Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiukset auki hautajaisissa

Luiruletti
19.06.2017 |

Tiedän, että viralliseen etikettiin kuuluu pitää hautajaisissa hiukset kiinni. Onko paha rike pitää hiukset auki? Hiukseni ovat olkapäille asti. En kertakaikkiaan saa niissä pysymään ikinä mitään kaipausta, nutturaa tai lettiä. Se näyttää hyvältä ehkä kolmekymmentä sekuntia. Sen jälkeen pienet babyhiukset hapsottavat, hiukset pörrööntyvät, letit purkautuvat liukkaista hiuksista, pinnit ja häkkyrät romahtavat päästä. Ei auta mönjät, hoitoaineet, lakat, öljyt, kiiltosuihkeet, vahat, suoritus, tupeeraus eikä kiharrus.

Ehdotuksia otetaan vastaan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne mennään suremaan ja hyvästelemään rakas ihminen. Ei miettimään, mitähän muut musta ajattelee. Hautajaisetiketti on perseestä.

Vierailija
2/19 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalle kampauksen tekoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti hiuksesi eivät kiinnosta tai vaivaa ketään surijaa. Jos vaivaavat, niin jokin asia ärsyttää kyseisiä ihmisiä aina. 

Vierailija
4/19 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne mennään suremaan ja hyvästelemään rakas ihminen. Ei miettimään, mitähän muut musta ajattelee. Hautajaisetiketti on perseestä.

Joo. En kuitenkaan halua suututtaa ketään.

Vierailija
5/19 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullutkaan

Vierailija
6/19 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään virallista etikettiä ei ole olemassakaan. Kukaan ei ole sellaista säätänyt tai vahvistanut. Miksipä hiukset eivät voisi olla auki, jos ne on siistit eikä jokin takkuinen variksenpesä?

Vierailija
7/19 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan näitä etikettisääntöjä joissa ei ole mitään järkeä. Jos on tummat säädylliset vaatteet niin ei mun mielestä ole väliä miten hiukset laittaa. Mun mielestä olisi lähinnä erikoista mennä kampaamon hautajaiskampaukseen. Jätä hiukset auki. Jos siellä on aikaa surra hiuksia niin sen ihmisen kannattaa miettiä onko tarpeeksi läheinen osallistumaan hautajaisiin.

Vierailija
8/19 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee siisti kampaus niin asia on ok. Laita vaikka panta jos kasvojen malli sen sallii. 

Missä muuten sanotaan että hiusten pitää olla kiinni? 

Vierailija
9/19 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti hiuksesi eivät kiinnosta tai vaivaa ketään surijaa. Jos vaivaavat, niin jokin asia ärsyttää kyseisiä ihmisiä aina. 

Tähän haluaisin uskoa, siis että todellakaan en ole tilaisuuden keskipiste. Mutta paikalla on myös mm. kiukkuinen anoppi (jota tapaan todella harvoin), joka on tiukkapipoinen kaikkien etikettiasioiden suhteen. Toisaalta, mitäpä sillä on väliä..Mutta en halua olla epäkunnioittavakaan.

Tuo on kyllä niin totta, että jos jonkun hiukset vaivaavat, niin kyseistä ihmistä vaivaa muutenkin aina joku.

Vierailija
10/19 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luiruletti kirjoitti:

Ei auta mönjät, hoitoaineet, lakat, öljyt, kiiltosuihkeet, vahat, suoritus, tupeeraus eikä kiharrus.

Oikeasti jos laitat "mönjää, lakkaa, vahaa ja pinnit ja häkkyrät", niin taatusti hiuksesi pysyvät paikoillaan.

Kuulostat ihmiseltä, jota epänormaalin paljon häiritsee, jos yksi pieni hiussuortuva on 3 astetta väärään suuntaan. Siihen vaivaan ehkä auttaa terapia.

Vierailija
11/19 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain voisi löytyä hiuskoriste, joka on pillerirasiahatun ja hiuspannan välimuoto? Kiinnittämiseen kampaaja. Tosin heillä on näitä ratkaisujakin. Itse pitkätukkaisena ja samoista hiusongelmista kärsivänä kävin kampaajalla aamukahdeksalta. Oli veljeni hautajaiset. Pidin lyhyen muistelupuheen.

Vierailija
12/19 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene koko hautajaisiin, jos tuollaisilla asioilla päätäsi vaivaat.

Vierailija
13/19 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin pari vuotta sitten hautajaisissa, jossa olin AINUT nainen, jolla oli hiukset kiinni. Oli todella outo olo, kun kaikilla muilla oli hiukset täysin laittamatta ja auki - siis aivan kaikilla. Ei ponnarin ponnaria, ei pinnin pinniä, lapsillakaan ei mitään lettejä. Silloin mietin, olenko minä ymmärtänyt jotain väärin, ettei hautajaisiin saisi mennä hiukset laitettuna. Täytyy sanoa, että hävetti oma nutturakampaukseni :(

Vierailija
14/19 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee siisti kampaus niin asia on ok. Laita vaikka panta jos kasvojen malli sen sallii. 

Olen käynyt aikanaan teininä jonkun etiketti - ja tapakurssin, ja siellä mielestäni sanottiin näin. Toinen, mikä jäi mieleen, oli, että hautajaisissa ainoat korut joita on soveliasta käyttää, ovat helmet. Ehkäpä kurssin pitäjä oli vanhan kansan naisia, mene ja tiedä.

Kiitos kaikille kannustuksesta, taidan unohtaa kiinnitysviritelmät hyvällä omallatunnolla.

Helpointa minun on pitää hiukset auki ja kammata niitä välillä hoitosuihkeen avulla pysymään suorassa.

Vierailija
15/19 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun joissain kulttuureissa oli muistaakseni suremisen merkki että kuljetaan hiukset auki hautajaisissa..

Itse olin viime hautajaisissa hiukset auki kun en saanut niitä mitenkään nätisti (hiukset takapuoleen asti mutta ei yhtään kunnon pampulaa tai pinniä mukana). Eikä ketään kiinnostanut. Kuten sanottua, suremaan sinne mennään, ja jos joku vetää herneet nokkaan avoimista hiuksista, niin voi voi. Paheksunnan voisin ymmärtää siinä vaiheessa jos ilmestyisin hautajaisiin samba-asussa...

Vierailija
16/19 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luiruletti kirjoitti:

Ei auta mönjät, hoitoaineet, lakat, öljyt, kiiltosuihkeet, vahat, suoritus, tupeeraus eikä kiharrus.

Oikeasti jos laitat "mönjää, lakkaa, vahaa ja pinnit ja häkkyrät", niin taatusti hiuksesi pysyvät paikoillaan.

Kuulostat ihmiseltä, jota epänormaalin paljon häiritsee, jos yksi pieni hiussuortuva on 3 astetta väärään suuntaan. Siihen vaivaan ehkä auttaa terapia.

Ei tarvitse olla ilkeä toisille

Vierailija
17/19 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luiruletti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt aikanaan teininä jonkun etiketti - ja tapakurssin, ja siellä mielestäni sanottiin näin. Toinen, mikä jäi mieleen, oli, että hautajaisissa ainoat korut joita on soveliasta käyttää, ovat helmet. Ehkäpä kurssin pitäjä oli vanhan kansan naisia, mene ja tiedä.

Kiitos kaikille kannustuksesta, taidan unohtaa kiinnitysviritelmät hyvällä omallatunnolla.

Helpointa minun on pitää hiukset auki ja kammata niitä välillä hoitosuihkeen avulla pysymään suorassa.

Nojoo, onhan tuo aika old school - etikettiä. Kyllähän se kai edelleenkin "viralliseen" etikettiin kuuluu, mutta ellei hautajaiset ole muutenkaan erityisen "virallisluontoiset", niin  ei sinne nutturakampauksessa tarvitse mennä.

Vierailija
18/19 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullutkaan vaikka olen se etikettinatsi.

Vierailija
19/19 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin pari vuotta sitten hautajaisissa, jossa olin AINUT nainen, jolla oli hiukset kiinni. Oli todella outo olo, kun kaikilla muilla oli hiukset täysin laittamatta ja auki - siis aivan kaikilla. Ei ponnarin ponnaria, ei pinnin pinniä, lapsillakaan ei mitään lettejä. Silloin mietin, olenko minä ymmärtänyt jotain väärin, ettei hautajaisiin saisi mennä hiukset laitettuna. Täytyy sanoa, että hävetti oma nutturakampaukseni :(

Periaatteessa hautajaisiin ei kuulu koristautuminen joten senkin takia en ole hirveämmin hiuksiani sinne laittanut. Toki siistinä pitää olla, mutta kovin hienot kampaukset ei sinne tosiaan sovi. Yksinkertainen nuttura tmv siis hyvä kampaus.