Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18390)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mies sanoo videolla kohdassa 0.55 heti sorryn jälkeen?
Phil: Simon, thank you.
Simon: Um, yeah, thank you.
Laita youtubesta tekstitys päälle!
Ei, nuo sanottiin vasta tarkoittamani kohdan jälkeen. Ei valitettavasti näy tekstityksissä mitä sanoo.
Mies: Hi.
Nainen: Can I have a hug?
Mies: No. Not today. *istuu* Sorry. [Sanoo jotain, mutta mitä?]
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku kertoa epäonnistumisista sijoitusrintamalla? Joku tuutista toitotetaan Nordnetin tai muun pankin asiakkaan onnistumistarinoita... Vaikea uskoa, että todellisuus olisi niin ruusuista.
Olen harastanut osakesijoittamista vuosikymmeniä.
Isoin epäonnistuminen oli, kun myin Nokian osakkeet pois kun ne olivat kolminkertaistaneet arvonsa. Olin siis ostanut niitä silloin kun Nokia oli 90-luvulla todella huonossa jamassa.
Sen jälkeen osakkeiden arvo nousi muuatama satakertaiseksi.
Olen ostanut osakkeita joiden arvo on pysynyt vuosikausia lähes samana ja osakkeita joiden osngoilla olen muutamassa vuodessa maksanut ostokseni ja arvo on noussut moninkertaiseksi.
Pitkän aikavälin tilastot (ei minun tilastoni vaan näiden jotka seuraa osakemarkkinoita ammatikseen) osoittavat, että osakkeilla saa noin 8 % tuotton. Tuurilla voi saada enempi, mutta myös menettää paljon.
Eli jos aletaan puhua yli tuon olevasta tuotosta vuosikymmneten säästöissä, niin henkilöllä on käynyt hyvä tuuri :)
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu, ettei ihminen kierähdä unissaan lattialle nukkuessaan reunattomassa sängyssä?
Helsingin sanomien Tiedepalstalla oli kuusivuotiaan esittämä sama tiedekysymys.
Psykiatrian apulaisylilääkäri vastaus lyhennettynä on, että aivomme tekevät työtä myös nukkuessa. Ne pitävät huolta, että kehomme ei liiku liikaa, mutta jos vaikka käsi puutuu niin osaamme siirtää sitä.
Lapsella aivot eivät ole niin kehittyneet ja siksi he saattavat helpommin pudota sängystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mies sanoo videolla kohdassa 0.55 heti sorryn jälkeen?
Simon: Um, yeah, thank you.
Laita youtubesta tekstitys päälle!
Ei, nuo sanottiin vasta tarkoittamani kohdan jälkeen. Ei valitettavasti näy tekstityksissä mitä sanoo.
Mies: Hi.
Nainen: Can I have a hug?
Mies: No. Not today. *istuu* Sorry. [Sanoo jotain, mutta mitä?]
Minudta kuulosti siltä, että hän olisi sanonut "Asshole".
Minkä vuoksi on ihan hyväksyttävää, että hevonen vaihtaa omistajaa toistamiseen? Sitä voidaan myös vuokrata jollekin esimerkiksi kesäksi. Sen sijaan, jos hankkii koiran, pitäisi sitoutua siihen, että on lemmikkinsä kanssa loppuun asti. Ainakin pidetään todella pahana, jos sanoo, että nyt elämäntilanen on sellainen, että voisin myydä koiran pois. Kiintyykö hevonen ihmiseen yhtä paljon kuin vaikkapa koira tai muu lemmikki kiintyy?
Vierailija kirjoitti:
Kun juttelee anonyymisti ihmisten kanssa, niin miten voi varmistaa toisen olevan aikuinen tekemättä siitä kiusallista?
Täyttä varmuutta et voi koskaan saada, mutta keskustelu aiheista, joita aikuiset seuraavt ja lapset/nuoriso ei voi auttaa.
Toisaalta jos keskustelu on luonteeltaan sellaista, että työstä, auton ostamisen hanakaluudesta on vaikeaa vai keskustella nuoruudesta.
Minun vähän yli viisikymppisen nuoruuskokemusket on erilaisia kuin 15-vuostiaan nuoruuskokemusket.
Omassa lapsuudenkodissani olisi tarvittu jaksavaa aikuista, joka olisi esim. jaksanut lukea lapsille satuja. (olen lukenut että lapsille ääneen lukemisella on valtava vaikutus lapsen tulevaisuuden suhteen) Haluaisin auttaa huonosti pärjäävien vanhempien / yh-vanhempien lapsia tässä suhteessa. Mikä olisi toimivin tapa auttaa? Mitä kautta voisin hakeutua auttamaan?
Haluaisin asiallisen vastauksen kysymykseeni koskien ehkäisypillereitä. Miksei riitä, että nainen ottaa pillerin vain silloin kun harrastaa seksiä? Miksi pillereitä pitää syödä päivittäin? Tekeekö pillerit hormonikalvon vähän kuin kondomi suojaa naisen alapäätä? Mies kyselee.
Itse olen miettinyt asiaa koskien Usan hautausmaita ja hautakiviä. Eräs minulle tuttu ihminen on haudattu Usaan aika pienelle hautausmaalle, jossa kaikki kivet samanlaisia "maassa makaavia" laattoja ja lähes samanlaisia kaikki. En ole siellä itse käynyt, mutta olen nähnyt kuvia sieltä. Kuitenkin tiedän sen, että myös Usassa on hautausmaita joissa on ihan pystyssä olevia hautakiviä ja saattavat olla hyvinkin erilaisia, kuten Suomessakin. Mietin vaan, että mikä ero tässä on ja miksi siellä joidenkin hautausmaiden kivet ovat noita maassa olevia laattoja ja samanlaisia ja joillakin hautausmailla saa olla pystyssä olevia erilaisia kiviä. Ja tämäkään hautausmaa mihin tuttuni on haudattu ei ole mikään "erikoishautausmaa" tai mikään esim sotilaallinen hautausmaa missä ymmärtäisi kivien samankaltaisuuden. Tuttuni on myös haudattu noin 10 vuotta sitten niin ei ole mistään vanhasta tavasta kyse ja edelleen tämäkin hautausmaa käyttää samaa perinnettä kivien suhteen. Jos joku siellä paljon matkustava tai jopa joskus asunut osaisi kertoa.
Miksi on hyväksyttävämpää sanoa toiselle, että "Hyi, kun olet laiha" verrattuna "Hyi kun olet lihava"? Tai ainakin lapset ja nuoret voivat sanoa toisilleen juurikin siitä laihuudesta. Tätä ihmetteli aikoinaan erityisesti yksi kaverini, joka oli erittäin laiha, painoindeksien mukaan sairaalloisen alipainoinen. Hänelle saatettiin sanoa vaikka "Minä haluaisin olla laihempi, mutten noin laiha kuin sinä", tai "Kamalaa, noita sun jalkoja, ne on ihan tikut". Lisäksi häntä haukuttiin anorektikoksi, vaikkei hän sellainen ollut (ja kai nämä haukkujatkin sen tiesivät). Hän oli vain ollut laiha pikkulapsesta saakka, ilman mitään anoreksiaan liittyvää äkillistä laihtumista tai kuntoiluvimmaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen miettinyt asiaa koskien Usan hautausmaita ja hautakiviä. Eräs minulle tuttu ihminen on haudattu Usaan aika pienelle hautausmaalle, jossa kaikki kivet samanlaisia "maassa makaavia" laattoja ja lähes samanlaisia kaikki. En ole siellä itse käynyt, mutta olen nähnyt kuvia sieltä. Kuitenkin tiedän sen, että myös Usassa on hautausmaita joissa on ihan pystyssä olevia hautakiviä ja saattavat olla hyvinkin erilaisia, kuten Suomessakin. Mietin vaan, että mikä ero tässä on ja miksi siellä joidenkin hautausmaiden kivet ovat noita maassa olevia laattoja ja samanlaisia ja joillakin hautausmailla saa olla pystyssä olevia erilaisia kiviä. Ja tämäkään hautausmaa mihin tuttuni on haudattu ei ole mikään "erikoishautausmaa" tai mikään esim sotilaallinen hautausmaa missä ymmärtäisi kivien samankaltaisuuden. Tuttuni on myös haudattu noin 10 vuotta sitten niin ei ole mistään vanhasta tavasta kyse ja edelleen tämäkin hautausmaa käyttää samaa perinnettä kivien suhteen. Jos joku siellä paljon matkustava tai jopa joskus asunut osaisi kertoa.
Yhdysvallat on asukasluvultaan samaa kokoluokkaa Euroopan kanssa. Yhdysvallat ei myöskään ole samanlainen yhtenäiskulttuuri kuin Suomi.
Tämän takia sikäläinen hautuumaakulttuurikin on hyvin paljon enempi erilaisat eri puolilla maata ja jopa saman kaupungin sisällä.
Osissa hautuumaita on hyvinkin tiukat säännöt mitä saa ja mitä ei saa olla. Samoihin outoihin sääntöiin voi törmätä asuinalueiden tai kerostalojen asuntojen kohdalla.
Kun hautajaisia ei järjestetä vainajan eikä hautajaiset järjestävän sukulaisen kotikaupungissa vaan kolmannessa kaupungissa, niin mistä hautaustoimisto kannattaa valita?
a) kaupungista, johon haudataan
b) vainajan kotikaupungista VAI
c) hautajaiset järjestävän sukulaisen kotikaupungista? Ruumis on myös täällä.
Kaikissa kaupungeissa on mahdollista käydä.
Miten niitä vauvoja oikein tehdään?
Miksi grahamlihapiirakat ovat niin kalliita?
Aikakäsitys esim. Espanjassa. Jos sovitaan tavataan klo 15, niin miten koskaan kohdataan jos suomalainen on paikalla 15 ja toinen tulee klo 18?
Vai odottaako suomalainen kolme tuntia joka kerta vai oppiiko tulemaan kello 18 ym. vaistoillaan pelaten, että nyt se on siellä 👀🕺🏽
En ymmärrä, moskeijassa 10 vuotiaan raiskanneen tuomio aleni
Eeva H
klo 15:51 | 21.2.2020
https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000006414992.html
Mikä tätä meidän oikeuslaitosta oikein vaivaa, surullista touhua.
Kumpaan päivään laskijaispullat perinteisesti kuuluvat laskiaissunnuntaihin vai laskiaistiistaihin?
Vierailija kirjoitti:
Omassa lapsuudenkodissani olisi tarvittu jaksavaa aikuista, joka olisi esim. jaksanut lukea lapsille satuja. (olen lukenut että lapsille ääneen lukemisella on valtava vaikutus lapsen tulevaisuuden suhteen) Haluaisin auttaa huonosti pärjäävien vanhempien / yh-vanhempien lapsia tässä suhteessa. Mikä olisi toimivin tapa auttaa? Mitä kautta voisin hakeutua auttamaan?
Ryhdy vaikka tukiperheeksi, googlaamalla "*omapaikkakunta* lastensuojelun tukiperhe" löytyy ohjeet. Oot ihana ihminen <3
Neuvokaa mua viisaat! Mun papalla on tekarit ja ne louskuu ja sitten ne on hanganneet sen ikenet kipeiksi ja rakoille. Olen katsellut erilaisia tuotteita ja löytänyt apteekissa myytäviä suugeelejä ja suuvesiä, jotka hoitaa ärstyneitä ikeniä ja sitten on proteesien pesuun ja desifiointiin kaikenlaisia nesteitä ja proteesien kiinnitykseen pulvereita ja geelejä.
Pappa ei ole ikinä käyttänyt mitään proteesien kiinnitysaineita ja hampaansakin ihan tavis-hammastahnalla pessyt. Kysyisin, että mitkä aineet, te joilla on tekarit, olette todenneet parhaaksi tavaksi "kiinnittää" hampaat ikeniin, mitä merkkiä ja jauhe vai geelimuodossa ja miten muuten hoidatte tekareita. Mikä on paras puhdistusaine ja jos ikenet ärtyy, niin mitä olette käyttäneet.
Olen ihan pallo hukassa noissa tekariasioissa ja pappa asuu maalla ja siellä ei edes ole apteekkia, joten olen ottanut asian hoitaakseni ja kaipaan nyt hyviä neuvoja. En oikein kavereiltakaan kehtaa kysyä, että joo, mitä teidän mummot ja papat käyttää.
Mistä voi johtua kerrostaloasunnossa "pistemäinen" märän betonin haju? Tarkoitan pistemäisellä sitä että huomaan sen n. puolen neliömetrin alueella asunnossa mutta en muualla. Kohta on melkein keskellä asuntoa, oven vieressä. Voiko jonkun rakenteen kautta "vuotaa" hajua kellarista asuntooni? Kellari on suoraan lattiani alla. Voiko asialle tehdä jotain?