Korvan takana syvällä poimussa patti josta tulee mätää joka päivä
Luulen että itse patista näkyy vain pieni osa. Miten tuon saisi paranemaan? Ollut jo reilusti yli kuukauden. Nyt olen viikon verran tyhjennellyt sitä päivittäin niin ei pääse kovin isoksi. Pinnalla näkyy herneenkokoinen patti, mutta se on siellä jossain syvällä poimussa korvalehden takana korvan alaosassa siis.
Mikä se voi olla, ei ole kipeäkään oikein. Ei näytä perus paiseelta eikä finnikään ole.
Kommentit (9)
Joo ei missään nimessä lääkäriin, sorkit sitä vaan itse kotona...
Aivot valuu hiljalleen ulos. Älä vain mene näyttämään lääkärille, ettei kukaan saa tietää.
Voisi olla epidermaalikysta eli aterooma. Googlaamalla lisätietoa :)
Sulle on asennettu korvan taakse mikrofoni vihapuheen seuraamista varten.
Kannattaa kaivaa se itse ulos, jos menet näyttämään sitä treveyskeskukseen niin ne asentavat vain uuden tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Voisi olla epidermaalikysta eli aterooma. Googlaamalla lisätietoa :)
Samassa kohdassa on ennenkin ollut vastaava. Joten voisi olla joku tuollainen, ei ole kipeäkään. Poimua saa painaa aika "syvälle" että mätää tulee. Aiemmin tullut sellaista kuivahkoa, tästä patista märkää verensekaista.
Ja en todellakaan jokaisen märkivän patin takia mene lääkärille, äly hoi. Aina on itsekseen parantuneet kaikki patit. Usein nivusissa paiseita ja jos ei ihan mahdottomaksi mene, että tarvitsee aukaista, niin en todellakaan mene lääkäriin tällaisen takia. Siellä sais ravata aika usein. Samalla voin kysäistä jos muutakin asiaa on.
Kävin näyttämässä. Lääkäri avaa sen ensiviikolla.
Outoa vain, että tuon patin alapuolelle on tullut toinen isompi patti, no olen tyhjennellyt ahkerasti tuota ylempää pattia ja se katosi. Nyt en tuosta alemmasta patista saanut enää tulemaan mitään, koska se reikä oli siellä ylemmän patin vieressä. No nyt tökkäsin neulan siihen alempaan, eikä sieltä tullut mitään. Tökkäsin uudemman kerran eri kohtiin, kunnes löytyi kohta josta mätää tuli. No nyt se on hetken ainakin pienempi, pääsi aika isoksi kun ei muutamaan päivään saanut tyhjennettyä.
Joksikin ateroomaksi tms sanoi. Mutta voiko se tehdä tuollaisen toisen patin josta puristamalla mätää tuli ensimmäisestä patista? Joku iso onkalo siellä on oltava.
Huh... Jättifinni jos sitä pystyy puristamaan ja jotain töhnää tulee ulos?
No se on ainakin sen 3kk ollut jo, että ei ole kyllä mikään finni.
Ihmetyttää vain kun on nyt siirtynyt alemmas mitä aiemmin. Yhdessä vaiheessa oli alkuperäinen patti ja alapuolella toinen kovempi patti, kun tyhjensi niin yläpatti lähti, mutta alapatti jäi. Outoa. Jotenkin varmaan koteloitunut, koska neulankin kun tökkäsi niin ei sieltä tullut yhtään mitään, toisesta kohdasta sitten sain tulemaan mätää onneksi, niin sain taas tyhjennettyä. Kokonaisuudessaan 3cm nuo kaksi pattia (joista toinen nyt hävinnyt, tai mennyt alemmas), kuinkahan iso arpi sinne jää, pitääköhän lääkärin vetää veitsellä koko hoito auki?
Älä nyt ainakaan herranjestas lääkärille sitä näytä!!!