaikka hamaan loppuun asti.

Tätä itsekkin olen monesti miettinyt. Se, että pukataan maailmaan tarkoittaa sitä, että on velvollisuus kuunella ja totella kuin kone vanhempiaan. Jos ei näin tee niin on kamala lapsi ja lapsessa syy. Toki on järkevää opettaa lapselle elämän perus askareet kuten siivous, tiskaus, pyykkäys ym. Mutta jos siitä tehdään lapselle työtä, stressiä taikka joku talonpiika, minusta oikein kaikki ole hyvin. Itse vanhempien kanssa asuessa aloin stressaamaan siivouksesta ja muista asioista kun niistä tehtiin kauhean hankalaa ja sain haukut jos en jotain tehnyt täydellisesti oikein, vaan jotain pientä jäi tekemättä. Sitten haukuttiin kun en osaa sitä tätä enkä tuota tai pärjää omillaan. Kun muutin omilleni niin kappasta. Huomasin elämän olevan paljon helpompaa kuin vanhempienkanssa asuessa. Siivous, pyykkäys ja kokkaus olivatkin hauskoja asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat