Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18390)
Joskus 90-luvulla näin luultavasti Pikku Kakkosessa jonkin, jossa joku meni potkukelkalla apteekkiin ja takaisin kotiin ja siinä laulettiin "kiire kiire, kiire kiire kiire, on on on on on on". Mikähän tämä siis mahtoi olla ja missä se on kuvattu ja onko se näytetty useammankin kerran? Itse näin sen muistaakseni vain kerran.
Joissain julkkisketjuissa jengiä haukutaan yms. nii joku saattaa sanoa että joku kommentti täyttää kunnianloukkauksen kriteerit. Voiko siitä oikeasti tulla jotain kun jengi anonyymisti kommentoi!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut sanottavan, että "Kohtele toisia niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan" ja mietin että pitääkö se todella paikkansa vai onko minussa kenties jotain vikaa kun olen itse muita kohtaan kiltti mutta sitten minulle itselleni ollaan usein ilkeitä? Sanonta "Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa" ei pidä täysin paikkansa minun kohdallani koska en kohtele muita huonosti mutta minua itseäni usein kohdellaan. Eivät tosin kaikki mutta yllättävän moni esim. huutaa ja kiroilee minulle vaikka itse en koskaan tee niin.
Mikään sanonta ei ole 100% pätevä ohje joka tilanteeseen, vaan niitä käytetään enemmän korostamaan jotakin asiaa tai opetusta tilanteessa johon ne sopivat. Kaikki ihmiset eivät tietenkään ole automaattisesti sinulle mukavia vaikka itse olisit, koska osa ihmisistä on vain ilkeitä ja joskus ihmisillä on stressiä, huono päivä tai muita syitä miksi käyttäytyvät tökerösti.
Noi sanonnat pätee silloin, kun molemmat osapuolet ottavat sanonnoista vaarin.
Vierailija kirjoitti:
Järjestetäänkö kuntosaleilla vuoroja jotka on varattu aloittelijoille?
en etsi listaa kuntosaleista, haluaisin vain tietää onko tuollainen vuoro aloittelijoille ennenkuulumaton ajatus ennen kuin alan kysellä paikallisia kuntosaleja läpi
Lähtisin etenemään niin että palkkaisin personal trainerin edes pariksi kerraksi. Hän näyttäisi miten laitteet toimivat ja tekisi juuri sulle räätälöidyn ohjelman.
Vierailija kirjoitti:
Joissain julkkisketjuissa jengiä haukutaan yms. nii joku saattaa sanoa että joku kommentti täyttää kunnianloukkauksen kriteerit. Voiko siitä oikeasti tulla jotain kun jengi anonyymisti kommentoi!?
Kyllä se voidaan selvittää miltä tietokoneelta jokin viesti on kirjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko Hanna Partasen lihapiirakoita on valmistettu?
Tietoa ei löytynyt mistään, mutta veikkaan että 1950-luvulta. Silloinhan lihapiirakat yleistyivät nimenomaan pikaruokana, jota myytin aluksi toreilla.
Vierailija kirjoitti:
Rivariyksiöni takapihalla töröttää seinän vieressä harmaa, n. metrin korkuinen muoviputki, jonka päässä on irti rullattava "hattu". Muilla naapureilla tällaista ei ole. Liittyykö tämä jotenkin viemäröintiin, ilmanvaihtoon vai mistä on kysymys?
Se saattais hyvinkin olla öljykäyttöisen keskuslämmityksen öljysäiliön täyttöputki.
Digijärjestelmäkameroilla voi ottaa videokuvaa. Olen kuullut että kennon kuumeneminen rajoittaa sitä kuinka pitkään kuvaa voi ottaa. Miten pitkä tämä aika on? Puhutaanko sekunneista, minuuteista, varteista, tunneista?
Miksi joku haluaa ottaa aurinkoa, vaikka senhän pitäisi olla tiedossa, että uv-säteily on haitallista ja, että ruskettuminen on kehon yritys suojautua näiltä haitallisilta säteilyltä
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku kertoa, mitä pitää tehdä, kun kyy puree?
Joo, liikkua mahdollisimman vähän, pitää varsinkin purtu raaja levossa ja hakeutua heti lääkäriin, tiedetään.
Mutta entäs jos ei mitenkään pääse lääkäriin eikä esim. ole puhelinta, jolla saisi apua?
Kannattaisiko vaan ottaa lepoasento, odottaa myrkytysoireita ja toivoa, että joskus menevät ohi?
Vaiko esim. ottaa kyypakkaus, yrittää imeä myrkkyä vähemmäksi, puhdistaa puremajälkeä tai jotain muuta?
Kyypakkauksesta ei ole mitään apua. Sen sisältämä hydrokortisoni auttaa allergisiin oireisiin, ei myrkytysoireisiin. Kyy voi purra myös niin, ettei se siirrä myrkkyä puremakohtaan. Se voi erittää myrkkyä rajatun määrän tietyssä ajassa, eikä se halua tuhlata sitä, vaan säästää tilanteisiin, joissa näkee sen välttämättömäksi. Kyyn puremissa voi myös siirtyä eri määrä myrkkyä johtuen juuri siitä, että kyy on saattanut jo aiemmin käyttää myrkystään osan, eikä sillä ole uuteen puremaan paljoa sitä jäljellä.
Jos kyy puree vaikkapa kotipihalla, kannattaa soittaa tk:een ja kysyä toimintaohjeita. Jos ei tule yleisoireita (pahoinvointi yms), on todennäköistä, ettei puremassa siirtynyt myrkkyä ja tilannetta voi ehkä tarkkailla kotona menemättä lääkäriin. Jos on vaikkapa yksin marjametsässä ilman puhelinta, on sieltä kuitenkin jotenkin päästävä pois eli en näe muuta vaihtoehtoa kuin esim. pyöräillä ihmisten ilmoille.
Myrkkyä ei pidä yrittää imeä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku kertoa, mitä pitää tehdä, kun kyy puree?
Joo, liikkua mahdollisimman vähän, pitää varsinkin purtu raaja levossa ja hakeutua heti lääkäriin, tiedetään.
Mutta entäs jos ei mitenkään pääse lääkäriin eikä esim. ole puhelinta, jolla saisi apua?
Kannattaisiko vaan ottaa lepoasento, odottaa myrkytysoireita ja toivoa, että joskus menevät ohi?
Vaiko esim. ottaa kyypakkaus, yrittää imeä myrkkyä vähemmäksi, puhdistaa puremajälkeä tai jotain muuta?
Kyypakkauksesta ei ole mitään apua. Sen sisältämä hydrokortisoni auttaa allergisiin oireisiin, ei myrkytysoireisiin. Kyy voi purra myös niin, ettei se siirrä myrkkyä puremakohtaan. Se voi erittää myrkkyä rajatun määrän tietyssä ajassa, eikä se halua tuhlata sitä, vaan säästää tilanteisiin, joissa näkee sen välttämättömäksi. Kyyn puremissa voi myös siirtyä eri määrä myrkkyä johtuen juuri siitä, että kyy on saattanut jo aiemmin käyttää myrkystään osan, eikä sillä ole uuteen puremaan paljoa sitä jäljellä.
Jos kyy puree vaikkapa kotipihalla, kannattaa soittaa tk:een ja kysyä toimintaohjeita. Jos ei tule yleisoireita (pahoinvointi yms), on todennäköistä, ettei puremassa siirtynyt myrkkyä ja tilannetta voi ehkä tarkkailla kotona menemättä lääkäriin. Jos on vaikkapa yksin marjametsässä ilman puhelinta, on sieltä kuitenkin jotenkin päästävä pois eli en näe muuta vaihtoehtoa kuin esim. pyöräillä ihmisten ilmoille.
Myrkkyä ei pidä yrittää imeä pois.
Marjametsään ei kannata lähteä koskaan ilman puhelinta joka on ladattu täyteen.
Miten kestopikkuhousunsuojan saa pysymään paikallaan? Yritin vaihtaa niihin, kun ovat ihoystävällisempiä, mutta en ymmärrä miten niitä voi käyttää muulloin kuin paikallaan istuessa. En edes käytä mitään liukkaita pikkuhousuja, mutta parinsadan metrin kävelyn jälkeen suoja menee jo kaukana perseessä ja koko pikkuhousujen takaosa on rypyssä sen sisällä. Mitä teen väärin?
Vierailija kirjoitti:
Digijärjestelmäkameroilla voi ottaa videokuvaa. Olen kuullut että kennon kuumeneminen rajoittaa sitä kuinka pitkään kuvaa voi ottaa. Miten pitkä tämä aika on? Puhutaanko sekunneista, minuuteista, varteista, tunneista?
Riippuu kameran mallista, jos vähän vanhempi rajoitus on 12 minuuttia, jos uudempi malli, sitten 30 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Miten kahvinkeittimen vedensuodatin toimii? Se muovinen osa nousee paikaltaan vettä laittaessa. Millainen suodatin siihen pitää ostaa?
Onko kyseessä Braun-merkkinen keitin? Minulla ainakin oli sellaisessa mukana sellainen suodattimen kolon täyttävä muovinen osa, joka typerästi nousi pinnalle kellumaan kun säiliöön kaatoi vettä. En tiedä mikä sen osan tarkoitus on, mutta sen tilalle kuuluu hankkia tällainen suodatin: https://www.huoltopalvelu.com/Braun-kahvinkeittimen-suodattimet-KWF-2
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku haluaa ottaa aurinkoa, vaikka senhän pitäisi olla tiedossa, että uv-säteily on haitallista ja, että ruskettuminen on kehon yritys suojautua näiltä haitallisilta säteilyltä
Auringossa on hyvä olla lyhyitä aikoja vaikka UV-indeksi olisi yli haitallisen eli 3, koska silloin iho alkaa valmistaa D-vitamiinia. On myös sairauksia, joissa auringosta on apua oireisiin, mm. joillakin psoriaatikoilla. Mutta tässä on kyse ihan minuuteista, ei toki ole tarkoitus lojua auringossa 20 minuuttia kauempaa.
Ei siis ole terveellistä olla auringossa liikaa ja suojamatta, mutta ei ole terveellistä myöskään olla täysin pois auringosta.
Jos puhutaan ihmisestä joka ottaa aurinkoa vain ja ainoastaan ns. esteettisistä syistä eli haluaa ruskettua, niin siinä on kyse kulttuurista. Jossain vaiheessa oli vaalea iho muotia, mutta sitten kulttuuri muuttui 1900-luvulla ja rusketusta alettiin pitää terveen ja kauniin näköisensä. Tuosta tuli etelänmatkojen myötä Suomessakin oikein elämäntapa. Kesäisin maataan aina kun mahdollista auringossa ruskettamassa ihoa, talvisin oli tapana käydä myös ulkomailla ruskettumassa ja/tai Suomessa käytiin talviaikoina solariumissa, ennen kuin suihkurusketus keksittiin. Pikkulapsetkin viedään keskipäivällä alasti jonnekin rannalle jossain Kanarialla hyvin vaillinaisin UV-suojien kanssa. Iltapäivälehdetkin Suomessa yllyttävät ihmisiä auringonottoon kertomalla että helteitä on tulossa ja esittämällä bikinikuvia, jne...
Ihmisten on vaikea kulkea keskitietä ja muuttaa vanhoja tapoja. Vaatii hieman suunnittelua ja järkeä sekä tiedonhakua osata olla auringossa oikein. Tutkimustietoa UV-säteiden haitallisuudesta saadaan koko ajan, mutta monet eivät ole omaksuneet uutta tietoa, varsinkin jos pelätään että se estää ruskettumista. Kaikki eivät ymmärrä sitäkään, että Suomessakin UV-indeksi saattaa nykyisin nousta otsonikadon takia korkeammaksi kuin aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Miten kestopikkuhousunsuojan saa pysymään paikallaan? Yritin vaihtaa niihin, kun ovat ihoystävällisempiä, mutta en ymmärrä miten niitä voi käyttää muulloin kuin paikallaan istuessa. En edes käytä mitään liukkaita pikkuhousuja, mutta parinsadan metrin kävelyn jälkeen suoja menee jo kaukana perseessä ja koko pikkuhousujen takaosa on rypyssä sen sisällä. Mitä teen väärin?
No useimmissa on tarra tai nepparikiinnitys, Riippuu sitten pikkuhousujen mallista ja materiaalista miten nuo pysyvät -- ja tietenkin kestophs:n merkistä. Kokeile eri pikkuhousuilla ja jos ei tunnu onnistuvan, vaihda tuotemerkkiä.
Miksi ydinvoimaloita on yhä olemassa?
👍 Jos ydinvoima on hyvä
👎 Jos ydinvoima on paha
Vierailija kirjoitti:
Rivariyksiöni takapihalla töröttää seinän vieressä harmaa, n. metrin korkuinen muoviputki, jonka päässä on irti rullattava "hattu". Muilla naapureilla tällaista ei ole. Liittyykö tämä jotenkin viemäröintiin, ilmanvaihtoon vai mistä on kysymys? Siinä se on ollut koko ajan, mutta vasta nyt aamuöisellä tupakkatauolla heräsin tätäkin ihmettelemään..
Siellä on luultavasti taloyhtiöönne tulevan veden sulku.
Mikään sanonta ei ole 100% pätevä ohje joka tilanteeseen, vaan niitä käytetään enemmän korostamaan jotakin asiaa tai opetusta tilanteessa johon ne sopivat. Kaikki ihmiset eivät tietenkään ole automaattisesti sinulle mukavia vaikka itse olisit, koska osa ihmisistä on vain ilkeitä ja joskus ihmisillä on stressiä, huono päivä tai muita syitä miksi käyttäytyvät tökerösti.