Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apua, sukulainen tulossa ja kämppä kaaoksessa!

Vierailija
01.07.2017 |

Ja voimat vähissä. Ja asunto kamalassa kunnossa... miten tästä selviää?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulla on aikaa siivoamiseen? Nyt otat jätesäkin, keräät siihen roskia, avaat tuuletusikkunan, heität pyykkejä koneeseen. Ja märällä rätillä keräät suurimmat pölyt lattialta. Petaat sängyn ja jätät päiväpeiton alle roinia piiloon.

Vierailija
2/17 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä siivoat pahimmat sotkut

Itse olin samassa tilanteessa joskus. Isäni piti tulla seuraavana päivänä, mutta soittikin, että on parin tunnin päästä meillä. Olin vuosisadan krapulassa vieläpä. Välillä kävin oksentamassa, hörppäsin kokista ja jatkoin siivoamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite teen niin että kerään vaan kaiken ylimääräsen mitkä pyörii lattioilla ikean kasseihin ja heitän vaatehuoneeseen/makkariin ja sit imuroin ja pyyhin hyllyiltä pölyt. Jotenki helpompi sit vieraiden lähdettyäki laittaa ne tavarat paikalleen siitä kassista. t. olen hyvä levittämään tavaroita mutta en laittamaan niitä takaisin paikalleen käytön jälkeen

Vierailija
4/17 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sulla on aikaa siivoamiseen? Nyt otat jätesäkin, keräät siihen roskia, avaat tuuletusikkunan, heität pyykkejä koneeseen. Ja märällä rätillä keräät suurimmat pölyt lattialta. Petaat sängyn ja jätät päiväpeiton alle roinia piiloon.

No on tässä kolme päivää mutta voimat vähissä.

Ei jaksa. Ei mulla ole pyykinpesukonetta.

Tavaraa on kaikki paikat täynnä.

Nytkin nukuttaa ja väsyttää.

Vierailija
5/17 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seliseli.Nyt ne hihat heilumaan.

Vierailija
6/17 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kolmessa päivässä selviät ku vaikka tänään keräät pahimmilta rojut piiloon, huomenna pyyhkäset pöydät ja sitte imuroit tai lakaset lattian. Tadaa!

Vierailija
7/17 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun viestistä nyt on jo puolistoista tuntia, neuvo ei enää taida auttaa. Mutta itee tein noissa tilanteissa niin, että siivosin vessan, keittiön ja olohuoneen. Äissä voeraat käy, ja pidemmälle niitä ei tarvi päästää. Loput sotkut työnsin vierashuoneeseen ja oven kiinni.

Vierailija
8/17 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmessa päivässä tekee vaikka pienen pintaremontin. Jos oot noin huonossa kunnossa, ettet jaksa mitään niin ehkä on hyväkin että kulissit kaatuu.

Vierailija
9/17 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt sinua Ap auta eikä muitakaan sotkuisia. Mutta miksi te päästätte kotinne tuohon kuntoon? Jos laitatte joka päivä tavarat omille paikoilleen, viette roskat ja teette päivittäin pientä ylläpitosiivousta, niin ette koskaan joudu tuohon tilanteeseen. Mikä teiltä arkisin vie sen ajan, että ette ehdi tuollaista tehdä? Ei vie kovin kauaa.

Vierailija
10/17 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanpas sitä nyt niin vieraskoreita... Kotonasihan sinä asut.

Vierailija
11/17 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuisi, jos vain antaisit sukulaisen nähdä karmean sotkusi? Asiat voisivat lähteä nitkahtelemaan johonkin suuntaan.

Vierailija
12/17 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Käy varaamassa pesutupa.

2. Tiskaa

3. Kerää pyykit kassiin tai koriin (vie koneeseen jos sait ajan jo näin nopeaan)

4. Ota muovipussi johon keräät pinnoilta ja lattialta roskat

5. Pyyhi pinnat

6. Pese vessa

7. Jos ympärillä on vielä rojua jonka paikkaa et tiedä, kerää ne kassiin ja käy ne myöhemmin läpi vaikka ystävän kanssa

8. Pyykit kuivuriin

9. Juo kahvit puhtaassa keittiössä/tai käy kaupassa

10. Vaatteet kaappiin

Olet valmis vastaanottamaan vieraita.

Vierailija
13/17 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeampi kuin imuri on että laittaa ison mikrokuituliinan tai jos ei ole niin pyyhkeen  pitkävartisen esim. kylppärin lattiakuivaajan päälle ja vetää paljaat kohdat lattiasta, jollloin pölyt lähtee nopeasti ja sitten pyyhkii pölyt tummilta pinnoilta, joilla pöly näkyy..  Roinat lattialta tietty ensin kasaan esim. vaatehuoneeseen.

Vierailija
14/17 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa siivouspalvelu.

Vierailija
15/17 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko masentunut vai sairas muuten?  Asutko yksin.  Jos sulla on kolme päivää aikaa siinä ajassa normaalisti sivoaa vaikka naapurinkin huushollin.

Maksa hieman ja tilaa siivooja.......

Vierailija
16/17 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap varmaan tietää mitä pitäisi tehdä, mutta ei siihen pysty. Mitään ongelmaahan ei olisi, jos olisi toimintakykyinen. Jos ei pysty aloittamaan eikä voimat riitä, niin aika hankalaa on mihinkään suursiivoukseen ryhtyä. Ex-masentuneena tuttua minullekin.

Vierailija
17/17 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei nyt sinua Ap auta eikä muitakaan sotkuisia. Mutta miksi te päästätte kotinne tuohon kuntoon? Jos laitatte joka päivä tavarat omille paikoilleen, viette roskat ja teette päivittäin pientä ylläpitosiivousta, niin ette koskaan joudu tuohon tilanteeseen. Mikä teiltä arkisin vie sen ajan, että ette ehdi tuollaista tehdä? Ei vie kovin kauaa.

Luin tältä palstalta neuvon "vie mennessäs, tuo tullessas, tee ollessas", ja olen vihdoin saanut kotini pysymään järjestyksessä.

Minulla oli tapana jättää tavarat viemättä paikoilleen, mutta nyt olen huomannut, että koti pysyy siistinä aika helposti ja vaivattomasti tuota neuvoa toteuttaen. Siis samalla kun liikuskelee kotonaan, niin korjailee tavaroita paikoilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä