Ajat muuttuneet: tulevaisuudessa yhä useampi aikuinen ei käy töissä tai omista mitään
Ei pääse edes porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen. Omistusasunto, oma auto ja työpaikka tulevat olemaan haaveuni yhä useammalle suomalaiselle. Tarvitaan tehokkaampia tulonsiirtoja ja enemmän päivätoimintaa tukemaan ihmisten mielenterveyttä.
Kommentit (6)
Ei haittaa. Mitä vähemmän Suomessa on työssäkäyviä lampaita, sitä parempi paikka se on elää.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista vaan että jos ei kenelläkään ole varaa (eli ostovoimaa) ostaa porvarilta tavaraa, miten talousvoi toimia. Pakosta päädytään jonkinlaiseen sosialismiin.
Mutta se vie aikaa.
Meidän lapset ehkä asuvat jossain asuntoloissa joista haetaan lyhytaikaista halpaa työvoimaa, kun ei se ulkona asuminen täällä oikein toimi.
Tarkoitatko, että enää ei työttömien vanhempien lapset pääse kahdeksi viikoksi lomalle Thaimaahan?
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa. Mitä vähemmän Suomessa on työssäkäyviä lampaita, sitä parempi paikka se on elää.
No en mä olis aivan noin idealisti. Jos ei saa edes itseään elätettyä ilman sosiaalitukia, niin ei varmasti käy hyvin maailmassa, jossa täytyy pystyä pitämään omia puoliaan.
Näinhän se on. Täytyy myöntää, että olen tyytyväinen, kun omat vanhempani ovat eläneet 30-luvun pula-ajan ja sen vuoksi minustakaan ei tullut mikään tuhlari, vaikka rahaa on ollutkin. Säästöjen ja hyvien sijoitusten ansiosta olen voinut ostaa lapsilleni ensiasunnot. Jotain perusturvaa heilläkin, jos tulevaisuudessa töitä ei löydykään. Toistaiseksi on onneksi löytynyt.
Mielenkiintoista vaan että jos ei kenelläkään ole varaa (eli ostovoimaa) ostaa porvarilta tavaraa, miten talousvoi toimia. Pakosta päädytään jonkinlaiseen sosialismiin.