Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lääkäri haluaa kirjoittaa tavalliselle särkylääkkeelle reseptin?

Vierailija
19.06.2017 |

Lähes joka kerta, kun olen ollut lapsen kanssa lääkärissä on lääkäri kysynyt, että onko meillä tarpeeksi särkylääkettä kotona. Tähän mennessä sitä on aina löytynyt , joten olen reseptiä ei ole tarvittu. Mikä tässä on takana, onko reseptillä hinta halvempi, tuskin ainakaan vahvempaa määräävät?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempaa ja saa kerralla enemmän.

Vierailija
2/22 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On halvempi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempia reseptillä.

Vierailija
4/22 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptillä halvempaa. Ihan lääkärin määräämät perusrasvatkin.

Vierailija
5/22 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa ilman reseptiä noin 10-16 kpl pakkauksia. Reseptillä saa 3 x 100 tabletin satseja. Hinta tulee halvemmaksi eikä tarvitse jatkuvasti olla ostamassa. Minä uusin e-kannan kautta säännöllisesti särkylääkereseptin, jotta saan ostettua noita isompia satseja. Siis kerran vuodessa sadan tabletin satsin, ei meillä sentään särkylääkkeitä syödä kuin leipää.

Vierailija
6/22 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, reseptillä saa halvemmalla. Lapselle tuskin tosiaan vahvempaa määräisi.

Vierailija
7/22 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä, kiitos vastauksista! Päähäni on vaan jäänyt elävästi kummittelemaan tilanne, jossa farmaseutti tms tylysti mitään sanomatta ohjasi tiskiltä hyllylle hakemaan jotain lääkärin määräämää voidetta...

Ap

Vierailija
8/22 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni erä on varmaan halvempaa ostaa ilman reseptiä jos siihen ei saa kelan korvausta, koska apteekki ottaa reseptilääkkeistä reseptin toimitusmaksun.  Iso erä, josta saa kelan korvauksen ( jos menee yli 50 €:n vuosiomavastuun)  tulee halvemmaksi reseptillä.  Sen, saako ko erästä kelakorvausta, voit lukea kelan sivuilta.

Vierailija
9/22 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus myös se särkylääke/voide/tms on ns. täsmätuote, eli sopii juuri kys. potilaalle. Ja se on helpompi sitten hakea reseptillä. Ja halvempaa.

Vierailija
10/22 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos lapsella on vakuutus, nin se korvaa lääkärin määräämät kokonaan (kela-korv. jälkeen).

Vierailija
11/22 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos mulle on määrätty burana 600mg 100kpl ja para-tabs 1g 100kpl, voinko tosiaan uusia ne vuoden välein netin kautta? Vaikka vaiva johon ne olisi määrätty on vain väliaikainen?

Vierailija
12/22 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella jos on vakuutus niin sehän korvaa reseptilääkkeet vaikka ne olis asperiinia.

Mulla työnantaja korvaa lääkekulut. Pitää olla siis resepti eli mulla on reseptillä kaikki buranat ja ihovoiteet ja mitä vasn tarviin.

Vierailija
13/22 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on joku lääkemafia varmaan takana.;D

Vierailija
14/22 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos mulle on määrätty burana 600mg 100kpl ja para-tabs 1g 100kpl, voinko tosiaan uusia ne vuoden välein netin kautta? Vaikka vaiva johon ne olisi määrätty on vain väliaikainen?

Voit

Vierailija
15/22 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla atoopikkona ollut lapsesta asti reseptit perusvoiteisiin ja allergialääkkeisiin, tulee halvemmaksi. Otan aina niitä isoja pyttyjä perusvoidetta kun kulutus on suurta. Kiva, että on olemassa tällainen käytäntö, kyllähän siinä vuositasolla säästää jo jokusen euron.

Vierailija
16/22 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun/jos menee tuo n. 650 €:n vuosiomavastuun yli, niin kela maksaa kaikki reseptilääkkeet lukuunottamatta pientä omavastuuta.  Onneksi.  Paljon sairastaville se on pieni helpotus vaikka tuo omavastuuraja on liian korkea pienituloiselle.

Vierailija
17/22 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptillä saat sata pilleriä samaan hintaan kuin 10 - 20 paketin reseptittä. Ja lisäksi vahvemman version.

Vierailija
18/22 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reseptillä saat sata pilleriä samaan hintaan kuin 10 - 20 paketin reseptittä. Ja lisäksi vahvemman version.

Riippuu siitä, onko kyseessä sairauden hoito ja jos, niin minkä sairauden. Siis kelakorvauksen määrä riippuu noista em. asioista. Ja nykyään tietysti on se lääkekohtainen omavastuu, joka pitää ylittyä, ennenkö kela korvaa mitään.

Lääkkeen hinnathan ovat siis samat reseptillä tai ilman, mutta reseptilääkkeistä kelo korvaa osan.

Vierailija
19/22 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, onko kyseessä sairauden hoito ja jos, niin minkä sairauden. Siis kelakorvauksen määrä riippuu noista em. asioista. Ja nykyään tietysti on se lääkekohtainen omavastuu, joka pitää ylittyä, ennenkö kela korvaa mitään.

Lääkkeen hinnathan ovat siis samat reseptillä tai ilman, mutta reseptilääkkeistä kelo korvaa osan.

ja sitt

Omavastuu on siis asiakaskohtainen alku 50 € ennenkuin saa mitään kelakorvausta.  Lisäksi isoja määriä ja vahvoja lääkkeitä ei saa ilman reseptiä.  Mieluummin siis ottaa 600 mg buranaa reseptillä kuin ottaa 2 kpl 400 mg:n tablettia käsikauppalääkettä,  jos siis tarvitsee pitkän aikaa.

Vierailija
20/22 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lääkäri kirjoittaa reseptin käsikauppalääkkeistä koska monet saavat hinnan vakuutusyhtiöstä jos on resepti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä