Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä haluaisit kysyä luottamusmieheltä?

lm oman työnsä ohella
01.07.2017 |

Askarruttaako joku juttu työpaikalla, työsuhteen ehdoissa yms.?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ns änkyrä vai koitatko aidosti tehdä yhteistyötä?

T: molempia nähnyt työnantajan edustaja. Arvaa kumpi onnistuu edunvalvonnassaan paremmin.

Vierailija
2/21 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko esimies pakottaa kahvihuoneeseen seurustelemaan? Jos haluaa vain keskittyä työhön kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T: molempia nähnyt työnantajan edustaja. Arvaa kumpi onnistuu edunvalvonnassaan paremmin.

Sanotaan nyt vaikka että olen enemmän sellainen sovitteleva, joka yrittää pitää osapuolet puheväleissä. Aika monet neuvottelut on saatu vietyä kumpaakin osapuolta tyydyttävään sopimukseen.

Maailma ei ole mustavalkoinen ja mätiä omenoita löytyy kummastakin korista.

Vierailija
4/21 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittavatko luottamusmies ja luottamushenkilö samaa tehtävää?

Vierailija
5/21 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako ruokatunnin "siirtää" päivän päätteeksi. Eli lähteä aikaisemmin kotiin, jos ei syö?

Vierailija
6/21 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko esimies pakottaa kahvihuoneeseen seurustelemaan? Jos haluaa vain keskittyä työhön kunnolla.

"Seurustelu" ei kuulu työtehtäviin ellei sitä ole erikseen työsopimuksessa mainittu. Eihän kyse kuitenkaan ole siitä, että esimies haluaa keskustella kanssasi jostain työasioista ja sinä koet sen "seurusteluksi kahvihuoneessa"?

Vierailija
7/21 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotatko miehiin?

Vierailija
8/21 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan nyt vaikka että olen enemmän sellainen sovitteleva, joka yrittää pitää osapuolet puheväleissä. Aika monet neuvottelut on saatu vietyä kumpaakin osapuolta tyydyttävään sopimukseen.

Maailma ei ole mustavalkoinen ja mätiä omenoita löytyy kummastakin korista.

Eli jälkimmäinen. Ne yleensä pärjää paremmin.

Vierailija
9/21 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kun nimenomaan haluaa itse istua kasvihuoneessa ja juoruta. Minulla on töitä, jotka haluaisin tehdä alta pois. Olen ujo ja hiljainen, juon kotona aamukahvin. Minulla on se käsitys, että ei voi olla pakollista. Kokoukset ja oalaverit on eri asia. Tässä on kyse epävirallisesta yhdessäolosta.

Vierailija
10/21 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittavatko luottamusmies ja luottamushenkilö samaa tehtävää?

En tunne kaikkia sopimuksia, mutta meidän työehtosopimuksessa puhutaan vain luottamusmiehistä ja työsuojeluvaltuutetuista. Luottamushenkilönä voidaan toki pitää myös esim. henkilöstön edustajaa johtoryhmässä.

Vierailija
11/21 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan? Vai voinko kysyä ihan mistä vaan, vaikka rakennustyömaan asioista? Tuskin kuitenkaan tiedät kaikkien alojen tes:a...

Vierailija
12/21 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako ruokatunnin "siirtää" päivän päätteeksi. Eli lähteä aikaisemmin kotiin, jos ei syö?

Ei saa. Mutta jos salaa pomon kanssa sovitte niin eipä sitä kukaan tiedä.

Vierailija
13/21 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan yleisesti. "Ruokatunti" on virkistystauko työpäivän lomassa ja meillä esim. se on 30 min mittainen ja pidettävä 10.00 ja 13.00 välillä. Päivää ei myöskään saa aloittaa ruokatauolla.

Vierailija
14/21 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä alan? Vai voinko kysyä ihan mistä vaan, vaikka rakennustyömaan asioista? Tuskin kuitenkaan tiedät kaikkien alojen tes:a...

Palvelutyönantajiin kuuluu minun työnantajani. Raksan käytännöistä en tiedä mutta työlainsäädännön alaiset jutut eivät katso alaa.

Vierailija
15/21 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luotatko miehiin?

Miksi en luottaisi? Tai miksi en luottaisi naisiin? Arvostus pitää ansaita mutta yleensä luotan ihmisiin ellei ole syytä olla luottamatta. Aika nopeasti yleensä paljastuu jos toinen on epäluotettava.

Vierailija
16/21 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, kun nimenomaan haluaa itse istua kasvihuoneessa ja juoruta. Minulla on töitä, jotka haluaisin tehdä alta pois. Olen ujo ja hiljainen, juon kotona aamukahvin. Minulla on se käsitys, että ei voi olla pakollista. Kokoukset ja oalaverit on eri asia. Tässä on kyse epävirallisesta yhdessäolosta.

Voit varmaan kieltäytyä kohteliaasti ja sanoa että on töitä tehtävänä. Kaikki eivät edes juo kahvia tai teetä.

Kokoukset ja palaverit ovat eri juttu kuten itsekin totesit.

Vierailija
17/21 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko esimies pakottaa taukohuoneeseen juomaan kahvia? Haluan pitää taukoni pukuhuoneessa. En viihdy isossa joukossa toimistotyöntekijöiden kanssa.

Vierailija
18/21 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko esimies pakottaa taukohuoneeseen juomaan kahvia? Haluan pitää taukoni pukuhuoneessa. En viihdy isossa joukossa toimistotyöntekijöiden kanssa.

Ei voi pakottaa. Voit istua taukosi vaikka wc:ssä jos haluat eivätkä kaikki kaipaa seuraa. Helpommin kuitenkin pääsee mukaan porukkaan jos ei ole "yksinäinen susi". Monelle, kuten itsellenikin, työkaverit ja työyhteisö on kuitenkin tärkeä osa työssä viihtymistä.

Vierailija
19/21 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö paljonko esimiehesi tai työkaverisi saa palkkaa?

Vierailija
20/21 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö paljonko esimiehesi tai työkaverisi saa palkkaa?

En tiedä, mutta saan kyllä tiedot palkoista tehtävänimikkeittäin ja vaativuusluokittain, palkankorotuksina jaettavien korotusten lukumääristä, kokonaismääristä, keskiarvoista yms.