***torstaita SYYSKEIJUT***
Kommentit (17)
Kirsikka onkin tänään aikaisin linjoilla.
Itsekin jostain syystä ponnahdin jo kuuden jälkeen pystyyn ja lähdin töihin kun ei niin väsyttänyt.
Uudet verikokeet on nyt siis otettu, seerumi-seula mukaan lukien ja toivottavasti tällä kertaa menevät oikeaan osoitteeseen.
Tulos ei kyllä ole niin luotettava kuin se viikolla 15+ otettava olisi ollut.
Eipä voi mitään.
Ja ihanaa, niitä liikkeitä on kyllä alkanut olla enemmän, nyt on parina päivänä tullut monta yksittäistä muksaisua pitkin päivää, kylläpä niistä saakin hyvä mielen!
Ja muutenkin kun olo on jo ihan ok ja nukun jopa ihan kohtuullisen hyvin, ilman noita parvorokko ja verikoe epäselvyyksiä kaikki olisi kyllä tällä hetkellä niiiin hyvin!
Kummeista kun ollut ollut puhetta, niin meillä ei kyllä ole vielä mitään hajua, eikä oikein nimistäkään. Mies tyrmäsi jo kaksi nimiehdotustani, eikä tuo ole vielä itse edes ehdottanut mitään.
Huomenna illalla lähdemme hakemaan serkkuni luota läjän vaatteita, leluja ja muuta vauva-tavaraa. Odotan mielenkiinnolla mitä siellä on koska serkkuni vaimo on venäläinen ja hehän ovat tunnetusti hyvin tarkkoja mitä itsensä ja lastensa päälle pukevat. Tätini jo kertoi että vaatteet ovat todella tyylikkäitä ja hyvässä kunnossa. Ihana päästä hypitelemään niitä!
Tulevalla vauvalla alkaa jo ollakin aikamoinen arsenaali vatteita.
No niin, tämä tällä kertaa, voikaahan kaikkia hyvin!
Tinah 17+4
Pakko oli vielä myös noista sänkyhommista...
Meillä onkin niin päin että mies arastelee seksiä tällä hetkellä, sitä kuulemma hirvittää ajatus että työntäisi " sen" sinne vauvan viereen heilumaan. Yritin selittää ettei se kyllä ihan noin ole mutta ei mene perille... Tämähän on miehen eka lapsi.
Itseäni kyllä huvittaisi, mutta en kyllä halua pakottaa tai painostaa, en siitä saisi silloin itsekään mitään irti.
Täytyy vaan yrittää pitää itseään seksittömällä päällä kunnes mies toipuu peloistaan, jos nyt toipuu ennen synnytystä.
Oon täällä koittanut tunnustella, että joko niitä liikkeitä alkais vähitellen tuntumaan, mutta aika vähänlaisesti. Eilen illalla " saattoi" tuntua joku muksahdus, kun oli tuo läppäri sylissä. Ja kun on kuitenkin toinen raskaus, niin sais kai niitä alkaa jo tuntumaankin. (Varmaan muuten manataan rv 35-> et voisko lakata hetkeksi potkimasta:)
Nimistä ja kummeista on meillä harvinainen yhteisymmärrys. Kummeiksi tulee miehen veli ja mun serkku (tai yhteinen tuttava pariskunta, mikäli he alkavat pitämään yhteyttä oma-alotteisesti). Nimiin vaikutti hieman suvussa kulkevat nimet ja jonkinlainen samankaltaisuus esikoisen nimen kanssa. Tietty sen sopivuuden tietää vasta, kun vauva on sylissä, että saattaa olla, et joutuu hamstraamaan " vara-nimiä" :)
Seksi-hommissakin oon vissiin aika lailla samoilla linjoilla muiden keijujen kanssa; ei oikein kiinnosta, eikä oo tilaisuutta silloin, kun kiinnostais, niin että hiljaista on..
Meillä on pääsiäisen jälkeen se rakenne-ultra ja aion kyllä kysyä sukupuolta. Joissakin sairaaloissa ei vissiin enää kerrota, kun on mennyt pieleen. No, kyllä mulle esikoisesta ainakin sanottiin, et pojalta tää näyttää, mutta jos menee väärin, niin eivät tuu maalaamaan lastenhuonetta uudestaan:) Noh, vaikka sen tiesikin ja oli poika-olo suurinpiirtein koko ajan, niin kyllä sitä silti mietti, et mitäs jos se on tyttö.
:) Kyllikki 17+4
ja harmaata se on täälläkin, illalla oltiin kyllä ulkona kun olivat auranneet tohon meijän eteen ison lumikasan, se oli tytön mielestä hauskaa kun kurikset jalssa siitä liuku :)
Olen ollut hiljainen koko viikon, johtuen tytön sairastamasta oksennustaudista, la illalla alkoi yhtäkkiä oksentaa ja sitä jatkui koko yön aina aamu 10saakka, sitten nousi kuume. kaksi kertaa tuli ripuli. Pirtee tyttö on ollut koko ajan, vaikka vasta eilen maistu kunnolla ruoka. Itellä oli ma ja ti vatsa hiukan sekaisin, että toivotaan että mulla meni mahatuti siinä....
Olo on muuten ihan kohtalainen, mähän olen tän viikon ollut saikulla supistuksista, niitä tulee edelleen kun pidempään on liikkeillä :(
Eilen olivatkin yhteydessä töistä muhun, meitä kun koulussa on kaksi avustajaa, toinen kuulemma lopettaa työnsä huomenna, eli mulle tulee kahden ihmisen työt, jippii!!
Tänään lähetään tytön kanssa hiukan liikenteeseen, mennään mun isovanhemmille lepppävaaraan, samalla voi pyörähtää sellossa :)
Mutta hauskaa päivää kaikille!
susanna&Julia 3v5kk&" jussi" 15+5
Enpäs ole taas pitkään aikaan pinoutunut, mutta kunhan saadaan tää remontti paremmalle mallille ja kouluhommat pois alta niin eiköhän sitä sitten taas eli ehkä ens viikolla.
Nimistä: meillä esikoisesta oli tekonimi Elmeri valmiina jo rv 6 lähtien ja sit syntymän jälkeen ei sitä osattu enää muuttaa, vaan Elmeri jäi viralliseksi nimeksikin. Tälle uudelle tulokkaalle ei ole nimeä vaan piikuksi tai sintiksi sanotaan. Olen yrittäny ettiä nimiä, mutta en oo vielä löytäny ja jotenki en osaa pojan nimeä es hakea, vaikka pitäs varmaan niitäki miettiä...on vaan jotenki tyttöolo.
Kummeista: tämä tuottaa hiukan päävaivaa
Petipuuhista: aika hiljaista väliin on ollu, haluista ei puutetta mutta väsymystä senki eestä. Tässä yks ilta innostuttiin kyllä tosissaan pupuileen ;)
Omaa (.): Liikkeitä oon jonkin verran tuntenu, vaikka ei aina ihan varmaksi voi sanoa onko vauva, mutta näin olen ne tulkinnu. Väsymystä hieman ja maha tulee kipeeksi kun esikkoa kantelee. Muustapa ei sitte tiiäkkää raskaana olevansa paitti mahasta. Väsymyski on varmaan jotain muuta ku raskaudesta johtuvaa.
Nyt lepäileen kun poikakin nukkuu.
Oona, Elmeri ja sintti 14+4 [color=deeppink][size=5]♥
Kyllä harmaata on! Todella. Lähetin esikoisen juuri mummin matkaan ja itse syön rauhassa nyt aamupalan ja sitten pitäisi lähteä keskustaan katsomaan uusia silmälaseja, blaah! ja vaatteita lauantaita varten. Olen tyttökavereiden kanssa lähdössä todella pitkästä aikaa ulos, keilaamaan uuteen Kampin keilahalliin ja sitten syömään siitä. Toivottavasti tämä hammassärky hellittää silloin. Ihme kyllä, sain yön nukuttua aika hyvin. Särky vähentynyt. Otin kyllä eilen 1g Panadolia illalla. Pakko oli ottaa! Särki niin pirusti. Hammassärky ei ole kovin mukavaa. Tiistaita kuumeisesti odotellen, kun pääsee toisen hammaslääkärin arvioon yksityiselle.
Eilen illalla, kun makasin sohvalla, niin tunsin pieniä tömps tömps-liikkeitä aina välillä. Kyllä se Nuppu siellä potki ja yritti piristää äitiä.
Mukavaa päivää kaikille!
inkuli ja nuppu rv 16+1
Ei näytä torstaina yhtään sen keväisemmältä kuin eilenkään :(, tylsää.
Makuuhuone-elämästä on ollu puhetta...samlla linjalla täälläkin, ei elämää. Luulen että mies arastaa edelleen jonkinverran (vaikka on jo kolmas odotus se sano et ei ole viittiny " vongata" kun oon raskaanakin) touhuiluja. Itsellä on ollu suorastaan harvinaisen paljon haluja verrattuna aikaisempiin raskauksiin, mutta nyt tuntuvat olevan hiipumaan päin nekin. Eikä kyllä ole oikein tilaisuuttakaan, myönnettäköön. Aina ollaan niin poikki illalla että uni voittaa uupuneet. Innolla odotan synnytyksen jälkeistä aikaa, meillä on ollu jälkivuodon loppumisen aikoihin oikein kiihkeetä aina :)
Jaha, mies tulee kohta syömään ja meikäläinen hilluu täällä yhä yökkärissä.
Minjuska ja hiirenherne 16+3 (16+ viikko menee todellakin hitaasti kuten joku mainitsi, huh..)
Täälläkin hillutaan vielä yöpaidassa... Tulin eilen vasta puoli kahdentoista aikaan kotiin, eikä uni sitten tullut heti, joten aamulla nukutti kymmeneen saakka. Yöunet ovat muuten huomattavasti parantuneet häästressin mentyä ohi, ihanaa. Mies vaan saisi lopettaa torkuttelun aamuisin, parhaimmillaan hän painaa torkkunappia kymmenen kertaa ja puhelin siis piippaa vähän väliä.
Seksielämästä kun on ollut puhetta, niin meillä se on vilkastumaan päin. Olen ollut tosi passiivinen alkuaikoina, koska on ollut huono olo ja väsyttänyt koko ajan, mutta olo on nyt paranemaan päin ja petipuuhatkin alkavat taas maistua. Mies tykkää kasvavasta masusta, joten hän olisi kyllä valmis milloin vain ;)
Ovatko muut töissä käyvät odottelijat kokeneet työmotivaation katoamisen? Itse saisin ajan kulumaan vaan kotona, mietiskelemällä sisälläni kasvavaa elämän alkua - työelämän murheet eivät oikein enää kiinnosta. En tiedä, miten jaksan olla töissä vielä neljä ja puoli kuukautta?! Uh huh...
Täytyykin siitä puheen ollen alkaa valmistautua tulevaan työpäivään. Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
Karssuli ja vaavi rv 15 :)
Jouduin jo nyt laittamaan poitsun päikkäreille kun meillä on 13.20 1 1/2 vuotis neuvola ja lääkäri. Juuri poitsun normaaliin päikkäri aikaan. En viitti sinne huutavaa ja väsynyttä lasta raahata.
Meillä poitsu on oppinut miten kiivetään pinniksestä pois. Ei pysy siellä enään. Nyt pitää aloittaa harjoittelu isojen poikien sänkyyn.
Mulla on hermot ihan riekaleina. Tuntuu että oon tosi huono äiti. Meillä poitsulla on varmaankin uhma ikä. Ei tottele mitään, tuntuu että huutaa vaan aamusta iltaan, kiipeilee kaikkialle ja teloo itteänsä. Tuntuu etten jaksa. Yritänkin kovasti miettiä poitsulle jotain harrastusta jumppaa yms ja jos ois joku kerho minne vois viedä vaikka kerran viikossa pariks tunniks.
Seksielämä, mitä se on??? Meillä ollut hyvin hiljaista siltä osalta joulukkuun jälkeen. Oli pahoinvoinnit ja väsymykset ja nyt ei edes oo tehnyt mieli. Miehelle kyllä kelpaisi vaikka joka ilta, mutta ei oo mua vaan huvittanut.
Nyt meikkaamaan ja syömään jotain.
Öttis, poitsu 1v6kk & masutoukka rv 18+1
tosin nyt mulla ei hirveästi hommia olekaan ja se saa mut aina vähän tylsistymään, enkä sit saa aikaan niitä muutamiakaan töitä. Mä toimin aina parhaiten jonkinmoisessa paineessa ja kiireessä, ainakin töissä. Jos en olis raskaana, niin riittäs motivaatiota oma-aloitteisuuteen ja keksisin kyllä tekemistä, mutta nyt ei nappaa sit millään..
Töissä kerroin esimiehelle toissapäivänä ja se ottikin asian erittäin hyvin. Siihen autto varmasti myös se, kun mun paha nyt on sen verran järkyttävän kokonen, ettei kenellekään oo enää epäselvää, mitä siellä kasvaa :) Nyt vaan virallistin asian eikä tullut yllätyksenä..Helpottava olo kun tuo asia on poissa päiväjärjestyksestä. Mähän alotin vasta marraskuun lopulla täällä.
Liikkeitä kovasti odottelen. Välillä tuntuu pientä perhosen siipien lepatusta, mut sit taas ei moneen päivään mitään. Alkaa hermostuttaakin. Tokasta muksusta kun tunsin 12+2 lähtien joka päivä ja aina voimistuen kunnes muuttuivat potkuiksi. Liikkeitä vaan nyt hopi hopi, niin ei tarvi hermoilla, et onhan siel kaikki hyvin.
Tänään tein päätöksen mennä Femedaan 4d ultraan sit 25+ viikolla. Pidän sitä sit samalla keskiraskauden lääkärintarkastuksena. Maksaahan se, mut viimenen kerta tää on kun lasta sisälläni kannan..ja tällä kertaa haluan tietää sukupuolenkin. Ekasta ei haluttu, eikä tokastakaan, mut sillon viimesessä lääkärin tarkastuksessa gynegologi tarjosi tietoa hopeavadilta, ja yllätyksekseni halusinkin tietää..Nyt haluisin tietää jo nyt kumpi siellä köllii :)
Blues kera pikkukolmosen 14+6
...mutta pakko on töitä tehdä. Odottelen vain lomalle pääsyä. Pistin eilen lomalistaan lisää lomaa eli kaikki lomat pois ja tänään tuli asiasta palautetta, mutta ei pomolta niin kuin olin odottanut vaan työkaverilta. Hän rupesi kyselemään, että olenko pyytänyt joltain luvan pitää noin pitkän loman. Kerroin, etten ole sen kummemmin keneltäkään kysellyt vaan odottelen pomon päätöstä asiasta. Hän ihmetteli kuka minua tuuraa. No, sehän ei voisi minua vähempää kiinnostaa. Olin sitten pakotettu sanomaan, että kun on pakko nuo lomat pitää alta pois, kun jään syksyllä äitiyslomalle... Meni vähän hiljaiseksi. No, sitten oli pari korvat höröllään ollutta, jotka kuulivat keskustelun ja tulivat onnittelemaan. Lähinnä täällä on työkavereilla hölmistynyt olo. Nyt vain kytistelen pomoa, että pääsen kertomaan hänelle ennen kuin kuulee toisilta... Toisaalta olisin vieläkin halunnut pitää asian itselläni, mutta joskushan tämän oli paljastuttava. Nyt sitten ihmiset kertovat, että kyllä he jo epäilivät, mutta eivät kehdanneet kysyä - niin kuin arvelinkin. Sokeitahan nuo muuten olisivatkin olleet.
No, kaitpa minäkin sitten otan kantaa noihin sänkypuuhiin. Meillä on se tilanne, että näen ukkoehdokasta vain silloin tällöin ja häntä kyllä asia kiinnostaa silloin ylenmäärin. Puh! Kivaahan se on sitten, kun vaan saa itsestään irrotettua energiaa niihin hommiin. Ihan niin kuin Karssulilla, meitilläkin ukkoehdokas näyttää pitävän kasvavasta masusta...
fullmoon 16+3
väsyttää niin hirveästi ja huono olo vaivaa ja muutenkin. työ tuntuu tylsältä ja mälsältä ja plääh. Odottaa vaan viikonloppuja ja lomia ja kesälomaa ja ja ja... :) eikä kotonakaan aina mitään herkkua ole kun siellä menee kolme vipeltäjää, yhdellä aivan hirmuinen uhma (2,5v) ja kaksi töhöttää muuten vaan tai tappelee keskenään. Äiti hermoilee ja on väsymyksestä ihan puhki ja itkustelee miehelle iltaisin miten huono äiti voikaan olla. En jaksa välillä edes oikein kuunnella vanhinta tyttöä vaan mumisen vaan ai, joo, voi että... :( kurjaa. Odotan vaan koko ajan että millon sitä piristyisi että jaksaisi edes yhdeksään asti valvoa ja hymyillä ja pelata lasten kanssa eikä vaan rötviä kun mies tulee kotiin. huoh mitä valitusta. kun vaan ei olisi näin väsynyt koko ajan.
meillä kanssa tieto on nyt täällä töissä leviämässä kulovalkean tavoin. tietyissä vaatteissa tämän jo huomaakin enkä jaksa enää piilotella koko aikaa. Myönnän jos kysytään.
seksi??? joskus ehkä saattaisi jopa ehkä vähän mielessä käydä mutta ei jaksa ja miten sitä viitsii kun etoo koko aika. kiva siinä sitten. lisäksi sekä miehellä että minulla on vähän se tieto siinä että kun se vauva siellä mahassa on niin...
mitäs vielä, oikein valitusvirsi tämä oli tällä kertaa :)
tuisku 14+
ei motivoi täälläkään työ. Siis en jaksas kertakaikkiaan. Työhöni kuuluvia lapsia jaksan, mutta se muu..vedin itteni ennen joullua niin tiukille, etten ole siitä oikein vieläkään toipunu. Ja sit tulikin jo tieto raskaudesta ja aloin odottamaan kevättä ja kesälomaa kuin kuuta nousevaa..
Ja hain siten sairaslomaa just sen takia, et tuntu etten jaksa enää omia lapsiani, halusin vaan maata ja koko ajan tuntuu että menkää hitoo pihalle tai jotakin ja antakaa miun vaan olla...Nyt kohta kaksi viikkoa maattuani ja tehtyäni mitä itseni mielii on olo ihan toisenlainen. Nyt tuntuu että lähden töihin ensi viikolla ihan melko hyvilla mielin ja jaksan taas omiakin laspiani paremmin. Mutta totuuden sanoakseni, haluaisin kyllä vaan olla kotona omien lasteni kanssa.
Mulla oli -ja on- hieno suunnitelma jäädä kesälomalle juhannukselta ja siitä suoraan äitiyslomalle, mutta saapa nähdä miten käy, oli tullu työpaikalla puhetta että lomat saatetaan joutua pitämään pätkissä :( ja mie kun olin jo laskenu että kun vaan jaksasin 12 viikkoa vielä niin sitten pääsisin kokonaan pois hyvällä syyllä ja pidemmäksi aikaa. No, jospa ne antas armon käydä oikeudessa kun ottavat tilani huomioon..*kädet ristissä*
Nyt pitäs tormistautua ja lähteä kylille kävelemään, meinaa mennä nää muutamat harvat päivät ilman lapsia ihan vaan kotoillessa, hyvä kun nenääni ulkona olen saanu näytettyä.
Minjuska
Tuntuu hullulta. Ihan itkettää. Tämä hormonien jylläys raskausaikana on aivan ihmeellistä. Odotan kauan toivottua ensimmäistä lastani ja odotusaika ja äitien maailma on minulle uutta ja jännittävää. Löysin nämä sivut enkä tiennytkään että nämä ovat olemassa. Vastaisuudessa tulen varmasti käymään näillä sivuilla uudestaan. Ihana lukea teidän kaikkien tekstejä ja tietää että olette samassa tilanteessa.
Itselläni on tänään raskausviikot 17+5. Laskettu aika 2.9. Asun Keski-Suomessa. Täällä sataa lunta. Työnteko ei huvita niinkuin kuulosti että ei ihan teitä muitakaan. Olisi niin paljon kivaa tehtävää ja järjesteltävää kotonakin. Ja miehen kanssa. Tuntuu että nyt on ne " viimeiset" hetket saada olla kahdestaan ja kaikkea pitäisi ehtiä tehdä. Eli työnteko nyt kyllä kovasti häiritsee vapaa-aikaa. Ja miestä ei kiinnosta seksi. Aamulla ennen töihin lähtöä oli jotain pientä ilmassa mutta katsotaan. En tiedä mikä siinä on vai johtuuko se siitä että itsekin tuntee olonsa nyt erilaiseksi. Lähinnä lihavaksi ja rumaksi. Oman kehon muutoksiin on vaikea sopeutua vaikka ne toisaalta ovatkin niin ihania ja odotettuja ja kun tiedän että kaiken takana on se suloinen vauvani.
Mutta terveisiä siis teille kaikille ja kiva tietää että olette siellä.
Terv. Lotta
LottaH tervetuloa mukaan keskusteluun! Esikoisen odottaminen on kaikenkaikkiaan aika hämmentävää aikaa, kun kaikki on uutta ja outoa, vaikka kuinka olisikin toivottua. Mutta samalla niin ihanaa. Itselläni jo kolmas odotus ja tavallaan menee jo omalla painollaan, turhia miettimättä.
Töissä kertomista olen miettinyt minäkin. Toisaalta kun raskaus ei kuitenkaan vielä oikein näykään, eikä kukaan vihjaile tai kysele mitään, niin en tunne erityistä tarvetta paljastaa asiaa. Nautin työnteosta todella paljon, ihan harmittaa jäädä syksyllä töistä pois vaikkakin mielelläni äitiyslomalle jäänkin. Nyt oli rankempi työputki ja silloin tuntui, että voi kun voisi vain jäädä kotiin kasvattelemaan masua, mutta kun siitä päästiin niin kaikki taas tuntuu mukavalta, ja minulla on aivan ihanat työkaverit :)
Petipuuhat on alkanut pikkuhiljaa kiinnostaa kahden kuukauden tauon jälkeen. Tai kiinnostaisi enemmänkin, mutta kun olen iltaisin niin väsynyt, usein nukahdan jo ennen lapsiakin.
Hyvä Inkuli että hammaskipu on hieman helpottanut. Ota ihmeessä panadolia jatkossakin jos siitä apu, koska se on kuitenkin ihan turvallinen käyttää raskausaikana ja turhaa kärsiä kamalasti. Toivotaan että pääset pian hampaasta eroon.
Mayella 14+1
Tulin ennen nukkumaan käyntiä katsomaan missä mennään. Muutama on kirjoittanut kesälomasta. Puhuttiin juuri miehen kanssa miten lomia pidetään. Olen miettinyt sitäkin vaihtoehtoa, että kärvistelen töissä/saikulla heinäkuun ja säästän vuosiloman äitiysloman yli. Mies tekee miten minä käsken :-) Mies voisi siis pitää vuosilomansa lapsen synnyttyä syyskuussa ja isyysloman siihen päälle. Mutta katsotaan nyt, voi alkaa laiskottamaan ja lomakuume nousee kun näkee muun maan siirtyneen mökkeilemään! Öitä.
Empä taaskaan eilen aamun jälkeen jaksanut koneelle vääntäytyä..
Vettä sataa, no sulattaapahan lumen.. toivottavasti.
Eilen hakattiin hullunlailla kaivoja auki pihalta, kun rupes oleen jo aikamoiset lätäköt, eikä meidän huoltoyhtiö saa mitään aikaseks.
Täytyy muistaa pitää huoli etteivät laskuta kaivojen aukaisusta. gmpf#*¤@..
Sänkypuuhista ollut puhe. Eipä täälläkään halut kovin korkealla ole. Vaikka ei ne oo kyllä ollu viimeseen kolmeen vuoteen. Ihan kivaa se on kun vaan viitsii edes alottaa. Mua ei oo onneks ikinä pahemmin koskenu mihinkään jälkeen. Ei vaan huvita. Ja silloin harvoin kun huvittais, niin yleensä ei oo mahollisuutta ja kun ois ni on menny ohi jo..
Vaikka meillä kyllä ukkokin niin väsynyt, että yks ilta jo pikkusen aloteltiin ni sehän nukahti. :) että näin meillä.
Saas nähä jaksetaanko tänään lähtä pihalle, kun on niin märkää ja harmaata. Toisaalta päivä menee kyllä nopeemmin jos jaksaa pihalla kävästä, kun se meillä on yleensä kolme tuntia, niin sitten uni ja ruoka maistuu molemmille.
Pitäis kyllä saada jotain leivottua tänään, kun ukolla oli eilen synttärit. Ei ollu aineksia, ni siirrettiin leipomukset täksi päiväksi.
Olossa ei muutoksia. Mistään ei huomaa olevansa raskaana, räkää ja väsymystä riittää.
Että semmosta.
kirsikka tasan 15 Jippii!