Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 26 ja menkkamainen jomottelu

Vierailija
25.06.2017 |

Eli kuuluuko asiaan?
Odotan toista ja esikoisesta ei tälläistä ollut. Supistuksia on ollut molemmissa raskauksissa enempi tai vähempi, mutta eivät oo saaneet mitään aikaiseksi.

Eilen tämä alkoi illalla, alavatsalla lievää menkkamaista jomottelua. Illalla se säteili selkäänkin mutta nyt sellaista ei oo.
Onko tämä siis normaalia?
Varmasti huomenna soittelen neuvolaan jos jatkuu. Vauva on mielestäni liikkunut ihan normaalisti. Vatsa tuntuu nyt vähän kuin olisi sekaisin.. ja näitä supistuksia nyt tietysti välillä tulee. En oo kuitenkaan yhdstänyt tuohon menkkajomotteluun.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaankin liitoskipuja. Mulla ei ollut niitä esikoisen kanssa, kuopuksen kanssa oli niin pahat loppuvaiheessa etten voinut kunnolla kävellä.

Vierailija
2/9 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä synnärillä saman tien. Tuo voi olla hyvin jokin tulehduskin, joten ottavat pissatestin.

Jomottelu alaselässä voi olla myös synnytyspolttoja, joten kannattaa mennä tarkastukseen, että katsovat muös kohdunsuun tilanteen. Parempi katsoa kuin katua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkönen, tosiaan. Voi nuo olla liitoskipujakin, mutta ainakaan minulla ne eivät tuntuneet selän puolella niinkään. Jos tuntuu makuulla, kannattaa laittaa kyljellään olessa ylemmän jalan polven alle tyyny, se helpottaa.

Mutta silti kannustan käymään tarkastuksessa, raskaana tulee helposti myös tulehduksia.

2

Vierailija
4/9 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan sama rv25. Sain äitiyspolilta ohjeeksi juoda paljon vettä ja levätä niin paljon kuin mahdollista. Oireet menivätkin tällä ohi noin vuorokaudessa, mutta tunne oli inhottava koska tuntui siltä kuin synnytys olis ollut käynnistymässä.

Vierailija
5/9 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä synnärillä saman tien. Tuo voi olla hyvin jokin tulehduskin, joten ottavat pissatestin.

Jomottelu alaselässä voi olla myös synnytyspolttoja, joten kannattaa mennä tarkastukseen, että katsovat muös kohdunsuun tilanteen. Parempi katsoa kuin katua!

Tulehdus. Ootko uinut luonnonvesissä, enemmän yhdyntöjä viimeaikoina... Lähestyvä ennen aikainen synnytys. Menisin sinuna synnärille sisätutkimukseen.

Vierailija
6/9 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistuksia... käy näytillä. Lepää ja vettä

Vierailija
7/9 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täällä riehutaan? Soita synnärille ja kysy? Normaalia kohdun venymisestä tulevaa kipua. Kyllä on ollut helppoja raskauksia rouvilla jos ei ole kunnon kramppeja ollut. Ne voi kutsua sut sinne tarkastukseen jos pitävät aiheellisena, älä nyt suotta sinne ryntää panikoimaan... Mulla koski kyllä niin eteen kuin taakse, mutta vatsa olikin jo jäätävän kokoinen tuossa vaiheessa.

Vierailija
8/9 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunsuun tilanne ja tulehdukset on juuri tsekattu!

Oon juonut paljon vettä ja ollut levossa. Tuntemus on sellainen lievä mutta kyllä sen huomaa koko ajan..

Ap

Vierailija
9/9 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä täällä riehutaan? Soita synnärille ja kysy? Normaalia kohdun venymisestä tulevaa kipua. Kyllä on ollut helppoja raskauksia rouvilla jos ei ole kunnon kramppeja ollut. Ne voi kutsua sut sinne tarkastukseen jos pitävät aiheellisena, älä nyt suotta sinne ryntää panikoimaan... Mulla koski kyllä niin eteen kuin taakse, mutta vatsa olikin jo jäätävän kokoinen tuossa vaiheessa.

Kuka tässä nyt riehuu? Ei kukaan muu kuin korkeintaan ehkä sinä.

Jos tulehduksia ja kohdunsuun tilannetta ei ole tarkistettu hiljattain, niin aina kannattaa käydä tarkastuksessa, jos yhtäkkiä alkaa särkeä alaselkää. Suomessa syntyy vuosittain useita satoja keskosia, ja alaselän jomottelu on polttojen oire. VOI johtua muustakin, mutta kuten sanottua, turhaa tarkastusta ei ole. Ap kertoo tosin nyt, että tilanne on hiljattain tarkistettu. Siinä tapauksessa kai lepo on viisain ratkaisu tässä vaiheessa.

Ja synnärillä kannustetaan ainakin täällä stadissa mielellään käymään tarkastuksessa, ei sitä virtsan bakteereja voi puhelimitse tutkia. Kohdunsuun tilannettakaan ei vielä nykyteknologialla voi puhelimitse tarkistaa...

Ps. Minulla oli liitoskipuja ja paljon harjoitussupistuksia molemmissa raskauksissa. Ne eivät tuntuneet alaselässä. Ja hei, oli tulehduksiakin, jotka vaativat kuurit.

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi