Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en siedä appiukkoani

Vierailija
30.06.2017 |

Olemme olleet mieheni kanssa naimisissa 4 vuotta, yhteistä taivalta takana 9vuotta. Jo ensimmäisiä kertoja anoppilassa vieraillessani huomasin ettei appiukkoni elää vähän oudossa todellisuudessa.

No, tämän kuluneen reilun 9vuoden aikana hän on esimerkiksi saattanut soittaa minulle ja haukkua mieheni siskon kumppaneita todella rumilla sanoilla. Jos mietit miksi hän on moisesta soittanut minulle, vastausta en löydä. Olen miettinyt sitä itsekkin. Jos hän muidenkin lapsiensa kumppaneita haukkuu, haukkuu hän varmasti minuakin.

Appiukko on velkaa minulle ja miehelleni yhteensä noin 5000euroa, ja jatkuvasti yrittää pummia lisää. Ollaa maksettu laskuja, auton korjauksia, lemmikin eläinlääkärikäyntejä... Aina tuttu lause "maksan takaisin kun pystyn" penniäkään emme ole nähneet. Appiukko yrittää hyötyä kaikista ihmisistä jollain tavalla. Hän on olevinaan hyvin uskovainen ja julistaakin uskoaan tuon tuosta. Häntä ei hävetä pyytää 100euroa vaikka naapurilta. Hän tekee sen häikäilemättä kovien takaisinmaksu lupauksien saattelemana.

Hän on kova puuttumaan muiden elämään ja diagnosoimaan muita narsistiseksi tai hulluksi. En vaan jaksa enään yhtäkään anoppila reissua, jossa joudun hänen tarinoitaan kuuntelemaan. Miehen kanssa tulee aika ajoin riitaa siintä, etten haluaisi lähteä sinne mukaan. Minule käynnit siellä on ihan hirveitä.

Appiukko on todella tökerö sanomisissaan eikä mieti mitä suustaan päästää. Minun isäni on tehnyt itsemurhan minun ollessa lapsi. Appiukko tykkää yhtäkisti ottaa aiheen esille ja kysellä kysymyksiä isästäni. Päädyn usein vessaan itkemään sillä aihe on minulle todella arka. Miehelläni ja minulla on kohta 5 vuotias lapsi, jota en millään haluaisi viedä heille hoitoon. Appiukko ei noudata sääntöjä joita haluaisimme noudattavan lapsemme kanssa. Toivomus meillä on, ettei herkkuja syödä kuin perjantaisin, mutta appiukko vähät välittää. Olen antanut ruokarahaa hänelle kerran että lapsi saisi normaalia kotiruokaa, mutta häntä hakiessani päivä oli eletty sipseillä ja karkeilla. Tottakai appiukko itse syö ruokaa eikä herkkuja koko päivää. Rahat hän otti kyllä itselleen..

Appiukko lohkaisee todella seksuaalisävytteisiä vitsejä jotka ovat mielestäni oksettavia eivätkä millään lailla tilanteeseen sopivia. Minua suorastaan kuvottaa koko ukko. Hän tuomitsee jyrkästi kaikki ihmiset mutta hänessä itsessään ei luonnollisesti ole vikaa. Hän kehtaa kysyä erittäin henkilökohtasia asioita ja on onkinut tietoja minun perheestäni salaa netin välityksellä, jonka jälkeen töksäyttelee kommenttejaan minulle aroista asioista.

Ymmärrän, että hän on mieheni isä eikä isäänsä kukaan saa valita. Olen hammasta purren yrittänyt ja yrittänyt lähteä mukaan ja olla mukava. En vaan enään pysty. Minulle helpoitus olisi, jos minun ei tarvitsisi olla hänen kanssaan tekemisissä. Anoppi on mukava häntä voisin nähdä, mutta appiukko on AINA paikalla kun sinne menee.

Anoppi elättää miestään (eli appiukkoani) appiukko omasta näkökannastaan ei ole työkykyinen. On käynyt lääkäreillä ravaamassa ja yrittänyt todistella ettei kykene töihin allergioidensa ym takia (jotka hän keksi päästään), sitten syyttää yhteiskuntaa huonosta kohtelustaan kun sairaseläkettä ei irtoa. anoppia käy sääliksi, kun joutuu elättämään aikuista miestä pienillä tuloillaan. Anoppi vain ajattelee että kerrankun on naimisiin menty niin tässä sitten pysytään. Minusta todella surullista. Hän tyytyy kohtaloonsa vaikka eivät nuku edes samassa huoneessa appiukon kanssa. Elävät kämppäkavereina. Tiedän myös, että mieheni ollessa lapsi oli appiukko väkivaltainen heitä lapsia kohtaan. Anoppi usein pakeni vanhemmilleen 100km päähän turvaan miestään

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuu...

Onko teidän mielestä kohtuutonta, jos en mene enään käymään anoppilassa?

Antakaa vinkkejä/neuvoja tähän tilanteeseen. Olen neuvoton asian kanssa. Mieheni ei näe asiaa samalla tavalla vaikka ymmärtää turhautumisen lapsemme hoitoon jos hän ukkinsa luo sinne menee.. Haluaisin, että lapsellani olisi edes yksi ukki

-Ap

Vierailija
2/8 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin haukkuu niitä puolisoita koska ne on kieltäytyneet antamasta rahaa. Samasta syystä minäkin olen appivanhempien epäsuosiossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, se on enää, ei enään.

Toiseksi, isäsi itsemurhasta on jo vuosikausia aikaa, jos aihe edelleen tuntuu noin pahalta niin kannattaisi varmaan hakea apua.

Kolmanneksi, appiukkosi kuulostaa kusipäältä ja tämäm tekstin perusteella en näe yhtäkään syytä, miksi enää kävisit siellä kylässä. Luulisi miehesi ymmärtävän.

Vierailija
4/8 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa rahan antaminen, ei sentin senttiä enää. Ja et ole paha ihminen jos et lähde enää kyläilyreissuille mukaan. Mä aikanaan lakkasin käymästä exän äidin luona pitkälti samanlaisista syistä. 

Vierailija
5/8 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohta tähän ongelmanasetteluun ei pitäisi olla: "minä en siedä",

vaan: "Miten saamme anopin turvaan hullun ukon kynsistä".

Ukkohan kuuluisi johonkin palvelutaloon ja holhoukseen,

ja anoppi asuisi sen jälkeen onnellisena kodissaan.

Auttakaa häntä eron hakemisessa ja yrittäkää saada se äijä ulos sieltä.

Ehkä anopin tilapäinen poismuutto - eron ajaksi -

saisi asioihin vauhtia. Hän voisi asua esim. lähimmässä turvakodissa, kuten lukemattomat tyranni-miehiä pakenevat naiset tekevät Suomessa joka päivä.

Te voisitte tukea anoppia muutoissa ja lakiasioissa,

jotta hän saa vihdoin rauhan.

Vierailija
6/8 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miehellesi rauhallisesti ja asiallisesti tunteistasi. Ja pidä oma pääsi. Sinun ei tarvitse mennä sinne, ja saat keskeyttää puhelut ja haukkumista esim. sanomalla ettei sinua kiinnosta, eikä asia sinulle kuulu. Älä lainaa rahaa, ja yritä saada miehesi lopettamaan lainaaminen. Eihän apella ole aikomustakaan maksaa takaisin. Kaikki raha on kuitenkin pois teidän perheeltä.

Vierailija
7/8 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää vierailut minimiin ja dissata appiukon jorinat mahdollisuuksien mukaan. Anopin takia ei ehkä kannata laittaa välejä kokonaan poikki. Ja lopettakaa rahan lainaaminen. Ei tuollainen ihminen koskaan "parane".

Mitäs jos heittäisit(te) joskus samalla mitalla takaisin? Rahan kinuamiseen voi töksäyttää suoraan: "Mutta ethän sinä koskaan maksa velkojasi takaisin!" Kynnysmattona ei kannata olla. Juoruiluun ja ilkeilyyn voi todeta: "Tuo on kyllä aika ikävää puhetta, puhutaanko jostain muusta?"

Vierailija
8/8 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täsmälleen samanlaiset appivanhemmat, ainoastaan pervot vitsit ei osunu kohdalleen. Siedin 16 vuotta tota kiltisti. Tänä vuonna tuli mitta täyteen. Mies suuttui ja lähti vanhemmilleen viikoksi. Tuli takasin ja pikku hiljaa saatiin välimme kuntoon, mutta anoppilaan en mene enää koskaan. Lapset käyvät siellä isänsä kanssa (mikä on mulle HYVIN vaikeaa sietää) mutta pääasia ettei minun tarvitse heitä enää nähdä eikä kuunnella haukkuja.

Nyt vaan katkaiset yhteydenpidon käyköön mies siellä kylässä yksinään jos tykkää. Jos joku ihminen saa sun olosi noin huonoksi, ei hän ole sun ystävällisyytesi arvoinen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän