Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ne parisuhteen hyvät puolet on?

Vierailija
30.06.2017 |

Kun moni ihmettelee miksi en halua seurustella. Ilmeisesti seurustelu on tavoittelemisen arvoista kun moni siitä puhuu jatkuvasti ja hankkii uuden suhteen heti kun entinen päättyy niin valaiskaa mua? Ehkä alan etsiä suhdetta jos se kerta on niin hyvä asia. Myös huonoja puolia saa kertoa

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se riipu ihan siitä parista? Itse koen tärkeäksi ystävyyden, kannustamisen, tukemisen, yhteisen pitkän historian, huumorin, läheisyyden, turvallisuuden, rakkauden, yhdessä viihtymisen. Puoliso on esim tosi hyvää matkaseuraa.

Vierailija
2/6 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arjen taakka jakautuu kahteen, ystävyys, kumppanuus, lämmin iho, yhteiset muistot ja kasvun ja kivut sekä ilot, tunteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan ole sitten ollut parisuhteessa koskaan? Minkälaisissa suhteissa olet ollut? Itse arvostan sitä, että vierellä on joku joka on aina puolellani ja elää yhdessä elämää. Rakkaus tässä kohtaa on tärkeää. Yhteinen aika on toinen, eli kannattaa olla sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa tulee tehtyä myös jotain. Samahan se on ystävyydessä, kai sinulla sellaisia on? Parisuhde vaan on hieman syvempi versio ystävyydestä. Se paras ystävä, joka menee kaiken edelle.

Vierailija
4/6 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen parisuhteessa, koska viihdyn mieheni seurassa ja vietän mielelläni hänen kanssaan arkeani. Jos meille tulisi ero, en etsimällä etsisi uutta puolisoa, vaan voisin hyvinkin olla myös itsekseni. Minulle sopinee kumpikin vaihtoehto, jotakuta toista taas voisi ahdistaa olla yksin ja jotakuta toista taas ahdistaa jo ajatuskin parisuhteesta. Kaveripiiriini kuuluu kaikkien ryhmien edustajia, enkä näe todellakaan aiheelliseksi puuttua kenenkään valintoihin. Pääasia lienee, että on onnellinen, teki sitten minkä valinnan tahansa? Nykyään kun ei tarvitse taipua muiden painostuksen alla, vaan voi elää ihan oman näköistään elämää. Se on sitten paskempi juttu, jos kaipaa toista rinnalleen, mutta ei löydä sopivaa. =(

Vierailija
5/6 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteesta saa mm.

– seksiä ja romantiikkaa

– fyysistä ja henkistä läheisyyttä

– kumppanuutta ja läheisintä mahdollista ystävyyttä

– vapautta ja mahdollisuuksia tehdä uusia asioita

– toisen ihmisen kyvyt, vahvuudet ja sosiaaliset verkostot omaan käyttöön

– mahdollisuuden jakaa omat tärkeimmät jutut ja muistot jonkun kanssa

– tukea ja turvaa vaikeina hetkinä, lisää iloa ja naurua kivoina hetkinä

– iloa, uteliaisuutta, luottamusta, lämpöä ja monia muita myönteisiä tunnekokemuksia

Muitakin asioita on, mutta jos mikään tuosta listasta ei kiinnosta, ei parisuhteilla varmaan ole mitään annettavaa. Mutta tällaisia ihmisiä on varmasti alle viisi prosenttia väestöstä.

Vierailija
6/6 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien em.hyvien puolien lisäksi talouden pyörittämiseen tarvittavien kulujen jako. Sitä ei voi väheksyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi