Uskotko että tämä palsta on vaikuttanut siihen että lyhythiuksisia
tyttölapsia ja -teinejä näkyy nykyään tosi harvoin?
Kommentit (12)
Noup.
Itse vedin hiukset lyhyiksi tämän palstan innoittamana.
Lyhyet hiukset yli 30 vuotta. Ei siis ole vaikuttanut:D
Siitä en tirdä, mutta hysteerinen lihavuuden mollaus täällä on. Ja "lihava" on jokainen joka painaa enemmän kuin keskivertoteini.
Mä kannustin mun kuopusta leikkuuttamaan hiukset lyhyiksi ja niin hän tekikin. Tytöllä on tosi lyhyt pixie-malli, ikää 15. Käy hänelle tosi hienosti.
En sentään ihan vielä usko, että av-palstalla olisi noin isoja vaikutuksia muuhun yhteiskuntaan.
Voi tosiaan olle, että naisilla näkee enemmän pitkiä hiuksia. Syytä voi tosiaan arvella..
Onko surullisempaa näkyä kuin nuori tyttölapsi lyhyillä hiuksilla? Se on juuri sitä aikaa milloin tyttö saa olla prinsessamainen ja sitten joku feministi tantta äiti leikkauttaa lyhkäsen tukan! :(
Vierailija kirjoitti:
Onko surullisempaa näkyä kuin nuori tyttölapsi lyhyillä hiuksilla? Se on juuri sitä aikaa milloin tyttö saa olla prinsessamainen ja sitten joku feministi tantta äiti leikkauttaa lyhkäsen tukan! :(
Paitsi kun se tyttö haluaa itse lyhyen tukan, vaikka äippä yritti kertoa, että kasvattaminen takas kestää..
Toivottavasti kukaan lapsi ei joudu enää itkemään lyhyeksi leikattuja hiuksia ja kuuntelemaan kuinka äiti selittää että sinulla on niin ohuet hiukset ettei lettejä voi kasvattaa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa suppea ajatusmaailma. Milloin ajattelit sen iän loppuvan, johon pitkä tukka sopii?
N38, feministi, tantta, äiti, tukka takapuoleen saakka (16-v kasvattelee omaansa)
AV:n kannustamana hiukseni on nykyään sekä pitkät että värjäämättömät. Olen muuttanut myös tyyliä naisellisemmaksi, lopettanut tupakoinnin ja alkanut arvostamaan omaa herkkää puoltani. Vältän humalajuomista. Sanomattakin selvää etten kiroile kuin merimies. Ihanaa kun ei tarvitse yrittää olla enää "hyvä jätkä", nuorempana kuvittelin että se on parasta mitä nainen voi tehdä :-).
Pakko myöntää, että olen vähän ylpeä itsestäni ja nautin miesten ihailusta sekä tietynlaisesta kunnioituksesta. Outoa miten erilaista kohtelua nykyään saan.
En todellakaan usko.
Kyseessä on muoti.