Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

8v valittaa vuorotelleen kipuja ranteessa, niskassa, pohkeessa, reidessä... tk-lääkärin mukaan "kasvuskipuja"

Vierailija
28.06.2017 |

kipu on kuulemma polttavaa.. välillä tyttö vain makaa ja valittaa, välillä ontuu jalkaansa . Olen todella huolissani .(
Enimmäkseen juoksee & pyöräilee kavereiden kanssa kuin ei mitään, mutta sitten on niitä päivä jolloin heti aamusta valittaa kipua eikä tahdo lähteä ulos!

Tytöllä oli noin 5-7 vuotiaana kasvukipuja.. jotka tuntuivat jaloissa nukkumaan mennessä ja loppuivat hieromalla. En pysty olemaan lääkärin kanssa samaa mieltä!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh onpa otsikossa virheitä, anteeksi! Minulla on vauva sylissä ja kissa niskassa ;D

ap

Vierailija
2/7 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teillä on vakuutukset? Vie yksityiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvukipuja edelleen. Jos olisivat jotain muuta, tuntuisivat jatkuvasti eikä lapsi jaksaisi liikkua.

Vierailija
4/7 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kasvukipuja" ei ole olemassakaan. Itse olin samanlainen lapsena, liikuin kyllä normaalisti, mutta välillä nivelkivut olivat helvetilliset. Etenkin iltaisin polvia särki niin, että itku tuli. Lääkärin mukaan ei mitään vikaa.

Aikuisena nivelkivut jatkuivat, kävin jatkuvasti lääkärissä ja sain kortisonipiikkejä, joista ei mitään hyötyä. Sitten osui sattumalta hyvä lääkäri, joka diagnosoi minulla yliliikkuvat nivelet. Mitään parannuskeinoa ei ole, kyseessä perinnöllinen vaiva.

Jos lapsesi on hyvin notkea (lapset ovat yleensäkin, mutta tavallistakin notkeampi), niin yliliikkuvat nivelet voi olla kyseessä. 

Vierailija
5/7 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkien luiden alueella kasvukipuja. Hieronta ja lämminvesipullot auttavat särkyyn. Tuntuvat varsinkin iltaisin ja ovat normaaleja.

Vierailija
6/7 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurailepa, onko turvotusta. Sitä ei välttämättä esim. polvesta silmällä edes huomaa, joten vertaa jalkoja toisiinsa. Oman lapsen reuma alkoi melko vähäisillä turvotuksilla ja sitten rasituksissa paheni. Seuraa myös sitä, että onko hyppinyt paljon, onko kipuja juuri sen jälkeen seuraavana aamuna?

Vierailija
7/7 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaahan se kysyä av:lta, täältä saat tietenkin paljon paremman vastauksen kuin lääketieteen asiantuntijalta. Ja itsekin toki tiedät paremmin, vai mitä. Tää on taas niin tätä...Eiku jatkapa googlailua....